fbpx

אימון עסקי

מהי החשיבות של אימון עסקי?

אם אתה יזם, בעל עסק או בתפקיד כזה או אחר בחברה ומעוניין לקדם את עצמך, אימון עסקי הוא אחד הכלים להצלחה. עולם העסקים הוא תחרותי, בין אם מדובר על תפקיד כשכיר או עצמאי. פעילות מנותקת מאימון עסקי יכולה להיות הצלחה גדולה או חוסר ידיעה בנוגע למימוש הפוטנציאל שלך. האימון תורם בצמיחה ולא משנה באיזה תפקיד אתה נמצא כרגע. הידיעה שתמיד יש לאן להתרחב ולהתקדם צריכה להיות הדגל שלך. מאמנים עסקיים הם אנשי מקצוע המדריכים שכירים ועצמאיים מתוך הניסיון אותו צברו במשך השנים. היועצים מעניקים משוב, תוכנית עסקית, עצות ועוד.

מה זה אימון עסקי?

הוא הדרכה בחתירה להשגת מטרות אישיות וכלליות בכל תחום בו אתם נמצאים. מאמן עסקי תורם בבניית כישורי מנהיגות, יצירת אסטרטגיות עסקיות, שיפור חשיבה עסקית, הכרה עם כל הכלים הניהוליים בעסק, התמודדות מול משברים וכד'. אימון עסקי נוגע במספר נקודות:

בניית תוכנית עסקית

מאמן עסקי בונה תוכנית עסקית על פי המטרות של הלקוח ובהשוואה למקום בו הוא נמצא היום. במהלך אימון עסקי, בעל המקצוע חושף את הפערים הקיימים בין המקום בו אתם נמצאים היום לבין המקום בו אתם רוצים להיות. לאחר השוואת הפערים נבנית תוכנית עסקית מתוך פרספקטיבה חיצונית והכרה בתחום הספציפי בו אתם עוסקים.

חזון עסקי

כל אדם שרוצה להתפתח בתחום בו הוא נמצא חייב להגדיר חזון עסקי. חזון עסקי נועד כדי למפות את החזון והתהליך באופן ברור, הגדרת ערכים היא לב ליבה של תוכנית עסקית וחזון עסקי. מרגע בו יש חזון עסקי מוצק וברור המתאמן יודע לנווט את הסירה תוך כדי מתן כלים ניהוליים. חזון עסקי לפעמים נראה כמו ערך שולי, אבל למעשה הוא העיקר בתחום של אימון עסקי.

חוזקות וחולשות

כולנו בני אדם, לכולנו יש נקודות חזקות ונקודות חלשות בכל תחום בחיים. אימון עסקי נותן לכם נקודת מבט חיצונית כלפיכם וכלפי יכולות הניהול שלכם. האימון מעניק לכם פרספקטיבה שונה בכדי לחזק את הנקודות החלשות ולהעצים גם את הנקודות החזקות.

מתן כלים ניהוליים

אימון עסקי הוא לא נקודתי, המטרה היא להעניק למתאמן את הכלים הרלוונטיים והחשובים ביותר להתפתחות אותם יוכל להמשיך וליישם במהלך פעילותו בעתיד. כלים ניהוליים קשורים בהתנהלות מול עובדי החברה, יצירת קשרים חברתיים, התנהלות מול ספקים, לקוחות ורשויות. אחד הדגשים החשובים ביותר שנלמד הוא האצלת סמכויות. האצלת סמכויות הוא דבר לא פשוט עבר בעל עסק, אך הוא קריטי לניהול זמנים נכון.

מי צריך אימון עסקי?

כפי שציינו, אימון עסקי נועד לשכירים ועצמאיים כאחד. למעשה, כיום יש חברות רבות אשר שולחות את בכירי החברה לסדנאות אימון על חשבון החברה רק בשביל התפתחות אישית (אשר בסופו של דבר תתרום להתפתחות החברה). אימון עסקי מתאים לעסקים שנמצאים בנקודת שבר, עסקים שלא מצליחים למנף את העסק, לעסקים בתחילת דרכם, לעובדי חברה שרוצים להתקדם לתפקידים בכירים ולכל מי שרוצה להיות יזם ומנהיג עסקי בעצמו. בנוסף, יש מקרים ספציפיים בהם נרצה התערבות של מאמן עסקי:

כשלים עסקיים

תזרים מזומנים הוא לב העסק, ולצערנו עסקים רבים לא יודעים להתנהל נכון מול תזרים מזומנים. תזרים מזומנים משקף לנו את המצב הכלכלי בעסק וכאשר עסק הוא עסק מפסיד, שורש הבעיה לרוב יהיה בתזרים מזומנים. אימון עסקי נועד לניהול תזרים מזומנים תקין, התנהלות כלכלית נכונה מול ספקים ולקוחות, הכנסות נמוכות ביחס להוצאות גבוהות, חריגות אשראי, חובות ועוד.

בעיות או קשיים בניהול

אימון עסקי מתאים לבעלי עסקים שלא מתנהלים בצורה נכונה. קל מאוד לדעת מתי ההתנהלות לא נכונה, אפשר להרגיש את זה לפי התחושה של העובדים, לפי שביעות הרצון של הלקוח, ביצועים עסקיים והאצלת סמכויות. האימון תורם להתמקדות ולהבנת הכלים הניהוליים הנדרשים לשיפור העסק.

קידום

אתם מעוניינים להתפתח? אימון עסקי נותן את הכלים הנכונים להתפתחות עסקית, בין אם זה קידום או הרחבת העסק. ומכשיר אתכם לעבודה יותר דינמית, לניהול זמן נכון והספק עבודה מתאים. בעלי עסקים רבים עובדים בתור שכירים בעסק של עצמם מאשר להיות מנהלים – זאת נקודת התורפה הקריטית שמונעת מכם להתקדם בעסק. תוך כדי האימון נבין מה מונע מכם להתקדם, מהם היעדים שלכם להשגת המטרה ואיך מתמודדים עם מכשולים.

אימון עסקי קבוצתי

אימון עסקי יכול להיות אישי או קבוצתי. היתרון המרכזי של אימון עסקי קבוצתי הוא שהתקציב הנדרש הוא נמוך, אך מצד שני אין את האינטימיות הנדרשת. אימון קבוצתי כמובן נוגע לכל אחד מהמשתתפים באופן אישי עד כמה שניתן, אבל אם נשווה אימון קבוצתי לאימון אישי נראה פערים. אימון אישי הוא אימון אחד על אחד. במהלך אימון אישי הקשר שנוצר בין המתאמן והמאמן הוא יותר אינטימי, יותר ספציפי והשגת המטרות נעשית כמעט באופן שיתופי. במהלך אימון אישי או קבוצתי נתחיל בזיהוי הפערים, לרוב הפערים יהיו זהים מכיוון שכל המשתתפים באימון קבוצתי יגיעו מאותו תחום. לאחר זיהוי וניתוח הפערים נעבוד על שני דברים, הצד המנטלי והצד הבירוקרטי.

אימון עסקי הוא הרבה פעמים מנטלי יותר מאשר בירוקרטי, מכיוון שאת הצד הבירוקרטי אפשר תמיד לפתור עם השכרת מנהל חשבונות, רואה חשבון צמוד וכד'. הצד המנטלי היא התמודדות ההכרחית להצלחה. הצד המנטלי קשור בתפיסה שלנו כלפי העסק, במטרות, בחזון העסקי, פיתוח מודעות – כל אלו נקודות שדורשות עבודה. חשוב להדגיש, התוצאות לא נגלות לעין לאחר מפגש אחד בלבד, לוקח זמן לשנות הרגלים וחשוב להגיע עם מודעות שמדובר על תהליך ארוך, אבל ברגע שניישם את הכלים נוכל לראות בהדרגתיות צמיחה עסקית ואישית.

מה קורה לאחר המפגשים?

אימון עסקי הוא לא לנצח, מדובר על תקופת זמן מוגדרת מראש שבה המאמן העסקי יעבוד לצידכם לצורך הגשמת המטרות והשגת היעדים. לאחר אותה תקופת זמן ההתמודדות היא אישית, הכלים אותם קיבלתם נשארים אצלכם, וכעת זה זמן לראות האם תוכלו ליישם את אותם כלים ללא ליווי. אימון עסקי אפקטיבי הוא אימון שמעניק את הכלים החשובים ביותר למתאמן, ולא אימון בו המתאמן נשען את נוכחות המאמן. התוכנית העסקית היא תוכנית שתמיד נמלא אותה ביעדים חדשים פער אחר פעם, וזאת בהתאם לחזון העסקי. השגת היעדים בפני עצמה הוא תהליך שדורש סבלנות והתמדה. אימון עסקי אפקטיבי הוא אימון שיצר שינוי מנטלי שרק הולך ומתגבר עם הזמן.

כמה זמן נמשך אימון עסקי?

תקופת הזמן של האימון משתנה בהתאם למטרות והיעדים שרוצה המתאמן להשיג. תקופת הזמן של אימון עסקי גם משתנה בהתאם לצורך ולמקום בו נמצא המתאמן. יש תהליכים ארוכים שנפרסים על גבי מספר חודשים, מצד שני יש תהליכים זריזים וממוקדים שייקחו מספר שבועות, לעיתים ימים. מאמן עסקי בוחן את הנקודות החלשות של העסק, ואם מדובר על נקודות ספציפיות ששינוי קטן עשוי לתרום להם – כנראה שתקופת הזמן לא תהיה ארוכה. מצד שני, יש עסקים ובעלי עסקים שדורשים אימון עסקי מקיף הנוגע בכל רבדי העסק ולתהליך כזה נדרש זמן רב.

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה