איך עושים האשטאג בפייסבוק והאם הוא באמת יעיל בפלטפורמה הזאת? התשובה היא כן. להאשטאג בפייסבוק יש פונקציה ייחודית ולכן מותגים רבים משתמשים בהאשטאג בעירנות יתרה. אם האשטגים בפייסבוק גורמים לכם לבלבול אתם במקום הנכון. עסקים רבים רוצים לקדם את העסק שלהם דרך הפלטפורמות השונות ופייסבוק היא הפלטפורמה הטובה ביותר לקידום עסקים נכון להיום. הנה כל הדברים שאתם צריכים לדעת על איך עושים האשטאג בפייסבוק.
האם כדאי להשתמש בהאשטאג בפייסבוק?
לפני שבכלל נסביר איך משתמשים בהאשטאג בפייסבוק, בוא נתחיל מהתחלה. אין תשובה חד משמעית לשאלה איך עושים האשטאג בפייסבוק – לפחות בצורה נכונה ושיווקית. המטרה של האשטאג הוא להגדיל את החשיפה והמעורבות ברשת. בעבר הנושא היה מורכב בשל מגבלת התווים בפייסבוק, אבל מאז שהוסרה המגבלה יש אפשרויות רבות למשווקים ובעלי עסקים. המטרה של Hashtag הוא לא בעבור המפרסם בלבד, אלא גם בשביל הפלטפורמה. כשאתם עושים האשטאג האלגוריתם יודע לאיזה קהלים אתם מכוונים ולכן, לא הכמות קובעת אלא האיכות.
היתרונות של האשטאג בפייסבוק:
- פוסט ניתן לחיפוש – העוקבים שלכם רוצים להגיע אליכם או לפוסט מסוים אבל לא מצליחים למצוא את הפוסט? האשטאג קבוע יפתור את הבעיה. אם תכתבו האשטאג עם שם המותג לדוגמא, לעוקבים שלכם יהיה קל לחפש אתכם או לפחות האשטאג עם קשר ישיר לפוסט.
- האשטאג לקמפיין – אם יש לכם קמפיין שרץ בפייסבוק, ללא האשטאג מובנה התהליך לא יצור את המעורבות הרצויה. יש קמפיינים שונים בארץ ובחו"ל, כמו הקמפיין של קוקה-קולה למונדיאל. לכל קמפיין יש האשטאג וזו הדרך הפשוטה ביותר להגיע לתוכן שלכם.
- מעורבות – לא משנה אם אתם חושבים שהאשטאג מיותר בפייסבוק או לא, עדיין הוכח כי פוסטים עם האשטאג מקבלים 10% יותר בכל הקשור למעורבות בפייסבוק. בנוסף, האשטאגים נותנים לעקובים תמריץ נוסף לאינטראקציה בפוסטים שלכם בדרך כזו או אחרת.
איך מוצאים האשטאג נכון?
האשטאג הוא בראש ובראשונה סיווג של תוכן, גם עבורכם, גם עבור הגולשים וגם עבור פייסבוק – זאת הדרך שאתם צריכים להסתכל על הדברים לפני שאתם שואלים איך עושים האשטאג בפייסבוק. כל מפרסם צריך להכיר את העוקבים הפוטנציאליים שלו ולדעת באילו מונחים הם משתמשים. כמובן, יש עניין של ניסוי וטעייה. אם פוסט אחד או קמפיין מניב ביצועים טובים זה איתות לכך שהאשטאג עובד. רצוי להסתכל על מספר פוסטים עם האשטאג זהה כדי באמת לוודא שזה ההאשטאג שעושה את העבודה ולא התוכן לבדו.
כדי לחפש אזכורים של האשטאגים שעשויים לעזור לכם, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להזין את הכתובת הבאה: www.facebook.com/hashtag/X – האיקס מסמל את שם ההאשטאג אליו תרצו לכוון. ניתן לחפש גם בסרגל החיפוש אבל התוצאות פחות מדויקות. חיפוש נכון עוזר לחדד את התוצאות הרלוונטיות ולסנן בין התוצאות שאינן רלוונטיות.
נקודות קריטיות להאשטגים:
- כמה האשטגים צריך לעשות? מה המספר האופטימלי של האשטאג לפוסט? זאת שאלה מעולה. המטרה שלכם היא למקד את הנושא ספציפי ככל שיהיה כדי שתוכלו באמת להתכוונן לקהל מסוים, ולא להגיע לתיוגים לא רלוונטים. תיוגים שאינם רלוונטים זה לזה פוגעים באיכות הקידום!
- הסוד נמצא בעקביות. אם אתם רוצים להגדיל את קהל היעד שלכם, אתם צריכים למצוא את ה-Hashtag הנכון ולהיות עקבי איתו. ככה אתם יוצרים לעצמכם מותג. נוכל ללמוד מהמותגים הגדולים שמשתמשים באותו תיוג פעם אחר פעם ובכך יוצרים להם קהילה שלמה.
- האשטאג קליט – החלטתם ליצור האשטאג מיוחד עבור המותג שלכם? דאגו שהתיוג יהיה קליל ופשוט לזכור אותו. כמו כן, אם אתם משתמשים בתיוג אחר, נסו לבחור את הפשוט ביותר והקליט ביותר. אם אתם בוחרים ב-hashtag ארוך אתם תחפשו מן הסתם לפחות קהלים.
אז איך עושים האשטאג בפייסבוק?
אחרי שיש לנו את כל הכלים, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לכתוב את הפוסט שלכם, ובהתחלה או בסוף לכתוב את מילות ה-hashtag. כל hashtag הוא כמילה אחת – ללא רווחים. ניתן לכתוב מספרים, אך לא ניתן לכתוב תווים מיוחדים. לאחר התיוג אתם תראו רק פרסומים ששותפו אתכם. עכשיו אתם יודעים איך עושים האשטאג בפייסבוק בצורה שיווקית ומקצועית.