קידום אתרים באינטרנט מתבצע תוך שימוש במגוון טכניקות וכלים. עם התקדמות הטכנולוגיה, עסקים, חברות וארגונים רבים כבר העבירו נתח גדול מהפעילות שלהם לזירה הדיגיטלית. גוגל אדוורדס הוא אחד הכלים הטובים והיעילים ביותר שקיימים היום לפרסום באינטרנט. הוא מאפשר לנו לבצע מגוון פעולות במטרה לפרסם ולשווק את האתר שלנו. פרסום בגוגל היא דרך נהדרת ויעילה במיוחד להגדיל את התנועה הרלוונטית לאתר ובסופו של דבר גם להרוויח ממנה כסף.
אז מה זה בצעם גוגל אדוורדס, כיצד הוא פועל, למה הוא חשוב עבור בעלי עסקים ואיך נשתמש בו נכון? כל התשובות כבר כאן.
מה זה בעצם גוגל אדוורדס?
גוגל אדוורדס, או באנגלית Google Adwards, הוא כלי של גוגל לפרסום באינטרנט. היום, גוגל החליפה את השם הארוך לאחד מקוצר וקליט יותר – Google Ads. בעצם מדובר במערכת מכרזים ממוחשבת המאפשרת למפרסמים לקנות שטח פרסומי בדף תוצאות החיפוש של גוגל וברשת האתרים השותפים של גוגל (כמו יוטיוב, למשל). כאשר אתם מפרסמים בגוגל אדוורדס, עומדת בפניכם האפשרות להתאים אישית את התקציב והמיקוד של המודעות שלכם. כמו כן, תוכלו גם להפעיל או לעצור את המודעות שיצרתם בכל שלב שתרצו לאורך התהליך.
גוגל אדוורדס היא פלטפורמת הפרסום הדיגיטלי הגדולה והמובילה ביותר בעולם. מיליוני חברות משתמשות בה והביקוש רק עולה עם הזמן. בעלי עסקים ומקדמי אתרים שרוצים ליצור חשיפה ומודעות לעסק, להגדיל את קהל הלקוחות ולזכות במכירות נוספות – צריכים להכיר את הפלטפורמה הענקית הזו ולדעת להשתמש בה לטובת קידום העסק.
גוגל אדוורדס פועל בצורה כזו, שהוא מציג את המודעות שלכם בעיני גולשים אשר מחפשים באינטרנט אחר המוצרים והשירותים שאתם מציעים. הכלי המתקדם והחכם הזה יודע להתאים את השאילתה שהגולשים מקלידים בשורת החיפוש לתוצאות המדויקות ביותר שיענו עליה. בזכות טכנולוגיה חכמה, גוגל אדוורדס יכולה להציג את מודעות ללקוחות פוטנציאליים בדיוק ברגע שבו הם מוכנים לבצע פעולות המרה כלשהן.
יתרונות מרכזיים של שימוש בגוגל אדוורדס
השימוש בגוגל אדוורדס עבור בעלי עסקים ומקדמי אתרים טומן בחובו מגוון יתרונות. ברגע שתבינו את הכוח האמיתי שלו, תשאלו את עצמכם איך לא השתמשתם בו עד עכשיו.
מיקוד המודעות והפרסומים
גוגל אדוורדס מקנה לנו שליטה מלא על בחירת קהלי היעד הרלוונטיים לפרסומים שלנו. הכלי יכול לעזור לנו לבצע פעולות של פילוח וניתוח שוק, שיסייעו במיקוד נכון של המודעות. גוגל אדוורדס מאפשרת למפרסמים בה לשלוט בפרמטרים שונים כמו באיזה אזור גיאוגרפי תופיע המודעה שלנו, באילו שעות ביום, באילו שפות, ובאיזו פלטפורמה (סמארטפונים מחשבים ניידים או נייחים, טאבלטים ועוד).
חיסכון בעלויות הקמפיין השיווקי
במודעות שנוצרות בגוגל אדוורדס, המפרסם נדרש לשלם על המודעה רק כאשר הגולש מקליק עליה. שיטת שיווק זו נקראת קידום ממומן PPC, או בשמה המלא Pay Per Click (תשלום פר קליק). באופן זה, ניתן לחסוך נתח גדול מהתקציב השיווקי. לא תידרשו לשלם על משך הזמן שהמודעה מוצגת בו או על כל אדם שנחשף אליה. התשלום נלקח רק כאשר אלו שהתעניינו בפרסומים שהופיעו במודעה שלכם לחצו עליה בפועל. בנוסף לכך, גוגל אדוורדס מאפשרת לכם לקבוע את התקציב השיווקי שתרצו להשקיע במודעה מסוימת מראש. בניגוד למדיות אחרות אשר דורשות תקציבים גבוהים טרם נראו תוצאות, כאן ניתן לקבוע תקציב פרסום יומי נוח ומתאים.
חשיפה משמעותית לעסק
בעולם המתקדם של היום, כמעט ואין אדם שלא משתמש באינטרנט למגוון של מטרות שונות. רשת האינטרנט המתקדמת רק הולכת ומתפתחת מרגע לרגע ויותר אנשים נחשפים אליה מדי יום. האינטרנט הוא המקום היחידי שמאפשר לכל אחד להריץ פרסומות ומודעות לעסק שלו כרצונו. באמצעות פרסום בגוגל אדוורדס, ניתן להגיע לקהלי יעד גדולים ורחבים גם מבלי שתצטרכו להשקיע מאות אלפי שקלים בשיווק העסק.
תוצאות מהירות ומידיות
לאחר שיצרתם את המודעה הממומנת שלכם באמצעות גוגל אדוורדס, האתר שלכם יכול להופיע באופן מידי בראש תוצאות החיפוש של גוגל לביטוי המפתח שבחרתם. שיטת קידום זו נחשבת ליעילה במיוחד. זאת בשונה מקידום אתרים אורגני, שעלול לקחת זמן רב עד שיניב תוצאות. המודעות של גוגל יופיעו לאחר סיום הקמת הקמפיין וביכולתן לחשוף את העסק שלכם ללקוחות חדשים יחסית במהירות.
ביצוע שינויים ומעקב בעת הצורך
גוגל אדוורדס מעניקה למפרסמים בה מגוון כלים חכמים שמסוגלים למדוד כל היבט של קמפיין הפרסום שלכם. כלים אלו מפשרים לבצע מעקב מדויק אחר התוצאות של כל קמפיין ולהסיק מסקנות בזמן אמת. בנוסף לכך, בשונה מערוצי שיווק אחרים כדוגמת מודעה לעיתון או פרסומת בטלוויזיה, המודעות של גוגל אדוורדס גמישות וניתנות לשינוי ועריכה בכל עת.
כיצד ניצור מודעה בגוגל אדוורדס?
על מנת שנוכל ליצור מודעות איכותיות בגוגל אדוורדס שיניבו את התוצאות המצופות, חשוב שנדע לעשות זאת בצורה נכונה ומדויקת. הבחירה הטובה ביותר, תהיה לשכור את שירותיו של משרד פרסום מקצועי ומנוסה בתחום. כך תוכלו להשאיר את הקמפיינים השיווקיים שלכם בידיהם של מומחים לשיווק דיגיטלי, שיבצעו את העבודה עבורכם באופן האיכותי ביותר. בין אם תבחרו להיעזר באנשי מקצוע בתחום או שתרצו לנסות ליצור מודעות בגוגל אדוורדס בכוחות עצמכם, חשוב שתדעו כיצד עושים זאת נכון.
יצירת מודעות בגוגל אדוורדס בנויה מ-3 שלבים עיקריים שעליכם לבצע:
בחרו מטרה למודעה
לפני הכל, כאשר אתם יוצרים מודעה בגוגל אדוורדס, יהיה עליכם לבחור יעד ומטרה לקמפיין שאתם יוצרים. למשל, המטרה יכולה להיות הגדלת מספר המבקרים באתר או איסוף של יותר לידים הגדרת מטרה לקמפיין השיווקי שלכם היא חשובה ומשמעותית. זאת משום שכך גוגל יכול לדעת כיצד עליו למקד את המודעות באופן מדויק ולאילו סוגים של קהלי יעד.
פלגו את קהל היעד שלכם
לאחר מכן, השלב ה-2 הוא בחירה של האזור הגיאוגרפי בו תרצו שהמודעות שלכם יוצגו. לדוגמה, אם יש לכם עסק לעבודות בעץ בזכרון יעקב, תרצו למקד את המודעות שלכם לאזור הספציפי הזה וכל היישובים ליד. האזור שתבחרו בסופו של דבר יכול להיות ממוקד מאוד כדוגמת רדיוס קטן סביב העסק שלכם אם יש לו מיקום פיזי, או אזור רחב יותר כמו ערים ומחוזות בארץ (או מדינות אחרות במידה והדבר רלוונטי אליכם כמובן). נתונים נוספים אליהם ניתן להתייחס הם נתונים דמוגרפיים כדוגמת תחומי עניין, גיל, מין, העדפה דתית, רמת השכלה ועוד.
הגדירו תקציב למודעה
לבסוף, להשלמת התהליך יהיה עליכם להגדיר עבור המודעה תקציב חודשי או יומי רצוי. התקציב שתגדירו יכול לקבוע בסופו של דבר את הצלחת הקמפיין שלכם. אין הדבר אומר שתצטרכו להשקיע סכומי עתק בכל פעם, אך חשוב לזכור שככל שתעלו את התקציב, כך גם המודעה שלכם תזכה ביותר חשיפה וקליקים. לאחר שהשלמתם את השלב האחרון של הגדרת התקציב, עכשיו המודעה שלכם כבר מוכנה לצאת לדרך. ברגע שתלחצו על פרסום המודעה תוכלו מיד לעקוב אחר ההתקדמות שלה בכל רגע נתון ולבצע בה שינויים במידת הצורך.
פרטים שחשוב לספק בהגדרת המודעות בגוגל אדוורדס
כתובת אתר סופית
כאשר אתם יוצרים את המודעות שלכם, חשוב לקשר אותן לכתובת אליו תרצו שהמודעה תוביל. הקישור שתצרפו יכול להוביל לאתר שלכם, דף נחיתה, או עמוד ספציפי באתר. הכתובת הסופית שתשלבו במודעה שלכם צריכה להיות קשורה באופן ישיר לשירות או המוצר שהגולשים יחפשו לפי מילות המפתח שבחרתם לקדם.
כותרות מושכות
צרו כותרות מושכות ומעניינות. כדאי לדעת שגוגל אדוורדס מגבילה את אורך הכותרות. הכלי מאפשר לכם לראות תצוגה מקדימה של המודעה שלכם לפני שאתם מפרסמים אותה. כך תדעו איך הכותרת יושבת והאם היא מתאימה לתוכן המודעה.
הצג נתיב
זוהי בעצם שורה ירוקה שמציגה את הכתובת שאליה הגולש יועבר. כתובת זו היא פיקטיבית, משום שבסופו של דבר הגולש מועבר לכתובת שהוגדרה בשדה הראשון, כתובת האתר הסופית. פעולה זו יכולה להוביל ללחיצות רבות יותר על המודעה. הגולש מקבל הרגשה שבאתר שלכם יש מענה לצורך שהוא הגדיר כאשר בחר מה להקליד בשורת החיפוש של גוגל.
לסיכום, גוגל אדוורדס הוא הכלי האידאלי לפרסום וקידום של העסק שלכם באינטרנט. הוא משתמש בשיטת קידום מתקדמת של תשלום פר קליק. המודעות שלכם יוצגו בפני קהל היעד הרלוונטי ביותר ובכך הסיכוי שיבצעו פעולות המרה שונות גדל משמעותית. לאחר יצירת הקמפיין השיווקי שלכם בגוגל אדוורדס, ניתנת לכם גישה מלאה לכל הנתונים של הקמפיין. ניתן לבצע שינויים ולראות נתונים חשובים בזמן אמת. כך תוכלו לדעת אילו מודעות עובדות הכי טוב ומדוע. הכלי הנהדר הזה של גוגל מסייע לבעלי עסקים ומקדמי אתרים ליצור נוכחות בזירה הדיגיטלית, חשיפה בפני פלחי שוק רלוונטיים, הגדלת מודעות לעסק ועלייה במכירות. על מנת שהקמפיין השיווקי שלהם בגוגל אדוורדס יתבצע באופן נכון ומדויק, מומלץ להיעזר בשירותיהם של מומחים בתחום. במשרדינו SeoNpoint, תוכלו ליהנות מקמפיינים איכותיים בגוגל אדוורדס המבוצעים בקפידה על ידי אנשי מקצוע. יחד נוכל להרים את העסק שלכם לרמה גבוהה יותר ולהגדיל חשיפה ומכירות.