אם אתם בעלי עסק או מותג, עוסקים בשיווק ופרסום באינטרנט או בעלי אתר, אז בטוח כבר יצא לכם להיתקל ולא פעם אחת במושג לידים. במילים פשוטות, לידים הם לקוחות פוטנציאליים לעסק. בשפת השיווק הדיגיטלי, לידים לעסק הם לקוחות פוטנציאליים שהשאירו פרטים באתר או עמוד הנחיתה שלנו, בגלל שהם מתעניינים בשירותים שיש לנו להציע ורוצים להישאר מעודכנים.
לידים לעסק יכולים להגיע ממגוון מקומות שונים. מהרשתות החברתיות, מהאתר או דף הנחיתה שלנו, באמצעות פרסום אורגני כמו פוסטים ופרסום ממומן כמו מודעות, דרך הטלפון לחזרה שהשארנו והמייל שלנו ועוד המון מקורות עליהם נפרט עוד בהמשך.
החשיבות של לידים לעסק היא עצומה. שום עסק לא יכול להתקיים בלי לידים. המטרה העיקרית של ייצור לידים לעסק היא להביא לו כמה שיותר חשיפה ולגרום לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים להפוך ללקוחות נאמנים לטווח הארוך. כל ליד יכול לתרום לעסק שלכם, וחשוב להשתמש בפרטים שהגולשים שלכם משאירים באופן מחושב וחכם. הלידים מאפשרים לכם ללמוד המון אודות הלקוחות שלכם, וגם כן על העסק שלכם עצמו. בזכות הלידים אפשר לראות אילו אסטרטגיות שיווקיות עובדות ואילו לא, לערוך שינויים בהתאם, ולאסוף לקוחות למאגר לקשר עתידי ועוד.
סוגי לידים לעסק
לידים לעסק מתחלקים ל- 2 סוגי לידים עיקריים. לידים חמים ולידים קרים.
ככל שעובר הזמן הליד מתקרר ונהיה פחות ופחות רלוונטי. במידה ותחכו עם החזרה לליד שלכם הוא יכול לשכוח מי אתם, למה הוא השאיר פרטים ומה אתם רוצים ממנו פתאום באמצע היום.
טיפ מאיתנו: על מנת שתוכלו להפוך את הלידים לעסק שלכם ללקוחות נאמנים, כדאי להשקיע בלידים חמים. תדאגו לחזור אליהם במהירות. ככל שהלידים שלכם יהיו ממוקדים יותר ותחזרו אליהם מהר יותר, כך גם הסיכוי שלכם לסגור אותם במכירה יגדל בהתאם.
לידים חמים
לידים חמים הם גולשים שהשאירו פרטים בדף נחיתה או באתר שלכם בזמן אמת. כלומר, הלקוח הפוטנציאלי שלכם השאיר לכם את הפרטים שלו באופן ישיר, בלי שום עיכוב או גורם מתווך שעשה שיחת מכירה עם הלקוח לפני שאתם נכנסתם לתמונה.
הלידים החמים נחשבים ללידים האיכותיים ביותר שקיימים. זאת משום, שכשמם כן הם – חמים. הלקוח מעוניין בשירותים שלכם ורוצה לשמוע מכם עוד. הוא לא יחכה המון זמן לפני שיבדוק במקומות אחרים, לכן אתם חייבים לחזור אליו במהרה. לידים חמים אפשר להשיג דרך פרסום ישיר. לרוב, זה יהיה פרסום ממומן בגוגל או קמפיין באחת הרשתות החברתיות.
לידים קרים
לידים קרים הם גולשים שלא בהכרח התעניינו במוצר או בשירות שאתם מציעים, אבל יש לכם את הפרטים שלהם; לרוב בזכות מסר שיווקי אחר שהם נחשפו אליו בעבר ועניין אותם.
בדרך כלל לידים קרים לא יכירו ספציפית את המותג או העסק שלכם. זאת משום שהם לא השאירו פרטים במודעה או באתר שלכם שלכם באופן ישיר, וסביר להניח שהם עדיין לא מודעים למוצרים או השירותים שלכם.
לידים קרים ניתן לקנות באינטרנט מחברות שמוכרות את הלידים שלהן. החיסרון הברור בלידים קרים, הוא שסביר להניח יידרש מכם הרבה יותר זמן ומאמץ על מנת להמיר אותם למכירות. זאת משום שלרוב, לידים קרים עדיין לא "בשלים" לבצע רכישה. לכן הם גם נקראים קרים. על מנת שיבצעו את הפעולה שאתם רוצים, תצטרכו "לחמם" אותם עם עוד מסרים שיווקיים, שיחות מכירה או הטבות למיניהן שתציעו להם. הרעיון העיקרי מאחורי לידים קרים, הוא הרצון להימנע מבזבוז של לידים ולהרוויח כסף כתוצאה מהמכירה שלהם לחברה אחרת באותה נישה.
איך משיגים עוד לידים לעסק?
כמות הלידים שאתם אוספים ברחבי האינטרנט, תלויה בכמה משתנים חשובים. קודם כל, בכמות התנועה שמגיעה אל האתר שלכם באופן ככלי, באיכות העיצוב של האתר שלכם וחוויית המשתמש באתר (UX\UI), בסוג התוכן השיווקי בדף הנחיתה שאליו הגולשים מגיעים לראשונה, באיכות התוכן, ועוד המון פרמטרים. אלו כמובן משפיעים באופן ישיר על יחסי ההמרה שלכם בעסק.
קיימות מגוון שיטות שונות ליצירת לידים. פרסום ממומן, בקידום אורגני במנועי חיפוש ובמדיה החברתית ועוד. השיטות שאתם משתמשים בהן צריכות לייצר מספיק סקרנות אצל הגולשים שלכם, על מנת לעניין אותם מספיק כדי שישאירו לכם את הפרטים שלהם. ליצירתיות שלכם והבידול שאתם יוצרים משאר המתחרים בתחום שלכם באינטרט, קיימת חשיבות עצומה בהצלחה של כל קמפיין לידים שיווקי שאי פעם תריצו.
לידים איכותיים לעסק
כשאתם אוספים לידים לעסק, חשוב שגם הלידים האלו יהיו איכותיים. ליד איכותי הוא ליד שיצר אתכם קשר באופן ישיר, ויחסית לא מזמן. הכוונה היא שהגולש לא הגיע אליכם דרך צד שלישי או מאגר מידע כלשהו – אלא נכנס לאתר או דף הנחיתה שלכם, עמוד הפייסבוק או האינסטגרם שלכם, והשאיר שם את הפרטים שלו בגלל שהוא התעניין במוצרים ובשירותים שיש לכם להציע – ורוצה לשמוע מכם עוד. פרמטר חשוב נוסף בהשגת לידים הוא המהירות שבה אתם חוזרים אל הלקוח שלכם לאחר שהוא השאיר פרטים. ככל שתחכו יותר זמן בשביל לחזור ללקוח כך הוא "יתקרר". מכאן מגיע המושג לידים חמים ולידים קרים. אם לקח לכם הרבה זמן לחזור ללקוח שהשאיר את הפרטים, יש סיכוי גדול מאוד שאתם תאבדו את המומנטום של לסגור את העסקה – אולי הוא איבד סבלנות מלחכות שתחזרו אליו וכבר פנה אל המתחרים שלכם. אתם לא רוצים שזה יקרה, לכן חשוב לשים לב שאתם חוזרים ללידים שלכם בזמן.
ייצור של לידים לעסק, ובייחוד לידים איכותיים, הוא תהליך חשוב וקריטי עבור כל עסק באשר הוא בעידן הדיגיטלי שבו אנו חיים היום. ברגע שיש לכם זרימה איכותית של לידים, שקיבלתם מאחת הדרכים שציינו קודם – אסור לכם להתעלם משאר השלבים. תתייחסו לזה כמו משפך של המרות (משפך השיווק). אתם עדיין צריכים להפוך את הלידים שאספתם ללקוחות משלמים ונאמנים. ואז, ברגע שיש לכם זרימה של לקוחות, אתם צריכים להפוך אותם ללקוחות חוזרים.
אם אתם לא עוסקים בתחום השיווק הדיגיטלי, כדאי ומומלץ מאוד שתשימו את המפתחות בידיים של אנשי מקצוע מנוסים שמכירים את התחום לעומק – ויכולים להביא לכם לידים חמים ואיכותיים שבסופו של דבר גם יהפכו ללקוחות משלמים. לרוב זה תמיד ישתלם לכם מבחינה כלכלית. אצלינו ב SeoNpoint, תוכלו למצוא מגוון שירותים שאנחנו מציעים, שיעזרו לכם להביא לידים איכותיים לעסק שלכם ולמכור יותר.
מערכת CRM לטיפול בלידים
מערכת CRM, או מערכת לניהול קשרי לקוחות, היא בעצם תוכנה לטיפול בלידים. היא מאגדת בתוכה את כל כלי הניהול הדיגיטליים המתקדמים ביותר תחת מעטפת אחת. בזכות שימוש במערכות CRM, בעלי עסקים וחברות יכולים לקבל תמונה עדכנית ומלאה על כל לקוח, לקבל מידע על פעילות העסק באופן כללי בכל רגע נתון, ולנהל אספקטים חשובים בעסק כמו ניהול פרוייקטים, תהליכי המכירה, מלאי המוצרים, הנהלת חשבונות, ניהול ושימור לקוחות, משימות, ועוד.
באמצעות מערכת CRM לטיפול בלידים לעסק, אתם יכולים לנהל את כל פרטי איש הקשר של הלקוחות שלכם באופן מרוכז, דרך מקום אחד. בעזרת התוכנה אתם יכולים לראות את כל המידע והפעילות שאי פעם עשיתם מול אותו לקוח. הפרטים האישיים הבסיסיים שלו כמובן, וגם תיעוד כל ההתקשרויות שעשיתם איתו בכל האמצעים האפשריים. טלפונית, במייל, פגישות פיזיות ועוד. כך תוכלו לדעת בדיוק איפה אתם עומדים מול הלקוחות שלכם ועד כמה חזק צריך להמשיך לשווק את עצמכם מולם, על מנת שבסופו של דבר ירכשו את המוצרים או השירותים שלכם.
מערכת CRM לטיפול בלידים לעסק מומלצת במיוחד משום שהיא מאפשרת אוטומציה של המון תהליכים שאתם חייבים לעשות בעסק שלכם כך או כך. למשל: קליטת לידים מאתר האינטרנט שלכם, שליחה של מיילים ללקוחות בסוף רכישה או במהלך התהליך לפי שלבים שהגדרתם מראש, שיתוף מידע בין העובדים, הקלה על תהליכי עבודה ועוד. באמצעות מערכת CRM לניהול לידים לעסק, אתם יכולים לקבל תמונה מקיפה ועדכנית על הלקוחות שלכם, ועל מה שקורה בעסק בכל רגע נתון. בנוסף לכך, תוכלו לעשות את כל זה באופן אוטומטי. המערכת הזו מאפשרת לכם להישען אחורה ולראות איך הטראפיק (תנועה) לאתר שלכם גדל בהדרגה.
לסיכום, לידים לעסק הם כל כך חשובים, שאף עסק לא יכול להתקיים בלעדיהם. כשאתם מריצים קמפיין לידים וודאו שאתם דואגים לחזור אליהם במהירות על מנת שיישארו לידים חמים. גם אם יש בידיכם רשימת לידים קרים, אתם יכולים להשיג תוצאות נהדרות. הכל תלוי בכמה תשקיעו ואיך תתנהלו מאחורי הקלעים. בכל הנוגע ללידים, חשוב לזכור שאלו הם בסופו של דבר הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, אלו שיביאו לכם את הכסף – וצריך להתייחס אליהם בחשיבות רבה.