אינסטגרם של 2022 היא כבר ממש לא הפלטפורמה החברתית שהייתה בתחילת דרכה, בשלהי שנת 2012. היום, הפלטפורמה הזו דורשת מהמשתמשים שלה יצירה של תוכן ייחודי מסוגים שונים. תוכן שמרתק את הצופים ומשאיר אותם לגלוש בתוך הפלטפורמה לאורך זמן.
אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג את האפקט הרצוי הזה, היא שידורי לייב באינסטגרם, בערוץ שלכם. הלייב באינסטגרם נכנס לחיינו בנובמבר 2016, ומאז תפס תאוצה עצומה בקרב המשתמשים בפלטפורמה. אושיות אינסטגרם, סלבריטאים, בעלי עסקים, יזמים ועוד, משתמשים בפיצ'ר הזה כדי לקדם את עצמם, להגדיל חשיפה וליצור עניין נוסף.
מה ניתן לעשות באמצעות לייב באינסטגרם?
לעומת תוכן סטטי כמו תמונות או סרטונים רגילים, הממשק של אינסטגרם מאפשר לנו להעביר תוכן בשידור חי, הנקרא לייב באינסטגרם. באמצעות הלייב נוכל לקבל פידבקים ותגובות מהגולשים שלנו, ובעצם ליצור איתם שיח כלשהו בזמן השידור. לצורך העניין, נוכל ליצור סרטון לייב של שאלות ותשובות לעוקבים שלנו. במהלכו נענה על כל השאלות של הצופים בזמן אמת. נוכל להעלות נקודות למחשבה וסיעור מוחין עבור העוקבים שלנו; לדבר בלייב על נושא חשוב ומעניין שקשור לתחום בו אנו עוסקים, ואפילו לשאול את הצופים במהלך הלייב על מה הם היו רוצים שנדבר בהמשך.
כל העולם היום משתמש באינסטגרם. למעשה, כ- 1,130 מיליון(!) משתמשים פעילים נכון לשנת 2022, לפי נתונים מגוגל. על ידי שימוש נכון בפיצ'ר לייב באינסטגרם, אתם יכולים באופן מובהק וחד משמעי להקפיץ את הפופולריות של העסק או המותג שלכם בכמה רמות קדימה.
הלייב מאפשרו לנו לצלם וידאו בלייב (שידור חי), ולהעלות אותו באופן ישיר בזמן שהוא מצולם, אל הסטוריז שלנו. את הלייב לא ניתן לערוך בכלל, והוא דרך נהדרת לאפשר לצופים שלכם לשאול שאלות בזמן אמת, ולקחת פעיל חלק בלייב שלכם. מה שנוצר בסופו של דבר, הוא אירוע חד פעמי ואקסקלוסיבי, שרק העוקבים שנכנסו ללייב יכולים לראות ולשמוע. לייב באינסטגרם חושף אתכם בפני העוקבים שלכם, מושך אותם לראות בגלל הידיעה שזהו משהו חד פעמי, ויוצר שיח עם העוקבים שלכם שלא היה מתאפשר באף סוג אחר של תוכן שניתן להעלות.
פרסום סרטון בשידור חי יעזור לכם למשוך את הקהל שלכם אליכם ביתר קלות. הפיצ'ר הזה מאפשר לכם לשאול שאלות על חייהם של העוקבים שלכם, לשתף אותם בחוויות שלכם, לקרוא תגובות ולהגיב עליהן במהלך הסרטון, ועוד. כך בעצם העוקבים שלכם ירגישו שהם חלק ממשהו יותר גדול, שיש מישהו בצד השני ששומע אותם ומעוניין בדעה שלהם.
למה לבעלי עסקים כדאי להשתמש בלייב באינסטגרם?
לייב באינסטגרם הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להגיע לקהל שלכם, ולגעת בו באמת. אתם יכולים לנצל את הפיצ'ר הנהדר הזה של אינסטגרם, כדרך לתקשר עם העוקבים שלכם ולבנות מערכות יחסים חזקות וארוכות טווח. ניתן להיעזר בלייב באינסטגרם גם על מנת לקדם את המוצרים או השירותים שלכם. שתפו בלייב שלכם תוכן שלדעתכם יעניין את העוקבים שלכם, ובסופו הציגו בפניהם אם השירותים או המוצרים שלכם, אותם יוכלו לרכוש בתום הלייב.
באמצעות לייב באינסטגרם, יש לכם אפשרות להעלות שידורים חיים. בשידורים אלו תוכלו להציע לעוקבים שלכם תוכן מגוון וייחודי. הלייב מאפשר ליצור אינטראקציות שונות עם העוקבים, ובכך לשפר את מערכת היחסים איתם. בנוסף לכך, לייב באינסטגרם מאפשר לייצר חשיפה גבוהה לתכנים שלכם, וטומן בחובו עוד יתרונות נוספים שיעזרו לכם בקידום העסק.
בין היתר, שידורי הלייב באינסטגרם מאפשרים לכם "להיפגש" עם העוקבים של העמוד שלכם וליצור איתם אינטרקציה. שידור לייב באינסטגרם הוא לא סתם עוד תוכן. אחד היתרונות המשמעותיים של הלייב, זה שהוא מתרחש בזמן אחד עבור כולם. למעשה, זהו אירוע ייחודי לכל דבר. הוא שונה במהותו מתוכן אחר שאתם מפרסמים, שהעוקבים שלכם יכולים לצרוך בכל עת, מה שהופך אותו לייחודי ואקסקלוסיבי לצופי הלייב. המשתתפים בו מרגישים שהם חלק ממשהו אחד גדול וחשוב.
לייב באינסטגרם לגמריי ללא עלות
אופצית הוידאו בשידור חי, לייב באינסטגרם, היא לגמריי ללא עלות. זהו פיצ'ר חינמי לחלוטין, שכל משתמש באינסטגרם יכול להיעזר בו ולנצל אותו. אינסטגרם מאפשרת לנו להגיע לחשיפה גבוהה יותר באמצעות תוכן וידאו, באופן יחסי לפוסט רגיל, בלי שום עלות נוספת מצידינו. הלייב באינסטגרם יוצג בפני העוקבים הקיימים שלנו, וכמו כן גם בפני קהל יעד חדש שלא עוקב אחרינו, ונחשף באמצעות החיפוש או האשטאגים לתוכן וללייב שלנו. כל אחד יכול לצפות בלייב וליהנות מהמידע שיש לנו להציג, להשתתף בתגובות ולקחת חלק פעיל באירוע.
יצירת סרטוני הדרכה
הפיצ'ר הנהדר הזה של לייב באינסטגרם, מאפשר לנו לעלות לשידור בפני כל העוקבים שלנו. מעבר לכך, נוכל גם לעלות בפני גולשים שלא עוקבים אחרינו. ניתן לנצל את הלייב באינסטגרם על מנת לצלם סרטוני הדרכה, וובינרים או מצגות שיעור. יש לכך יתרון עצום משום שבדרך זו נוכל להעניק המון ערך מוסף לגולשים שלנו, במהירות ובקלות. כפי שציינו קודם, אינסטגרם מתעדפת עמודים שמעניקים לגולשים ערך מוסף וגורמים להם להישאר בתוך הפלטפורמה של אינסטגרם לאורך זמן. אם תיצרו וובינר או סרטון הדרכה מעניין, תוכלו להיות בטוחים שהם יצפו בו עד הסוף, ובכך אינסטגרם תגדיל את החשיפה שלכם.
ראיון עם דמות חשובה בתחום
דרך נהדרת להגדיל חשיפה וליצור ערך מוסף, היא שילוב של ראיונות עם אנשי מפתח מאותו תחום בו אתם עוסקים. העוקבים שלכם הם בעצם הקהל הממוקד שמתעניין בתחום שלכם. מהסיבה הזו, סביר להניח שמאוד יעניין אותו להכיר ולשמוע ראיונות ושיחות עם אנשים נוספים מאותו התחום, דמויות מפתח או בעלי מקצוע שכבר הצליחו. בכך אתם, בתור המראיינים, בעצם הופכים את עצמכם גם לדמות מפתח. אוטוריטה בתחום שלכם. בעזרת לייב באינסטגרם בו אתם יוצרים ראיון, תוכלו למשוך אליכם עוד ועוד אנשים שיתעניינו לשמוע ראיונות נוספים בהמשך, יראו אתכם בתור דמות סמכותית ויקשיבו למה שיש לכם להגיד.
הקהל שלכם ירגיש שהוא לוקח חלק חשוב
לייב באינסטגרם מאפשר לנו ליצור סוגים שונים ומגוונים של פעילות אינטראקטיבית עם הגולשים והעוקבים שלנו. ניתן ליצור סקרים, לשאול שאלות, ועוד. הצופים בלייב באינסטגרם שלנו יכולים לכתוב תגובות בלייב כתשובות לסקר שהעלינו. בתור מנחי הלייב, אנחנו יכולים גם להתייעץ עם הצופים על נושאים שונים. לשאול אילו נושאים יעניינו אותם יותר או פחות, ובכך ליצור מעין מקרב נוסף ביניכם. ככל שהקהל שלכם יתחבר אליכם יותר, בתור פרופיל אישי או לדף של העסק שלכם — כך בעצם יהיה לכם הרבה יותר קל לרכוש את האמון שלהם, ואולי גם לעבוד איתם בהמשך הדרך.
מה ניתן לעשות דרך לייב באינסטגרם?
שליחת הודעה
לייב באינסטגרם מאפשר לנו להציע לעוקבים שלנו להצטרף לשידור על ידי שליחת הלייב בהודעה אישית. ממש כמו שאתכם שולחים למישהו סטורי, דרך האייקון של מטוס הנייר. היו עדינים עם האופציה הזו – כדאי להימנע מספאם, שאף אחד לא אוהב.
בחירת המצלמה והזווית
כמו בכל שיחת וידאו באשר היא, גם בלייב באינסטגרם ניתנת לכם האפשרות להחליף בין מצלמה קדמית ואחורית. הפיצ'ר הזה מאפשר ליצור תוכן עשיר הרבה יותר. לצורך העניין, אתם יכולים להראות קודם את עצמכם מדברים ואחר כך גם את הסביבה בה אתם נמצאים.
שאלות ותשובות
כפתור השאלה, עם סימן השאלה, הוא אחד הכפתורים החשובים ביותר שקיימים בלייב באינסטגרם. הוא מאפשר לכם ליצור אינטרקציה ישירה עם הגולשים שלכם, לשאול שאלות ולענות עליהן.
שימוש בפילטרים
מי לא אוהב להשתמש בפילטרים? הפילטרים היקרים שלנו הגיעו גם ללייב. אפשר להשתמש בהם על מנת ליצור אפקטים מסויימים שאתם רוצים לקבל, או בכדי ללטש את הנראות שלכם למקרה והלייב מתבצע בשעות המוקדמות של הבוקר, או לאחר יום עבודה ארוך ומתיש.
לייב באינסטגרם משותף עם אורחים
אחד הפיצ'רים היחודיים ביותר שלייב באינסטגרם מציע, הוא להעלות משתמש נוסף לשידור. כך תוכלו בעצם ליצור ראיונות בקלות, לקבל עוד חוות דעת של משתמשים אחרים, להעניק ערך מוסף לגולשים שלכם באמצעות עוד אדם שמעביר להם מידע, והמון יתרונות נוספים.
שיתוף תמונות ומסך
ניתן לשתף תמונות בשידור הלייב עצמו, על ידי לחיצה על אייקון השיתוף בצד ימין. אפשר גם לשתף את המסך שלכם כך שהגולשים שלכם יראו מה אתם עושים, במידה ואתם יוצרים סרטון הסברה או הדרכה לצורך העניין.
לסיכום, לייב באינסטגרם הוא דרך נהדרת להשיג עוד חשיפה, להגדיל את העוקבים שלכם ויחד עם זאת את המכירות שלכם, ליצור מקרב עם הגולשים שלכם ולהשרות תחושת אוטוריטה ואמון.
לייב באינסטגרם מאפשר לבעלי עסקים לקדם את המוצרים או השירותים שלהם ולהראות לצד השני שיש מי ששומע אותם ומקשיב להם. העוקבים שלכם יקבלו תחושה של חיבור אליכם ובכך גם מערכות היחסים יתהדקו, יותר סביר להניח שהם ירכשו את מה שיש לכם להציע, וכמו כן גם ימליצו עליכם לחברים והמשפחה שלהם.