עם התקדמות הטכנולוגיה באופן כללי ובתחום הדיגיטל בעיקר, עסקים רבים כבר הבינו את הכוח שיש לקידום העסק באינטרנט. רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד מאפשרות לבעלי עסקים בכל העולם לפרסם ולשווק דרכן את העסק. שימוש נכון בהאשטאגים יכול לסייע לכם כבעלי עסקים או עצמאיים לקדם את עצמכם והעסק שלכם בפלטפורמות האלו. הם מאפשרים למקד את הפרסומים או המודעות שלכם לקהל היעד הרלוונטי ביותר אליכם.
במאמר זה נדבר על האשטאגים – מה הם, כיצד נשתמש בהם נכון ואיך הם יכולים לעזור לכם לקדם את העסק ולהביא לקוחות נוספים בקלות.
מהם האשטאגים ואיך להשתמש בהם?
המונח האשטאג נקרא גם "תגית" בעברית. תגיות הן מעין מילת קוד או רצף של מילות קוד, אשר מצוינות בסימן סולמית "#". ניתן לצרף את התגיות לפרסומים, פוסטים, סטוריז, רילס ותגובות. ההאשטאגים מסייעים לפלטפורמות המדיה החברתית השונות ליצור מאגרי מידע של תוכן המאוגד תחת נושא מסוים. הם מסדרים את המידע והפוסטים שהמשתמשים משתפים באפליקציה. בזכות כך, האשטאגים מאפשרים לאפליקציה להציג תוכן מותאם אישית לכל משתמש ומשפרים את חוויית הגלישה שלו.
כאשר נרצה להשתמש בהאשטאג בן כמה מילים נכתוב אותם ברצף ללא רווחים. לדוגמה, נרצה להוסיף לפוסט שלנו את התגית "האשטאגים לקידום העסק". נכתוב אותו בצורה הבאה: #האשטאגיםלקידוםהעסק או עם קו מפריד תחתון בין כל מילה #האשטאגיםלקידוםהעסק. באינסטגרם הגרסה הפופולריות יותר היא דווקא ללא קו מפריד.
איך האשטאגים יעזרו לי לקדם את העסק?
אחת הדרכים היעילות ביותר לקידום של פוסטים הן שימוש נכון בהאשטאגים. האשטאגים מסייעים לקדם את העסק בכך שהם מאפשרים לנו לאגד את התוכן בנישה ספציפית, או מספר נישות הקשורות לעסק והמוצרים או השירותים שאתם מעניקים ללקוחות שלכם. במקרים רבים משתמשים מתעניינים בתוכן ספציפי ומחפשים אחר משהו באופן ממוקד מטרה. התאמת התגיות הנכונות והמתאימות לנישה הספציפית שתבחרו להתמקד בה, זו אחת הדרכים הטובות ביותר להגדיל חשיפה לעסק בפני קהל יעד רלוונטי.
שימוש נכון וממוקד בהאשטאגים הוא דרך נהדרת להתחבר לעוקבים חדשים, למצוא תוכן מעניין שיכול לעודד אותם לרצות להמשיך לראות את הדברים שאתם מפרסמים ולרכוש מכם את מה שאתם מקדמים בפרופיל העסקי שלכם.
כך תוסיפו את התגיות שלכם נכון
על מנת שתוסיפו את ההאשטאגים הרלוונטיים ביותר לעסק שלכם, לפני שאתם מתחילים לצרף אותם לפוסטים, מומלץ לבצע מחקר האשטאגים. למה הכוונה? בדקו אילו תגיות פופולריות קיימות היום בהקשר לעסק שלכם. כמה עוקבים יש לכל תגית? אתם רוצים למצוא את התגיות האיכותיות ביותר ולצרף אותן לפוסטים שלכם באופן שיסייע לכם להגדיל חשיפה. מהם ההאשטאגים הממוקדים ביותר שיכולים להתאים לכם? אילו סוגים של עסקים או חברות משתמשים בהם? כמו כן, מומלץ לשאול את עצמכם גם שאלות ממוקדות בנוגע לפעילות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עם אותן תגיות. היכן נמצאים הלקוחות או העוקבים שהתכנים שלכם יעניינו אותם? אחר אילו האשטאגים הם עוקבים כרגע? באילו תגיות הם משתמשים בפוסטים שלהם? לאחר שתענו על שאלות אלו מול עצמכם, תוכלו לבצע מחקר האשטאגים מעמיק ולהגיע לתגיות הטובות ביותר עבורכם.
הוספת האשטאגים היא תהליך פשוט ביותר. כאשר אתם מתכוונים לפרסם פוסט באחת הרשתות החברתיות – כל סוג של פוסט – זכרו לצרף אליו את התגיות המתאימות. אפליקציית אינסטגרם, למשל, מאפשרת העלאה של עד 30 תגיות לתמונה. לרוב מומלץ לשמור על כמות טובה ואלגנטית של בין 10 ל-20 האשטאגים בלבד. הוספה של כמה תגיות ממוקדות ומתאימות לעסק שלכם עדיפה מהוספת כמות גדולה כאשר חלק מהתגיות לא כל כך רלוונטיות. האלגוריתם החכם של הרשתות החברתיות האלו מתעדף פוסטים עם האשטאגים חזקים וממוקדים מאשר כאלו שרק יורים חיצים לכל עבר.
לסיכום, שימוש בהאשטאגים לקידום העסק תפס תאוצה גדולה במיוחד בשנים האחרונות. האשטאג הוא מעין תגית שניתן להוסיף לפוסטים שלכם, סביב נושא מסוים. הם יסייעו לכם למקד את הפרסומים שלכם לקהל היעד הרלוונטי ביותר ויובילו להגדלת חשיפה לעסק. על מנת שתשתמשו בתגיות הנכונות, נדרש לבצע עבודת מחקר ולבדוק אילו האשטאגים פופולריים קיימים אשר קשורים לעסק או הנישה שלכם. בשביל לעשות זאת נכון, אתם יכולים להיעזר בשירותיו של משרד פרסום מקצועי ומנוסה בתחום. משרדינו SeoNpoint יסייע לכם למצוא את ההאשטאגים הנכונים ויטמיע אותם בקמפיינים והפוסטים שלכם באופן טקטי, במטרה להגדיל חשיפה לעסק, לקוחות וכמובן גם מכירות.