fbpx

מה זה סטורי באינסטגרם

תוכן עניינים
מה זה סטורי באינסטגרם

אז מה הוא סטורי באינסטגרם? סטורי הוא בעצם בפיסת תוכן של כ- 15 שניות, שאתם יוצרים באינסטגרם ויכולים להעלות לפרופיל שלכם ולשתף עם כל העוקבים שלכם. הסטורי נשאר זמין לצפייה ל- 24 שעות בלבד. לאחר 24 שעות הסטורי שלכם נעלם, והגולשים שלכם לא יכולים לראות אותו שוב (אלא אם כן תעלו אותו אחר כך להיילייטס שלכם).
הרעיון של תיעוד ושיתוף תמונות וסרטונים שנעלמים אחרי 24 שעות הגיע במקור מאפליקציית סנאפצ'ט. זוכרים אותה? כשהיא רק יצאה הייתה סנסציה. אפשר להגיד שהרשת החברתית הזו לא כל כך תפסה תאוצה בארץ. הרעיון של הסטורי אומץ דיי מהר על ידי חברת פייסבוק. זו החליטה להביא אותו לכל המשתמשים שלה – החל מסטורי באינסטגרם, בפייסבוק ולאחר מכן גם בוואטסאפ. מהרגע שנכנס לחיינו בשנת 2016, סטורי באינסטגרם הלך ותפס תאוצה במהירות מסחררת. הפופולריות שלו באינסטגרם ממשיכה לעלות, והיום אין כמעט אחד שמשתמש באינסטגרם, ולא מעלה סטוריז או לפחות צופה בהם באופן יומיומי בשביל להעביר את הזמן.

סטורי באינסטגרם מאפשר לכל מותג, עסק, או אדם פרטי באשר הוא – לספק לעוקבים שלו תוכן רגעי, אקסקלוסיבי, קצר ולעניין. התוכן הזה תמיד יקפוץ להם בפיד בדיוק בזמן הנכון ובמקום הנכון. מהסיבה הזו ועוד הרבה אחרות עליהן נפרט בהמשך, כדאי מאוד שתלמדו איך אפשר לנצל את שטח הפרסום הזה לטובתכם ולא תוותרו עליו. סטורי באינסטגרם כבר מזמן הפך להיות זירת העדכונים המרכזית של הגולשים בפלטפורמה. נתונים סטטיסטיים מציגים שכ- 500 מיליון(!) משתמשים פעילים, מעלים סטורי בכל יום באופן עקבי לאינסטגרם. מה שאומר, ש- 86.6% מכלל המשתמשים באינסטגרם, מעלים סטורי. אפשר להגיד, שהמספרים כאן מדברים לגמריי בשם עצמם.
אם אתם אתם עדין לא בטוחים איך לנצל את הפיצ'ר הנהדר הזה שהאינסטגרם מציע לנו, כדאי שתמשיכו לקרוא. כאן נסביר איך תוכלו להגיע למצב שהסטורי של המותג או העסק שלכם, יהיה הדבר הראשון שהגולשים יפתחו איתו את הבוקר.

מה הרעיון מאחורי סטורי באינסטגרם?

הסטורי בעצם נותן לנו הצצה לחיים של המשתמשים שאנו עוקבים אחריהם. המטרה העיקרית שלו הייתה לתעד את היום שלנו מתחילתו ועד סופו. היום, אינספור בעלי עסקים משתמשים בסטורי דווקא בשביל לקדם את העסק שלהם באינסטגרם. האפליקציה הנהדרת הזו שאנו כל כך אוהבים, גם מאפשרת לנו לעשות סטורי רספונסיבי. מה הכוונה? אתם יכולים לשאול את הגולשים שלכם שאלות ולראות את התשובות שהם מגיבים, להעלות סקרים עם נתונים, לצרף לינקים, לעשות סטורי לייב ועוד מגוון רחב של אפשרויות. כל אלו מאפשרות לנו ליצור מעין שיח עם העוקבים שלנו. לתת להם את ההרגשה שיש מישהו אמיתי בצד השני, שמעוניין במה שיש להם להגיד. בין אם מדובר בפרופיל אישי של אדם פרטי (אושייה לצורך העניין), או פרופיל עסקי של מותג או עסק. כשאתם מעלים סטורי הגולשים שלכם מרגישים יותק קרובים אליכם, שאפשר לסמוך עליכם ושאתם כנראה גם יודעים על מה אתם מדברים.
היום, אתם ממש יכולים לנצל את הסטורי באינסטגרם לאינטרסים העסקיים שלכם. לא משנה באיזו נישה אתם נמצאים ולאיזה קהל יעד אתם מכוונים. לצורך העניין, גם אתרי חדשות למיניהם פתחו אינסטגרם כבר מזמן ומעלים סטורי. כך הם שומרים על העדכונים החמים שלהם חמים עוד יותר. לוקח לא יותר מכמה דקות בודדות לעצב סטורי מעניין, מושך וייחודי. קצת יצירתיות ואתם שם.

למה חשוב להעלות סטורי באינסטגרם לבעלי עסקים?

כשאתם מצליחים להגיע למצב בו צברתם לפחות כמה מאות או אלפי עוקבים, העלאה של סטוריז הופכת למשימת חובה של ממש. ולמה, אתם שואלים? זאת על מנת שהקהל שעוקב אחריכם יבין שאתם שם כל הזמן. כשאתם מעדכנים כל הזמן מה קורה עם המותג או העסק שלכם, זה מראה על חיים בפרופיל. כך שאם תהיה להם שאלה כלשהי, הם יודעים שאתם זמינים עבורם. הסטורי עוזר להגדיל את הנוכחות שלכם בזירת האינטרנט, והחשיבות של עובדה זו בלבד גדולה במיוחד להצלחה של כל עסק. אם אתם רוצים שהקהילה שלכם תמשיך לגדול, ולקבל עוקבים איכותיים, תוכלו לעשות זאת באמצעות העלאה עקבית של סטורי באינסטגרם. מעבר לכך, בצורה הזו גם תוכלו להגדיל חשיפה לפרופיל שלכם, גולשים חדשים יכולים להיחשף יותר בקלות למותג שלכם, לעקוב אחריכם, להתעדכן בכל התכנים שאתם מעלים ובהמשך גם לבצע פעולות המרה כמו רכישה של המוצר או השירות אותו אתם מפרסמים.

טיפים לשימוש יעיל בסטורי באינסטגרם

תגוונו

כשאתם מעלים סטורי באינסטגרם, חשוב מאוד לוודא שאתם מגוונים בסוג התכנים. תעלו תכנים מכל הסוגים. תמונות, סרטונים, סטורי רספונסיבי ועוד. גם הנושאים של התמונות והסרטונים צריכים להיות מגוונים ומעניינים עבור העוקבים שלכם. חשוב שתעניקו להם ערך מוסף, תענו על שאלות שיכולות לעלות להם בנוגע לנישה בה אתם נמצאים, תתנו להם מידע חשוב, טיפים ועוד. גוגל מאפשרת לנו להשתמש בכלים שונים בכדי לאסוף מידע נוסף על הגולשים שלכם ומה שהם אוהבים. השתמשו בכלים האלו כדי לגלות איזה סוג תוכן הם היו רוצים, ותעלו דווקא אותו. אתם יכולים גם לשאול אותם באופן ישיר באמצעות הסטורי, אילו מהתכנים שאתם מעלים מצליחים יותר או פחות בעיניהם

נוכחות אונליין

אז ציינו קודם שהסטוריז באינסטגרם הם דרך נהדרת להגדיל את הנוכחות שלכם בזירה הדיגיטלית. כשאתם מעלים סטורי, כן מאוד חשוב שהוא יהיה מגוון, מושך ומעניין – אך גם הכמות והתדירות שבה אתם מעלים משחקות תפקיד חשוב במערכה. כמו עם כל דבר בחיים, חשוב לעשות זאת במידה, ולהעלות סטוריז חזקים, מעניינים ועקביים. אל תגזימו ותעלו 20 סטוריז שהגולשים שלכם בסופו של דבר ירפרפו מעליהם כי זה כל כך ארוך – אבל גם אל תעלו מעט מידיי בכדי באמת לוודא שהנוכחות שלכם אונליין נשארת חזקה. כמות של 5-8 סטוריז ביום היא כמות טובה בהחלט. נסו לא להעלות יותר מ- 12, כדי למנוע מצב של עומס. אל תשכחו שהם גם נעלמים אחרי 24 שעות ושוב יש לכם דף חלק לגמריי לעבוד איתו. כשאתם מעלים סטורי חדש, הגולשים שלכם נחשפים אליו מייד. הם רואים אתכם בתחילת רשימת הסטוריז שלהם ויכולים להכנס ולהתחיל לדפדף. הם ייראו על הדרך גם את הסטוריז שהעלתם לפני תום ה- 24 שעות הקצובות. נסו לתזמן את הסטורי שלכם באינסטגרם ולהעלות כל כמה שעות לצורך העניין.

תניעו את העוקבים שלכם לפעולה

הטיפ הזה נכון לכל פרסום בדיגיטל באשר הוא – ובייחוד לסטורי באינסטגרם. על מנת שתוכלו לגרום לפרסום שלכם להיות הרבה יותר אפקטיבי, אתם חייבים להניע את העוקבים שלכם לפעולה. מה זה אומר? לגרום להם לבצע פעולות המרה למיניהן, שאתם רוצים שיבצעו. אתם יכולים לשאול שאלות, להציע בקשות, לשלב סקרים, ליצור תחרויות, לקשר הפניות ללינקים ועוד. כל זאת כדי לגרום לעוקבים שלכם לפעול בסופו של דבר. העוקבים שלכם באינסטגרם הם מעין קהילה, שמתרכזת סביבכם. לרוב הם יראו בכם בתור דמות סמכותית, יקשיבו למה שיש לכם להגיד וירצו לבצע את הפעולות שאתם מציגים בפניהם. בדרך הזו, הפרסום שלכם יהיה לא רק מעניין, אלא גם ייתן להם תחושה שהם חלק ממשהו גדול יותר.

תיצרו טיזרים

לכולנו ככל הנראה יצא להיתקל לא פעם בסטורי שמראה לנו הצצה לפוסט עם סטיקר ענקי מעל, או אחד שנותן איזו פיסת מידע קטנטונת, ואומר לחכות לסטורי הבא. הטריק הזה נקרא טיזרים, והם יעילים במיוחד בסטורי באינסטגם. בטריק הזה לרוב משתמשים כשאתם משתפים בסטוריז פוסט חדש שהעלתם לעמוד שלכם. אתם יכולים לחשוף רק חלקים מסוימים מהתמונה שהעלתם ובכך ליצור עניין אצל העוקבים שלכם – מה שבסופו של דבר יגרום להם להיכנס לעמוד שלכם ולראות את הפוסט. מעבר לכך, אתם יכולים גם להעלות סטורי עם נגיעה ממה שהולך להיות בסטורי הבא. או אולי אפילו לשאול את הגולשים שלכם שאלה פתוחה ולענות עליה בהמשך. זוהי דרך מצויינת למשוך את העוקבים שלכם להישאר בעמוד שלכם, לצפות בעוד תכנים ולבצע את הפעולות שאתם רוצים.

לסיכום, סטורי באינסטגרם הוא דרך נהדרת להגדיל חשיפה לעסק שלכם, ליצור מקרב עם העוקבים שלכם, להגדיל נוכחות בדיגיטל ולפרסם את עצמכם אונליין. וודאו שהתכנים שאתם מעלים הם איכותיים, מעניינים ורלוונטיים. העניקו ערך מוסף ותניעו אנשים לפעולה. הגולשים שלכם יהנו מעוד הצצה לחיים שלכם, או של העסק שלכם, ואתם תיהנו מחשיפה ועוקבים איכותיים שיכולים גם להפוך בעתיד ללקוחות משלמים. כמו עם כל דבר בדיגיטל ובכלל בחיים, הגדלת חשיפה ועוקבים דרך סטורי באינסטגרם לוקחת זמן, התמדה ועקביות. תבצעו את כל השלבים שציינו קודם ותנו לדברים לקרות מעצמם. לפני שתספיקו לשים לב, העמוד שלכם יתרחב ויגדל, העוקבים שלכם יהפכו לקהילה נאמנה והמכירות שלכם גם כן יגדלו בהתאם.

מתעניינים במה זה סטורי באינסטגרם?

השאירו פרטים ונחזור אלכם בהקדם האפשרי

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!

דילוג לתוכן