טיקטוק היא אפליקציית סרטונים קצרים, עד 15 שניות. ההבדל העיקרי בין טיקטוק הסינית לשאר הרשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר; הוא שבפיד של טיקוטק אתם יכולים לראות סרטונים שהאלגוריתם של האפליקציה חושב שתאהבו לפי מה שראיתם עד כה – לא רק סרטונים של החברים שאתם עוקבים אחריהם. כך טיקטוק יכול להמשיך לחשוף את הקהל שלו בפני עוד ועוד תכנים ולהתאים לכל אחד באופן אישי את פיד הטיקטוק שלו (פור-יו). קיים מגוון סוגים שונים של פרסום בטיקטוק שתוכלו לעשות על מנת לקדם את העסק שלכם וליצור מודעות למותג שלכם. אפליקציית טיקטוק היא אחת הפלטפורמות השיווקיות הגדולות ביותר שקיימות כיום.
אז איפה הכל התחיל? אפליקציית טיקטוק יצאה לאוויר העולם בשלהי שנת 2017 ומייד כבשה בסערה את הלב של מיליוני אנשים, בייחוד צעירים, ממש תוך כמה שנים בודדות. עם 800 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם (בלמעלה מ-150 מדינות), טיקטוק משמשת ככלי שיווקי עוצמתי ביותר. לפיס טטיסטיקות, בינואר 2020, טיקטוק הייתה האפליקציה עם מספר ההורדות הגדול ביותר בכל העולם. נכון לעכשיו, טיקטוק הפכה להיות גדולה הרבה יותר מרשתות חברתיות ואתרים פופולריים אחרים כמו טוויטר ופינטרסט. אין מישהו שלא מכיר את הטיקטוק. מעל 40% ממשתמשי האפליקציה הם בגילאי 10-20. הם מהווים את קהל היעד העיקרי אצל מותגים שונים ברחבי העולם שמחפשים את תשומת הלב שלהם ומטרגטים את המוצרים שלהם אליהם.
למה טיקטוק כל כך פופולרית
טיקטוק זכתה לכל כך הרבה פופולריות בזכות העובדה שהיא כל כך פשוטה לתפעול. אתם יכולים לערוך כל סרטון שלכם עם כלי עריכה מתקדמים, פילטרים חכמים ויחודיים, להוסיף מוזיקה מתוך מאגר קיים או להשתמש במוזיקה מקורית משלכם. בניגוד לחברות כמו יוטיוב ששומרות בקפדנות על זכויות היוצרים; פרסום בטיקטוק דווקא מעודד ליפ-סינק לשירים קיימים של אמנים ידועים.
טיק טוק היא אפליקציה חדשה יחסית, בעיקר לעולם העסקי. כתוצאה מכך, היא לא רוויה כמו פייסבוק, אינטסגרם וטוויטר. מה שאומר שיש בה הרבה פחות תחרות ויותר מקום לפרוץ ולהתפרסם. כמו כן, הרבה יותר זול לפרסם בה מכיוון שעדיין אין בה קהילת משפיענים ענקית כמו באינסטגרם למשל. יש בטיקטוק הרבה פחות משתמשים שמתחרים על ספונסרים ומיקומי מודעות. סיבה נוספת שהופכת פרסום בטיקטוק לאטרקטיבי במיוחד, היא שהאפליקציה הזו ברובה עדיין נחשבת לטריטוריה שעוד לא נחקרה כמו שצריך בכל הנוגע לשיווק. זוהי זירה חדשה ונפרדת מכל זירה אחרת שקיימת, בה אתם יכולים להשתמש על מנת לקדם את העסק שלכם.
אם אתם רוצים להשאר עדכניים וטרנדיים, ולפנות לקהל יעד צעיר יותר, בהחלט שווה לכם ליצור פרופיל טיקטוק לעסק שלכם. חברות אמריקאיות גדולות כמו רשת האוכל מקדונלד'ס ועיתון הוושינגטון פוסט כבר משתמשות באפליקציה כדי להגיע לקהלים חדשים. אפילו האו"ם יצר אתגר ריקוד שמטרתו הייתה להעלות את המודעות בכל הנוגע להתחממות הגלובאלית. בעלי עסקים ומותגים שרוצים להצליח בעזרת פרסום בטיקטוק, צריכים להיות יצירתיים וליצור תוכן מקורי שמתאים לאווירת הטיקטוק הייחודית. האפליקציה לא מאפשרת לנו לשתף לינקים, או להוביל לקישורים חיצוניים למיניהם. אז אל תבנו עליה בשביל לקבל תנועה לאתר שלכם או לצבור לידים לעסק. מה שהיא כן יכולה לעשות, זה ליצור הרבה מודעות למותג שלכם ולגרום לקהל היעד שלכם להתחבר אליכם יותר בקלות, באמצעות תוכן הוידאו שתעלו. אנשים יזדהו אתכם ויקבלו תחושה של אמון, שאפשר לסמוך עליכם, שאתם יודעים מה אתם עושים, ומקצועיים בתחום שלכם.
טרנדים כחלק מפרסום בטיקטוק
עיקר אפליקציית טיקטוק סובב סביב טרנדים חמים. אנשים אוהבים טרנדים ומשתוקקים למצוא אותם. בשנים האחרונות, גולשים מחפשים באופן אקטיבי כמה שיותר טרנדים, כדי להרגיש חלק מקהילה מסויימת או לוודא שהם עומדים בקצב של שאר העולם. יכול גם להיות שהם פשוט מחפשים תוכן בידורי, או רעיונות ליצירת תוכן ויראלי משלהם. השורה התחתונה היא שטרנדים שולטים בעולם הטיקטוק והם נושא מאוד חשוב באפליקציה הזו. חשוב שתכירו את כל הטרנדים הכי חמים ותלמדו איך לעשות אותם. בנוסף לכך, בטיקטוק קיימים גם אינספור אתגרים שאתם יכולים להשתתף בהם, כמו אתגרי ריקוד או צילום למיניהם. אחד היתרונות הבולטים בטרנדים והאתגרים השונים שיש בטיקטוק, הוא שהדברים האלו חברתיים במיוחד. אנשים משתפים אחד את השני באתגרים, משתתפים בטרנדים חמים שרצים היום ובאמת מרגישים חלק ממשהו גדול יותר – ממש קהילה בעלת מכנה משותף ותחומי עניין דומים, שמתרכזת סביב נושא מסויים.
בשנים האחרונות טרנדים הפכו לוויראליים, ולכלי משחק מרכזי בעולם הטיקטוק. מפורסמים רבים עוקבים אחרי טרנדים (וכמובן גם יוצרים אותם), וכך הסרטונים שלהם הופכים לעוד יותר ויראליים, עם עשרות מיליוני צפיות. בזכות טרנדים, גם ערוצי טיקטוק בעלי כמות נמוכה של עוקבים יכולים להעלות סרטון אחד טוב שיהפוך לויראלי. הכל תלוי בטרנד, ובכמה טוב ומהר אתם עושים אותו. הכל סובב סביב עכשוויות, חידוש, ומה שחם באותו רגע. עם כמה שטרנדים מתחממים הם גם כן יכולים להתקרר, לכן חשוב שתקפצו על ההזדמנות עם כל טרנד שאתם רואים שמושך אתכם, ותכו בברזל כל עוד הוא חם. אתם לא רוצים להיות מאלו שנשארים מאחור כשכולם כבר התקדמו לטרנד הבא.
סוגי פרסום בטיקטוק
בתור מפרסמים או בעלי עסקים, אנחנו כל הזמן מחפשים כיצד נוכל להגיע לעוד קהלים חדשים שרלוונטיים למותג שלנו. טיקטוק בהחלט מאפשרת לנו לעשות זאת בקלות ובמהירות. המטרה העיקרית שלנו בפרסום בטיקטוק היא להראות את המודעות שלנו בפיד (דף הבית של טיקטוק, בדומה לפיד של פייסבוק או אינסטגרם). כך נוכל לחשוף את המותג שלנו בפני קהל יעד חדש, ולשמור אותו עמוק בתודעה של קהל היעד הקיים שלנו.
פרסום אורגני
בכל הנוגע לפרסום בטיקטוק, בייחוד כשמדובר בפרסום אורגני – הכוונה היא פשוטה ביותר. פשוט תעלו תכנים איכותיים. תוסיפו להם האשטאגים רלוונטיים – וזהו, הסרטון שלכם מוכן לצאת לדרך. אחד האתגרים שיכולים להיות בטיקטוק, הוא לדעת איך להעביר את המסרים שלכם בצורה הברורה והטובה ביותר בפחות מ- 15 שניות. ספקו מידע חשוב בזמן קצר ותנו לגולשים שלכם הצצה מפתה כך שירצו להמשיך ולשמוע על מה יש לכם לדבר, להכנס לפיד שלכם ולראות את שאר התכנים שאתם מעלים (גם סרטונים ארוכים יותר, עד 60 שניות).
עוד דבר שחשוב לשים לב אליו בכל הנוגע לפרסום בטיקטוק, הוא שבאפליקציה הזו קיימת משמעות גדולה ביותר לתיוגים. בזכות האשטאגים נכונים ורלוונטיים אתם יכולים להקפיץ את הסרטונים שלכם לפיד ה"פור יו". תיבת החיפוש של טיקטוק מציגה בפניכם רעיונות להאשטאגים פופולאריים. אפשר גם לראות את מספר הפעמים שהגולשים בטיקטוק השתמשו בהאשטאג מסויים, ובכך לדעת אם הוא נחשב להאשטאג חזק או חלש, ואם הפרסום שלכם באמת עובד.
פרסום ממומן
בנוסף ליצירת ערוץ עבור העסק שלכם וצבירת חשיפה אורגנית, טיקטוק נותנת לנו את האפשרות לרכוש מודעות בתוך האפליקציה עצמה. האפשרויות שפתוחות למפרסמים נכון להיום, הן המודעות שמופיעות לפני הסרטונים, מודעות קופצות באמצע הפיד, וקידום ממומן של האשטאגים.
מודל הפרסום של טיקטוק, כמו של גוגל, מבוסס על שיטת המכרז (PPC). עם זאת, במקרים רבים המחיר לקליק יהיה נמוך משמעותית מזה שמוצע במסגרת גוגל אדס. היום, קמפיינים רבים יכולים להגיע למחיר מצחיק של כמה סנטים לקליק. זוהי אחת הסיבות, מני רבות אחרות, שטיקטוק הוא כלי שיווקי כל כך חזק ומוצלח. ממש כל אחד יכול להשתמש בו, להריץ פרסומות ממומנות וליהנות מהיתרונות של האפליקציה המתקדמת והחמה הזו.
פרסום משפיענים
עבור עסקים קטנים יותר, הדרך הטבעית ביותר לפרסם בטיקטוק היא באמצעות שיתוף פעולה עם משפיענים אשר ייצרו עבורם סרטונים שמדברים את שפת האפליקציה. אלו הם אנשים שכבר משתמשים בטיקטוק באופן קבוע, ובדרך כלל יש להם עשרות או מאות אלפי עוקבים. בשיטה הזו אתם יוצרים מעין שיתוף פעולה עם המשפיענים, בו הם מפרסמים אתכם ואת התכנים שלכם, או יוצרים סרטונים בהם הם מסבירים או ממליצים על על המוצרים או השירותים שלכם – ובתמורה אתם שולחים להם מתנה או הטבה מסויימת. ברוב המקרים אלו יהיו מוצרים שלכם בחינם, הנחות והטבות באתר שלכם, כסף ממשי ועוד. מה שמדהים בפרסום משפיענים הוא שכל אחד יכול לעשות זאת בקלות. פשוט שלחו הודעה למשפיען שתרצו שיקדם אתכם, תציגו את עצמכם ואת המותג שלכם, ומה תוכלו לתת להם בתמורה. ברוב המקרים הם יסכימו, יפרסמו את המותג שלכם, ואתם תזכו להמון חשיפה של קהל יעד רלוונטי אליכם, בזמן קצר במיוחד.
לסיכום, פרסום בטיקטוק מביא איתו כל כך הרבה יתרונות, שכל בעל עסק באשר הוא צריך לדעת איך לנצל אותם לטובתו. העולם שלנו רץ קדימה בקצב מסחרר, ונראה שנכון לעכשיו הטיקטוק לגמריי מוביל אותו, לפחות בכל הנוגע לשיווק ופרסום; עם חדשנות ורלוונטיות שיא. אתם יכולים לקדם את העסק או המותג שלכם בדרכים שונות דרך פרסום בטיקטוק כמו שציינו קודם, וליהנות מכל היתרונות שהוא אוגר בתוכו. חשוב שתלמדו איך להשתמש בו ולהפיק ממנו את המיטב. היום קיימים אינספור מדריכים לשימוש נכון בטיקטוק, איך לערוך סרטונים ואיך למתג את עצמכם. היעזרו בהם ותתחילו להראות נוכחות בפלטפורמה הזו. העסק שלכם רק ירוויח מזה.