פרסום בקבוצות בפייסבוק יכולה להגדיל את החשיפה שלכם בצורה משמעותית. גם בעידן הנוכחי בו יש לנו רשתות חברתיות שונות כמו טיק-טוק, אינסטגרם, סנאפצ'אט ורבות אחרות, עדיין פייסבוק נחשבת לפלטפורמה השיווקית המובילה ביותר. מי שיודע איך לשווק נכון את המותג שלו בפייסבוק יוכל לצבור קהלים עצומים ולהניע אותם לפעולה. רוצים לדעת מאיפה להתחיל? לפניכם מדריך פרסום בקבוצות בפייסבוק: כך תעשו זאת נכון.
מהן קבוצות בפייסבוק ולמה הן חשובות לכם?
בגדול קבוצות בפייסבוק מאפשרות לכם לצבור קהל בצורה אורגנית – ללא שום הוצאה כספית מצידכם עבור הפרסום. שנית, בקבוצות בפייסבוק יש מעורבות קהילתית (שאכן דעכה ביחס לשנים האחרונות) ועדיין, מעורבות קהילתית מגדילה את חשיפת הפוסט. פייסבוק מתעדפת תוכן מקבוצות גדולות ונושאים שכן מעוררים מעורבות ובגלל זה חשוב מאוד לערוך את הפוסט בצורה נכונה ושיווקית, אבל על זה נדבר בהמשך.
קבוצות בפייסבוק הן מעין קהל שבוי של תוכן. עליכם לחפש את הפלטפורמה המתאימה לכם (מהות הקבוצה) ואם היא תואמת לעסק שלכם או לדבר אותו אתם רוצים לקדם, הרי שיהיה נכון לפרסם בקבוצה. יש שני עקרונות עיקריים לפרסום בקבוצות בפייסבוק: קשר ישיר עם הלקוח, הרחבת קהל פוטנציאלי. שימו לב, חלק מהקבוצות יגבו כסף עבור פרסומים, בעיקר קבוצות גדולות ואילו קבוצות אחרות עשויות למנוע תוכן שיווקי.
לרוב בקבוצות יבקש בעל הקבוצה לפרסם דרך משתמש פרטי, ולא באמצעות המותג. אנחנו רואים את הנתון באור חיובי, כי הלקוח הפוטנציאלי יוכל להכיר את מי שעומד מאחורי העסק וזאת הזדמנות עסקית להכרות אישית בין הלקוח ובעל העסק. לפניכם טיפים בכל הנוגע אל פרסום בקבוצות בפייסבוק.
פרסום בקבוצות בפייסבוק: כך תעשו זאת נכון – בניית קבוצה בפייסבוק
עוד המלצה היא לפתוח קבוצה באופן אישי למותג שלכם. הקבוצה יכולה לעסוק בתחום של המותג, ולאו דווקא במותג עצמו. ככל שהפוסטים שלכם יהיו יותר אישיים ויותר ממוקדים ככה תוכלו לצבור קהלים ואפילו להרוויח מניהול הקבוצה גם בפן השיווקי וגם בפן הכלכלי. בניית קהילה בקבוצה בפייסבוק דורשת התמדה, התמודדות מול בקשות, נהלים שאתם צריכים להעמיד וכמובן קשר טוב מול חברי הקהילה
כך תעשו זאת נכון – טיפים
הכרנו את פלטפורמת השיווק המעולה הזאת, אבל לפני שתרוצו לכתוב פוסט יש מספר טיפים שאתם חייבים להכיר גם בתור חברי קהילה בקבוצה וגם בתור מנהלי קבוצה:
- מעורבות – המטרה שלכם היא לגרום למעורבות של הקהל. ככל שתגרמו לחברי הקבוצה להיות פעילים יותר, כך הסבירות בה הפוסטים יגיעו למקומות אחרים גבוהה. הגברת המעורבות צריכה להיות בהתאם לנישה בה אתם פועלים. מעורבות נוגעת גם לפוסט שהעלתם לקבוצה חיצונית.
- התמדה – התמדה זה שם המשחק, בכל תחום בחיים אבל בעיקר בשיווק. אם התחייבתם לפתוח קבוצה או התחייבתם למתג את העסק שלכם בקבוצה מסוימת, עליכם לעשות זאת באופן קבוע, בין אם מדובר על פוסט ביום ובין אם מדובר על פוסט בשבוע. אם נחבר מעורבות והתמדה ביחד, בפוסטים שלכם אתם צריכים להניע לפעולה: "מה דעתכם על X", "מה אתם הייתם עושים אם…", וכמובן לעודד שיתוף במשתמשים הפרטיים של הגולשים.
- תהיו קשובים – יש לכם קבוצת פייסבוק פעילה? מעולה, אבל אתם צריכים להראות נוכחות של מנהל. מה זה אומר בדיוק? בקבוצות בפייסבוק קיימת מעורבות, זאת אומרת שהשיחה תימשך בין המשתמשים השונים. אם נשאלת שאלה לדוגמה, תייגו את האדם ששאל וענו לו באופן ציבורי.
- מכירות – אתם רוצים לפרסם את עצמכם בקבוצה? אל תעשו את זה באמצעות קישורים (אלא אם כן הותר לכם). המטרה שלכם לשווק את העסק בצורה "מתחכמת", על ידי המלצה, על ידי תיוג. אם בחרתם לקדם פוסט או בלוג בקבוצה, הסבר למה אתה מפרסם את המותג ואיך זה עונה לצורך של חברי הקהילה.
- קבוצה סגורה – קבוצות פייסבוק רבות הן קבוצות סגורות, זאת אומרת שחברים חדשים יוכלו להצטרף רק לאחר שנבדקו על ידי המנהלים. קבוצות סגורות הן מלוכדות ולרוב שומרות על איכות דיון גבוהה, זה מקל גם על המנהלים וגם על שיווק ממוקד.
- אופטימיזציה – כל קבוצת פייסבוק שיש בבעלותכם חייבת לעבור תהליך אופטימיזציה. תהליך אופטימיזציה מניע מעורבות בדף הפייסבוק. תהליך אופטימיזציה הוא מילוי תיאור פרטי הקבוצה באופן מלא, הכללה של מילות מפתח, הכוונה לקהלים, תמונות פרופיל מושכות ועוד. יש לא מעט כלים בסיסיים ומתקדמים לקידום קבוצות פייסבוק וגם פרסום בקבוצות פייסבוק בצורה נכונה.
- היעזרו באנשי מקצוע – פרסום בקבוצות בפייסבוק הוא קידום אורגני לכל דבר ועניין, וגם לקידום אורגני יש חוקים משלו. תוכן הוא המלך ולכן, אתם רוצים לדאוג שמאחורי התוכן שלכם יעמוד איש מקצוע שזאת המומחיות שלו. היום אנשים מגוללים את דף הפייסבוק בלי להניד עפעף, התוכן בפוסט חייב להיות ממוקד, קולע ומושך את העין. מומלץ לצרף תמונות, סיפור אישי ולגרום לקהל שחולף על הפוסט שלכם לרצות לדעת עוד.
איך תקדמו את עצמכם דרך פרסום בקבוצות בפייסבוק?
אתם לא חייבים לפרסם פוסט בפייסבוק כדי לקדם את עצמכם. עוד דרך נכונה ואפקטיבית לפרסום נכון בפייסבוק היא באמצעות מענה לשאלות של הגולשים. נסביר, אתם צריכים למצוא את הקבוצה העונה לנישה בה אתם עוסקים. אם אתם עובדים בתחום החשמל, חפשו קבוצה שעוסקת בתחום הזה וחפשו שאלות של חברי הקבוצה. כאשר אתם מראים עניין וידע בשאלה, תוכלו לעבור לצ'אט פרטי ולצבור עוד לקוחות ואפילו לפרסם את השירות שלכם כמענה לשאלה.
יתרונות בפרסום בקבוצות
- חיסכון – פרסום בקבוצות בפייסבוק מאפשר לכם להנות מקידום אורגני, אתם עם גישה ישירה לקהל היעד שלכם. אם הקבוצה מנוהלת נכון ויש בה חברי קהילה רבים, אתם צריכים להיות פעילים לא פחות ולתת מענה לכל שאלה ובכך לצבור קהל.
- לוח זמנים – עבור עסקים קטנים שלא מעוניינים להקים קבוצה פרטית, פרסום בקבוצות בפייסבוק כן יכול להיות אפיק שיווקי זמין. תהליך הקמת קבוצה בפייסבוק דורש המון, לא פשוט לצבור קהל וצריך גם תקציב בשביל זה.
- ערך – פרסום בקבוצות בפייסבוק תורם לערך שלכם, למה שאתם נותנים לחברי הקהילה שיכולים להיות לקוחות שלכם בסופו של דבר. לכן, פרסום חכם יעזור לכם ופרסום לא חכם יכול להכתים את שמכם.
כך תעשו זאת נכון, או שלא…
רגע, לפרסום בפייסבוק יש יתרונות עצומים. פרסום נכון יכול להגדיל את העסק שלכם ולגרום לו אפילו להכפיל את עצמו תוך פרק זמן קצר יחסית. אנחנו כרגע נשים בצד את הקמת הקבוצה ונעסוק דווקא בפרסום בקבוצות בפייסבוק. כל פרסום שאתם מעלים, בין אם זו תגובה לגולש ובין אם זה פוסט עצמאי שלכם – אתם עשויים לפגוע במוניטין שלכם. לא מעט פעמים אנחנו רואים בעלי מקצוע שמפרסמים תכנים שיווקיים שמשדרים חוסר רצינות, חוסר תשוקה וגורמים לקהל שלהם פשוט להמשיך הלאה.
שלא נדבר על פוסטים ותגובות כנגד גולשים כאלה ואחרים, ולא משנה אם התגובה נכונה או לא. כאשר אתם העסק של עצמכם, אתם חייבים להתנהל בתור מנהלים. ההמלצה שלנו היא לתת לבעל מקצוע לנהל את הדף העסקי שלכם ולדאוג לפרסום נכון בפייסבוק.