fbpx

תוכן איכותי – מהו בדיוק ואיך הוא חשוב לעסק

תוכן עניינים
תוכן איכותי – מהו בדיוק ואיך הוא חשוב לעסק

תוכן איכותי לקידום אתרים הוא קריטי להצלחה של כל אתר אינטרנט, בכל נישה שתהיה. כתיבה ויצירה של תוכן איכותי, מושך ומעניין יכולה להיות אתגר לא קטן. יצירה של תוכן איכותי באינטרנט דורשת זמן, יצירתיות ומחשבה תחילה. לא רק התוכן עצמו צריך להיות טוב, אלא גם המבנה והעיצוב של התוכן צריכים להיות מושכים ואטרקטיביים, על מנת לעניין את הגולשים ולגרום להם בסופו של דבר גם לקנות את המוצרים או השירותים שלכם.

הגולשים בזירת האינטרנט נמצאים במסע חיפוש תמידי אחר תוכן איכותי ומעניין. הם רוצים לרכוש ידע, ללמוד משהו חדש להיות חלק מקהילות גדולות יותר, לצחוק, לקבל טיפים מעניינים ועוד. היום לא מספיק פשוט לבנות אתר ולקוות לטוב. אתם צריכים לגרום לגולשים שלכם לרצות לבלות זמן באתר שלכם. הם צריכים להתעניין מספיק במה שיש לכם להגיד על מנת שיבצעו את פעולות ההמרה הרצויות ואף ישתפו אותו עם חבריהם.

איך ליצור תוכן איכותי?

סביר להניח, שיצא לכם לשמוע לא פעם את המשפט "תוכן הוא המלך". זה לא יכול להיות יותר נכון. תוכן איכותי עושה את כל ההבדל בעסק שלכם. כשהגולשים שלכם מגיעים לאתר שלכם או לעמודי המדיה החברתית, הם לא רוצים להרגיש שרק מנסים למכור להם משהו. במקרה כזה, הם לרוב יעזבו את הדף וימשיכו לאתר אחר. הגולשים מחפשים משהו שיעניק להם ערך מוסף. להכנס לדף, לשאוב ממנו כמה שיותר מידע, ובסופו של דבר, אם התוכן היה מספיק אטרקטיבי ומניע לפעולה, הם גם ימשיכו את דרכם במורד המשפך השיווקי שלכם כל הדרך לקנייה. כך בעצם אתם יכולים לוודא שאחוז גדול יותר מהגולשים שלכם בסופו של דבר יבצע את הפעולות שאתם רוצים – ואתם תיהנו מהתוצאה. אז איך אפשר ליצור תוכן איכותי? במה זה תלוי?

מקוריות וייחודיות

הדבר החשוב ביותר ביצירה של תוכן איכותי לעסק, הוא ליצור תוכן ייחודי, מקורי ומעניין. הימנעו מלהעתיק ממקורות אחרים, ואל תעתיקו מהמתחרים שלכם, גם אם מה שהם עושים עובד. אתם כמובן יכולים לשאוב מהם השראה, ולקחת את זה לפן האישי שלכם. כאן יש לכם את ההזדמנות הנפלאה ליצור משהו חדש, משהו שהולך למשוך את קהל היעד שלכם בסופו של דבר. כתבו על דברים שהם מתעניינים בהם, על נושאים שהיו רוצים לקרוא ולשמוע. זכרו שהתוכן הוא הלב של האתר שלכם. אם אין לכם תוכן טוב, האתר שלכם סביר להניח לא יוכל באמת להצליח. שימרו על מקוריות וייחודיות, וגם אם אתם מוכרים משהו שיש כמותו כבר באלפים, מצאו את הייחוד שלכם.

הכירו את קהל היעד שלכם

אחת השאלות הראשונות שאתם בתור בעלי עסקים או מקדמי אתרים צריכים לענות עליה, כשאתם ניגשים לכתוב תוכן באתר שלכם – היא מי בדיוק קהל היעד שלכם? התוכן שאתם מעלים צריך לענות לגולשים שלכם על צורך מסויים. אם לא תהיה לכם תמונה ברורה של מי בדיוק קהל היעד שלכם ומה הצורך שלו, לא תוכלו לכוון אליו את התוכן שלכם בצורה יעילה. גולש שמגיע אל האתר שלכם ומוצא בו את סוג התוכן שחיפש, גם סביר להניח יחזור אליו בעתיד.

צרו בידול מהמתחרים שלכם

בידול הוא מילת מפתח בכל מה שקשור להצלחה של עסק, בייחוד עסק קטן או חדש. בעל עסק אחד יכול לבחור פתאום לעשות משהו שונה מכל שאר המתחרים שלו בשוק. לפעול הפוך לגמרי מן העסקים השונים בנישה שלו. לייצר ערך מוסף ייחודי ולכוון לקהל יעד מפולח מאוד. בעל עסק אחר יכול לבחור לעשות בדיוק את מה שעושים המתחרים שלו, רק בצורה טובה ויעילה יותר. אל תשכחו שסוג הבידול שעסק מחליט ליצור, הוא מה שיכתיב בסופו של דבר את הטקטיקה שבה יבחר כשישב לגבש את אסטרטגיית התוכן שלו. איזה סוג של תוכן אני רוצה להעלות לאתר שלי? איך אני, בתור בעל עסק או חברה, יכול ליצור בידול מהמתחרים שלי? על כל אלו צריך לחשוב בהתחלה.

בידול עסקי – ניר דובדבני

השתמשו בביטויי מפתח נכונים

בעת כתיבת התוכן, אתם צריכים לקחת בחשבון את מילות המפתח והביטויים שלכם, כי הם חשובים מאוד. אתם צריכים לדעת קודם כל מה קהל היעד שלכם מחפש ואיך הוא מחפש אותו. ניתן להשתמש בכלי עזר שונים של גוגל על מנת לגלות מה אנשים מחפשים בדיוק ומהן מילות המפתח הפופולריות ביותר. כשתמצאו את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר, תוכלו לשתול אותן בתוכן שלכם, ובכך לגרום למנוע החיפוש של גוגל "לאהוב" את הדפים שלכם. הוא כבר ידאג להעלות אותם לתוצאות הראשונות של גוגל. הליך זה נקרא קידום אורגני, או SEO, והוא יעזור לכם ליצור תוכן איכותי ורלוונטי עבור הגולשים שלכם, תוך מתן דגש על אופטימיזציה של מנועי החיפוש.

תוכן איכותי, תמציתי ומכוון מטרה

בימינו, קיים צורך לתפוס את הגולש מהר. זמן הריכוז הממוצע של בני אדם היום עומד על 6-8 שניות, ואף פחות. לכן, חשוב מאוד לדעת כיצד להעביר את המסרים החשובים ביותר באופן פשוט ותמציתי. תוכן מכוון מטרה. לכל אתר יש מטרה מסויימת. למכור שירותים או מוצרים, להעביר מידע חשוב, לגרום לגולשים להשאר לגלוש באתר למשך כמה שיותר זמן ולבצע פעולות המרה (תגובה, לייק, שיתוף) ועוד. תוכן איכותי באתרים הוא כזה שמצליח להניע את הגולשים בעדינות ובדייקנות לעבר ההשלמה של כל המטרות הרצויות.

סוגי תוכן איכותי שונים

תוכן טוב הוא לא רק כתיבה. זה גם עניין של עיצוב, עריכה ופרסום של התוכן שלכם. קיימים סוגים שונים של תוכן איכותי שניתן לשלב באתר או בדפי המדיה החברתית שלכם. לצורך העניין, אתם יכולים להעלות טקסטים, שהם הצורה הקלאסית ביותר של תוכן. מעבר לכך, ניתן להעלות תמונות שצילמתם, או תמונות מעוצבות שהכנתם, שגם מעניקות הרבה ערך מוסף. דרך נהדרת נוספת להעביר תוכן היא סרטונים. זה ידוע שמסרים ויזואליים מושכים יותר את העין. אתם יכולים לשלב את כל הסוגים האלו יחד בפרסומים שלכם, וליצור תוכן איכותי, מגוון, ייחודי, מושך ומעניין.

טקסט

בשביל שתצליחו להתבלט בין אלפי הכתבות והתכנים שמתפרסמים במדיות השונות בנישה שלכם, חשוב שתשאלו את עצמכם – איך אני יכול לכתוב הרבה יותר טוב מהמתחרים שלי? כיצד ניתן ליצור תוכן איכותי באמת, באופן כזה שיסקרן, יעשיר ויחכים את קהל היעד שקורא את התכנים? נסו להעביר את המסרים שלכם בצורה ברורה, מעניינת ומושכת. 2 השורות הראשונות בטקסט הן החשובות ביותר. המטרה של כל מילה ושורה בטקסט שלכם היא למשוך את הקורא לשורה ולמילה הבאה. תוכלו להעלות טקסטים שמעניקים לגולשים שלכם ערך מוסף, כמו תשובות לשאלות נפוצות, טיפים ומדריכים.

תמונות

הפן הויזואלי משחק תפקיד חשוב מאוד בקידום אתרים. כתבה אליה מוצמדת תמונה תזכה בעוד כמה נקודות זכות מצד האלגוריתם של מנועי החיפוש. נסו להוסיף תמונות ממקור ראשון – כלומר תמונה מקורית, שנמצאת בבעלות האתר שלכם, ולא הגיעה ממאגר תמונות חינמי שזמין לכל אחד. תמונות הן דרך נהדרת ליצור תוכן איכותי שמושך את העין.

וידאו

תוכן בצורת וידאו הפך לאחד המבוקשים ביותר של היום. לאנשים אין תמיד זמן לקרוא טקסטים ארוכים והסברים מפורטים, אבל בהחלט יהיה להם זמן לצפות בסרטון וידאו קצר ומעניין. כשאתם יוצרים תוכן איכותי לאתר שלכם או לרשתות החברתיות, אפשר גם להשתמש בתוכן בצורת וידאו. הגולשים שלכם יקבלו את המסר שאתם רוצים להעביר יותר בקלות, תוסיפו מוזיקה נחמדה ואולי איזה עיצוב או פילטר מעניין ותלכדו את תשומת הלב שלהם יותר בקלות.

יצרתם תוכן איכותי? עכשיו קדמו אותו

לאחר שתיצרו את התוכן שלכם, תוכלו להתחיל לקדם אותו. אתם יכולים להשתמש בשיטות רבות, שונות ומגוונות על מנת לקדם את התוכן שיצרתם. למשל, מדיה חברתית, שיווק בדוא"ל, אופטימיזציה למנועי חיפוש, מודעות בפייסבוק, ובאינסטגרם, מודעות בגוגל ועוד הרבה יותר. המפתח להצלחה הוא לגלות מה עובד הכי טוב עבור העסק שלכם, ואיזה סוג תוכן הכי יעיל עבור הנישה שבה אתם נמצאים.

לסיכום, יצירה של תוכן איכותי לעסק שלכם דורשת זמן ומאמץ. קיימים הרבה סוגים שונים של תוכן שניתן לשלב על מנת להעביר את המסרים השיווקיים שלכם בדרך הטובה והיעילה ביותר. ככל שתשקיעו יותר ביצירת תוכן איכותי, אתם גם תתוגמלו בהתאם. הגולשים שלכם יתעניינו יותר במה שיש לכם להגיד ובמי עומד מאחורי המותג או העסק, וגם סביר להניח שהם ימשיכו ויבצעו את פעולות ההמרה הרצויות שהגדרתם מראש. תוכן איכותי צריך להיות מעניין, רלוונטי, חדשני, עכשיווי ומקורי. לפני שאתם מעלים, וודאו שמה שיצרתם בעל פוטנציאל גבוהה לעניין את הגולשים שלכם. כך תוכלו להעניק להם ערך מוסף וגם להגדיל חשיפה ומכירות באתר שלכם באותה הנשימה.

מתעניינים בתוכן איכותי – מהו בדיוק ואיך הוא חשוב לעסק?

השאירו פרטים ונחזור אלכם בהקדם האפשרי

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!

דילוג לתוכן