fbpx

פייסבוק מרקטפלייס יקפיץ לכם את העסק

אז לפני שאנחנו קופצים למים, בואו קודם כל נבין מה זה בדיוק פייסבוק מרקטפלייס. פייסבוק מרקטפלייס הוא פיצ'ר של פייסבוק שנכנס בשנת 2016, ומאז רק משגשג בשווקים בכל רחבי העולם. זוהי בעצם פלטפורמה נפרדת בתוך פייסבוק, בה חברים ואנשים פרטיים מוכרים את המוצרים שלהם. אלו יכולים להיות מוצרים מכל סוג, בכל נישה שהיא. החל ממוצרי חשמל, ועד רהיטים ויצירות אמנות בעבודת יד. כל הקניות מתבצעות דרך המסנג'ר של פייסבוק. היתרון המרכזי של קנייה באמצעות פייסבוק מרקטפלייס, הוא שבעצם מתאפשרת תקשורת ישירה דרך הודעות בצורה פשוטה במיוחד. זאת תוך כדי שמירה על הפרטים האישיים של הקונה והמוכר.

אז איך הכל התחיל?

בעיקרון הדבר, פייסבוק מרקטפלייס נוצרה על מנת להחליף את לוח יד2 הרגיל והישן שכולם היו רגילים אליו. בו השיח של מכירת פריטים דרך מודעות ופוסטים היה יחסית מסורבל ולא יעיל במיוחד. על ידי המערכת החדשה של פייסבוק שהתווספה למגוון הפיצ'רים של האפליקציה בשנת 2016, גם הקונה וגם המוכר שמחפשים לבצע עסקה; יכולים ליצור קשר אחד עם השני בקלות ובאופן אינטואיטיבי. תהליך הרכישה והמכירה הפך להרבה יותר פשוט ונגיש. מהסיבה הזו, פייסבוק מרקטפלייס הפך לכל כך פופולרי ואנשים ברחבי כל העולם משתמשים בו.

מי יכול למכור בפייסבוק מרקטפלייס?

זהו אחד הדברים הכל כך נהדרים בפיצ'ר הייחודי הזה של פייסבוק. כל אחד, בכל מקום בעולם, יכול למכור את המוצרים שלו דרך המרקטפלייס. מעבר לאנשים פרטיים, ישנם גם עסקים מסויימים שפייסבוק מאפשרת להם למכור את המוצרים שלהם. סוכנויות נדל"ן מעלות נכסים להשכרה ולמכירה; סוכנויות רכב יכולות למכור רכבים וסירות, עסקים בעלי חנויות אינטרנטיות יכולים לפרסם את המוצרים שלהם במרקטפלייס, ועוד. כל עוד אתם עומדים בכללים והתקנות של פייסבוק – אתם יכולים לפרסם ולמכור דרכו כל מה שאתם רוצים. זהו יתרון עצום לכל עסק, שרוצה להגדיל חשיפה ומכירות.

איך פייסבוק מרקטפלייס יקדם את העסק שלי?

אז כמו שאמרנו, כל אחד בעצם יכול למכור את המוצרים שלו דרך פייסבוק מרקטפלייס. מה שאומר, שבפני בעלי עסקים בכל העולם נפתחה פלטפורמה עצומה נוספת, למכירה של המוצרים שלהם. לפי נתונים סטטיסטיים מגוגל, נכון לאפריל 2022; בפייסבוק גולשים מדי יום לא פחות מ- 1.960 ביליון(!) משתמשים פעילים. מתוך הכמות העצומה הזו, שפרוסה כמו מגש של כסף בפני בעלי עסקים ברחבי העולם; כל עסק יכול למצוא את קהל היעד המדוייק והרלוונטי ביותר לנישה שלו. זוהי הזדמנות נהדרת להגדיל חשיפה, ליצור מודעות לעסק, להביא לקוחות חדשים ולראות עם הזמן עלייה במכירות. גם אם יש לכם אתר בו אתם מוכרים את המוצרים שלכם, והולך לכם לא רע בכלל – פייסבוק מרקטפלייס רק יכול לעזור לכם להקפיץ את המכירות שלכם עוד יותר גבוה. עם כמות המשתמשים האדירה שגולשים בפלטפורמה הזו מדי יום; תוכלו לפרסם את העסק שלכם בקלות ולזכות בעלייה באחוזי ההמרה.

למה כדאי למכור בפייסבוק מרקטפלייס?

אז כמו שכבר ראינו, לפייסבוק מרקטפלייס יש יתרונות רבים, בייחוד לבעלי עסקים. אז למה בעצם הפלטפורמה הזו מומלצת יותר מאחרות? מה הופך אותה לכה ייחודית ואטרקטיבית? וכיצד היא יכולה לעזור לכם בתור בעלי עסקים?

חשיפה גבוהה לעסק

גם לפני הכניסה של פייסבוק מרקטפלייס, כבר שנים שקבוצות בפייסבוק עוסקות בחשיפה ומכירה של מוצרים, החל מפריטים קטנים כמו הנעלה או פרטי לבוש, עבודות יד, מוצרי חשמל וכו'; ועד עסקאות נדל"ן של מיליוני שקלים, והעלאת פרסומים של דירות להשכרה ולמכירה ברחבי הארץ. היתרון הבולט ביותר בשימוש במרקטפלייס עבור בעלי עסקים, הוא הגודל של הפלטפורמה וכמות הגולשים העצומה שנמצאת בה, לצד החשיפה הפוטנציאלית שהיא מעניקה.

ניתן למכור בכל זמן, בכל מקום

יתרון נוסף בולט במיוחד של המרקטפלייס של פייסבוק, הוא שניתן להשתמש באפליקציית פייסבוק גם דרך הסמארטפון. פלטפורמת פייסבוק מרקטפלייס נוחה מאוד לשימוש גם בנייד שלכם. במציאות של ימינו, כשהסמארטפונים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו – כל מי שמשתמש בפייסבוק דרך המחשב משתמש בו גם דרך הסמארטפון שלו. בדגש על חוויית משתמש נהדרת, פייסבוק בנו את המרקטפלייס בצורה כזו שתתאים לכל משתמש; בדפדפן, במחשב או בטלפון הנייד.

כלי חינמי לחלוטין לשימוש

להבדיל מלא מעט פלטפורמות דיגיטל מרקט אחרות, הכלי הנהדר הזה של פייסבוק הוא חינמי לגמריי. אתם לא צריכים לשלם כסף או עמלות כלשהן על מנת להציג את המוצרים שלכם ולמכור אותם דרכו. מה שאומר, שממש כל אחד יכול להשתמש בפלטפורמה הזו לטובת קידום העסק שלו, וליהנות מהגדלת מכירות ללא צורך בהוצאה נוספת, שעלולה להקשות על העסק.

בחרו את המיקום שלכם וקבלו קהל רלוונטי

אספקט נוסף וחשוב שמשחק לטובת פייסבוק מרקטפלייס, הוא שהמערכת מאפשרת לכם להגיע לקהלים הנמצאים בטווח מסויים של העסק או מקום המכירה, לפי ההגדרות שלכם. לדוגמא, אם העסק הפיזי שלכם יושב בנתניה, למשל, ואתם רוצים למכור מוצרים דרך המרקטפלייס, הפייסבוק מאפשר לכם לבחור לטרגט את המודעות שלכם לקהל יעד שקרוב יותר לאיזור שלכם. כך תוכלו לבצע עסקאות יותר בקלות ולשלוח את המוצרים מרחקים לא ארוכים מדיי. להבדיל מאם מישהו מאילת, למשל, היה מעוניין לקנות אותם. כמובן שאתם תמיד יכולים להרחיב את האופקים ולהציג את הפרסומים שלכם בפני יותר אנשים; אבל, זכרו שככל שקהל היעד שלכם יהיה ממוקד יותר – כך גם המכירות שלכם יוכלו לראות תוצאות טובות יותר.

ניווט פשוט וקל במיוחד

אחד היתרונות הגדולים ביותר של לוח המודעות של פייסבוק, הוא שהוא מאוד פשוט וקליל לתפעול. הוא מותאם גם לקונים וגם למוכרים, כאחד. אפשר בקלות למצוא בו מה שרוצים, לצד פרסום של מוצרים בכמה שלבים פשוטים בלבד. אם אתם רוצים לקנות דרכו, כל מה שתצטרכו לעשות הוא פשוט להתחבר לפייסבוק שלכם, להכנס למרקטפלייס, ולחפש מה שאתם רוצים. כאשר תמצאו את המוצר שתרצו לקנות, לחצו על "פנייה למוכר", והתחילו לדבר איתו. עכשיו, כשזה נוגע למכירה של מוצרים – התהליך לא פחות קל.

How To Use Facebook Marketplace

כנסו לכלי, לחצו על "מכירה", ותוכלו להעלות עמוד מכירה לכל פריט או מוצר שתרצו למכור. וודאו שאתם מוסיפים לו תיאור משכנע לצד תמונות ברורות. זה יגרום לו להיראות יותר אטרקטיבי, ויגדיל את הסיכויים שלו להימכר יותר בקלות.

פייסבוק מרקטפלייס שומר על הפרטיות שלכם

דרך הפלטפורמה הנהדרת הזו, ניתן לבצע עם הגולשים שלכם תקשורת ישירה; מבלי הצורך לחשוף את עצמכם יותר מדיי. כאשר לקוח פוטנציאלי פונה אליכם בתגובה למודעה שפרסמתם, ורוצה לקנות מוצר; הוא יכול ליצור אתכם קשר בקלות ולדבר אתכם באמצעות המסנג'ר, תוך כמה קליקים ספורים. אתם לא מחוייבים לפרסם את מספר הנייד שלכם, או לחשוף כל פרטים אישיים אחרים על עצמכם; שאתם לא בהכרח רוצים לחשוף. שיחת המכירה במרקטפלייס מתנהלת בהודעות במסנג'ר בלבד. בכך היא שומרת על הפרטיות של המשתמשים, משני הצדדים.

תקשורת אישית עם הלקוחות

אז כמו שציינו קודם, פייסבוק מרקטפלייס מאפשרת לקונים הפוטנציאליים שלכם לפנות אליכם באמצעות המסנג'ר, ולבצע את כל העסקה רק דרכו. ברגע שאתם מקבלים פנייה, תקפוץ לכם נוטיפיקציה עם חלון השיחה של האדם שפנה אליכם. כך בעצם אתם מקבלים הזדמנות לוודא שאתם נותנים מענה מיידי ללקוחות הפוטנציאליים שלכם. בזכות הפיצ'ר הנהדר הזה, הסיכוי שקהל הצרכנים יאבד עניין פוחת, וסביר להניח שהם לא ילכו לחפש במקומות אחרים – אם אתם נשארים עם היד על הדופק ומצליחים להעניק להם מענה מהיר ומלא.

הצד השני של המטבע

לצד היתרונות הרבים שפייסבוק מרקטפלייס טומן בחובו, חשוב גם להכיר את הצד השני של המטבע. יש לו 2 חסרונות עיקריים. הראשון הוא, שלא ניתן לפרסם בו מוצרים ישירות מהחשבון העסקי שלכם (דף פייסבוק); אלא רק דרך הפרופיל האישי שלכם. מה שאומר שגם כשאתם מפרסמים בשם העסק או החברה שלכם, אנשים לא בהכרח ייראו זאת. קיימים מעט אזורים בעולם בהם ניתן לפרסם מוצרי איקומרס דרך הפייסבוק. לצערינו, ישראל לא אחת מהם. החיסרון ה-2 של הכלי הזה, הוא שלא ניתן להציע דרכו שירותים, למעט השכרת דירה או רכבים. כלומר, אם בעסק שלכם אתם מציעים שירותים לדוגמת כתיבה, עיצוב, בנייה, אימון אישי ועוד – לא תוכלו לפרסם אותם דרך המרקטפלייס. הפלטפורמה הזו שמורה בעיקר לקנייה ומכירה של מוצרים פיזיים.

לסיכום, פייסבוק מרקטפלייס הוא כלי נהדר ויעיל מאוד, שכל בעל עסק חייב להכיר. ניתן למכור דרכו את המוצרים שלכם, ולפרסם את העסק. הוא לא רק עוזר להגדיל חשיפה ומכירות, אלא גם יוצר נוכחות דיגיטלית נוספת (וקריטית); לצד מודעות למותג עבור העסק שלכם. ככל שתפרסמו את המוצרים שלכם ביותר מקומות, כך יהיה יותר סיכוי שאנשים יכירו אתכם, ויקנו מכם. בזכות כמות האנשים האדירה שגולשת בפייסבוק מדי יום, תוכלו לטרגט לקהל יעד ספציפי ולמצוא בדיוק את הלקוחות הנכונים והרלוונטיים עבור המוצרים שאתם מוכרים.

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה