אם יש ברשותכם אתר או דף נחיתה לעסק שלכם, סביר להניח שכבר יצא לכם להתקל במונח גוגל אנליטיקס, או באנגלית, Google Analytics. אבל מה זה אומר בעצם, ואיך הוא יכול לעזור לכם לקדם את העסק שלכם בזירה האינטרנטית? אז ככה, גוגל אנליטיקס הוא שירות של גוגל שמאפשר לעקוב אחר תנועת הגולשים באתרי אינטרנט ולצבור אודותם מידע מגוון.
מעבר לליקוט מידע באופן הזה באמצעות גוגל אנליטיקס, תוכלו גם להגדיר לעצמכם יעדים לאורך המשפך השיווקי שלכם, ולראות האם הגולשים שמבקרים באתר שלכם ביצעו את התהליך הרצוי לפי התכנון שלכם, או שהם התייאשו ונטשו את האתר שלכם באמצע. כמה זמן הגולשים שלכם השתהו על האתר שלכם? על אילו עמודים בדיוק? על איזה חלק בעמוד? בעזרת גוגל אנליטיקס, אתם אפילו יכולים לראות מי נמצא באתר שלכם עכשיו, אונליין, ובאילו עמודים הוא גולש ברגעים אלו ממש.
Google Analytics הוא הכלי שיעזור לכם לקבוע מה בדיוק צריך לשנות על מנת לשפר את האתר שלכם. אתם יכולים גם לראות אילו עמודים באתר שלכם הם הפופולריים ביותר, אילו מהם לא כל כך פופולריים, ואילו מהם הנצפים ביותר. גוגל אנליטיקס מאפשר לנו גם לעקוב אחר הדפים הנצפים ביותר, ולראות באיזו שעה ביום הם נצפו הכי הרבה. כל הנתונים האלו, ועוד הרבה אחרים שגוגל אנליטיקס פורשת בפנינו, יעזרו לכם לדעת כיצד תוכלו להפוך את האתר שלכם לאטרקטיבי הרבה יותר עבור קהל היעד הרלוונטי שלכם.
Google Analytics – קצת היסטוריה
Google Analytics הושק לראשונה בשנת 2005. זאת לאחר שגוגל קנתה את חברת Urchin, שפיתחה פלטפורמה לניתוח תנועה מקבצי LOG של שרתים ברשת האינטרנט. גוגל הפסיקה למכור את מוצרי Urchin כבר בשנת 2012, אך אימצה לעצמה את השיטה הנהדרת הזו, לניתוח מדוייק ומורחב של נתונים על גולשים ברחבי הרשת. הכלי הנהדר הזה מאפשר לכם לראות כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם בכל עת, ומאיזה מקום באינטרנט בדיוק הם הגיעו לאתר שלכם. האם הם נכנסו בכניסה ישירה לאתר שלכם, מכתובת ה-URL? האם הם הגיעו לאתר שלכם מחיפוש אורגני של הקלדת ביטוי מפתח בגוגל או במנועי החיפוש השונים האחרים? האם הם הגיעו אליכם דרך מייל או הודעת ווטסאפ שמישהו שלח להם? מה בדיוק הם חיפשו על מנת למצוא את האתר שלכם מבין ים האתרים ברשת האינטרנט? באילו מילים וביטויים מדוייקים הם השתמשו? על כל השאלות האלו ועוד רבות אחרות, תוכלו לקבל תשובות באמצעות גוגל אנליטיקס.
באוקטובר 2020 גוגל השיקו גם את גוגל אנליטיקס 4 (GA4), שהיא גרסה משודרגת של גוגל אנליטיקס הקלאסי, עם מגוון רחב של פיצ'רים חדשים נוספים ושדרוגים עכשיוויים לכלי הנפלא הכבר קיים.
למה לבעלי עסקים כדאי להשתמש בגוגל אנליטיקס?
Google Analytics הוא אחד הכלים החשובים עבור בעלי עסקים, חברות ומותגים. לא משנה באיזה סדר גודל, קטנטנים ורק מתחילים או גדולים ומתקדמים בתחום. כלי הניתוח החכם של גוגל מאפשר לבעלי עסקים בכל העולם להבין את ההעדפות של הגולשים שלהם לעומק, לדעת מה הם אוהבים ומה לא, ועוזר להם לשפר את חווית המשתמש באתר ואת התקשורת עם הלקוחות באופן כללי. כאשר אתם נעזרים בגוגל אנליטיקס בעסק שלכם, אתם יכולים ממש לקבל תמונת מצב מלאה ומפורטת במיוחד בנוגע לכל מה שקורה בעסק, בכל זמן נתון. תוכלו לבדוק מה בדיוק עובד ומה לא, אילו מהלכים שיווקיים מניבים תוצאות ואילו כושלים – ולמה בדיוק. ואז תוכלו לערוך ולשנות בהתאם. עסק שלא משתמש בכלי הנהדר הזה לטובתו, בהחלט מפסיד המון. ללא גוגל אנליטיקס, לצורך העניין, לא תוכלו באמת לדעת כמה כניסות בדיוק האתר שלכם מקבל. על מנת שתוכלו לבצע אופטימיזציה של האתר שלכם ולשפר אותו בכל פעם מחדש, חשוב שתבצעו מגוון של טקטיקות שיווקיות ותעקבו אחרי ההצלחה שלהן באופן עקבי. בכל תקופת זמן, אתם רוצים לראות האם הפעולה שעשיתם הייתה כדאית ויעילה. עם גוגל אנליטיקס, ניתן פשוט להכנס לכלי ולבדוק בקלות האם יש לאתר שלכם יותר כניסות ממה שהיו לו לפני שביצעתם את הפעולות השיווקיות המדוברות. כך גם ניתן לקחת את הפוטנציאל של העסק שלכם למלא המימוש שלו. תהיו תמיד עם היד על הדופק בנוגע לכל מה שקורה באתר, במידה ומשהו לא עובד תשנו אותו, ובאופן כללי, בזכות שימוש נכון בגוגל אנליטיקס האתר שלכם יהיה דינאמי, עכשיווי ומשתנה – מה שגם ימשוך אליכם הרבה יותר לקוחות בטווח הארוך.
מה ניתן לעשות באמצעות Google Analytics?
המערכת של Google Analytics היא מערכת חכמה במיוחד. היא מציגה בשקיפות מלאה את התנועה הנכנסת והיוצאת באתר שלכם על גבי דאשבורד (לוח מחוונים), קל מאוד להבנה ופשוט לתפעול.
בין היתר, בלוח הזה אתם יכולים לראות את כל הנתונים הבאים:
- מספר הדפים הכוללים שנצפו
- מספר הכניסות לאתר בכל יום
- הזמן הממוצע שבו כל משתמש שהה באתר
- אחוז המבקרים החדשים לעומת אחוז המבקרים החוזרים
- כמות הדפים הממוצעת שכל משתמש צפה בהם
- שיעור יציאה מדף הכניסה
מעבר לכך, תוכלו לראות גם נתונים נוספים כמו אחוז הביקורים ממנועי החיפוש, שיעור היציאה מדף הבית, אחוז הביקורים ממכשירים ניידים וממחשבים, זמן השהייה הממוצע בכל דף ודף באתר שלכם, מספר הדפים שנצפו בכל ביקור, מספר הדפים ששותפו, מספר המבקרים הייחודיים ועוד הרבה יותר. כל אלו יעזרו לכם לדעת בדיוק מה קורה באתר שלכם בכל זמן נתון. כך תוכלו לדעת בדיוק מה עובד ומה לא באסטרטגיה השיווקית שלכם, ואיפה בדיוק אתם צריכים להתמקד על מנת לשפר את הביצועים שלכם, להגדיל חשיפה לאתר ולגרום לגולשים שלכם להגיע לקצה המשפך השיווקי; ולבצע בסופו של דבר את פעולות ההמרה הרצויות (שיתוף, כניסה ללינק, הירשמות לניוזלטר, רכישה).
אז איך מתקינים גוגל אנליטיקס באתר?
על מנת להתקין Google Analytics באתר, קיימים כמה שלבים בסיסיים שצריך לפעול לפיהם.
לפני הכל, עליכם להיכנס לגוגל ולפתוח חשבון גוגל אנליטיקס. לאחר פתיחת חשבון ופרופיל אנליטיקס לאתר ספציפי שבחרתם (האתר שלכם), תקבלו קוד ייחודי לאתר שלכם. הוא נקרא מזהה אנליטיקס, ונראה בערך ככה: UA-XXXXXXX. עכשיו, את הקוד שקיבלתם אתם צריכים להתחיל להטמיע בכל עמודי האתר שלכם. הכי חשוב שהוא יופיע במיוחד באזור ה-Header שלכם באתר. וזהו, עכשיו גוגל אנליטיקס מוטמע באתר שלכם ואתם יכולים ליהנות מכל היתרונות שלו. ברגע שתכנסו למשתמש שלכם בגוגל אנליטיקס, תוכלו להתחיל לאסוף נתונים חשובים ולקבל מידע בזמן אמת אודות הגולשים באתר שלכם.
תנו לזמן להוות אינדיקציה וערכו את המהלכים השיווקיים שלכם בהתאם לנתונים שאתם מקבלים מגוגל אנליטיקס, בצורה עקבית. אתר טוב ואיכותי באמת הוא אתר שכל הזמן משתנה ומשתפר, על מנת להעניק לגולשים שלו את חוויית הגלישה האולטימטיבית. וכמובן, מסע פרסום טוב הוא גם כן כזה שתמיד מתאים את עצמו ללקוחות הפוטנציאליים. בשילוב של השניים, בעזרת גוגל אנליטיקס, תוכלו למקסם את הפוטנציאל של האתר שלכם ולקחת אותו לרמות הגבוהות ביותר, להגדיל חשיפה ומכירות.
לבעלי אתרים, מאוד חשוב לדעת ולהכיר לעומק את מקורות התנועה שמגיעה לאתר שלהם; ואיך המבקרים משתמשים באתר שלהם. כמו כן, חשוב מאוד לדעת אילו עמודים מקבלים את מירב התנועה ואילו לא. כך תוכלו לשפר אותם ולהפוך אותם ליעילים הרבה יותר.
לסיכום, Google Analytics הוא כלי נהדר, חינמי לגמריי של גוגל, שכל אחד יכול להשתמש בו. הוא מעולה לבעלי עסקים שרוצים לקדם את העסק שלהם, לקבל מידע חשוב ולאסוף נתונים על קהל היעד שלהם בכדי למקסם את ההצלחה של הקמפיין השיווקי. אם יש ברשותכם אתר ואתם רוצים להגדיל את החשיפה ואחוזי ההמרה שלו, מומלץ מאוד להשתמש בגוגל אנליטיקס. הוא יעניק לכם תמונה ברורה הרבה יותר אודות מה בדיוק קורה באתר שלכם, מהם אחוזי הכניסה והנטישה, מהיכן מגיעים רוב הגולשים שלכם ועוד. בעזרת נתונים אלו תוכלו לדעת אילו מהלכים שיווקיים שאתם מריצים עובדים ואילו פחות, ובכך גם להשקיע את המאמצים שלכם במקומות הנכונים.