אם אתם בעלי עסקים או מקדמי אתרים, או שאתם פשוט בקיאים קצת בעולם הדיגיטל, כנראה ששמעתם בעבר את המונח PPC. ההגדרה המדויקת שלו היא Pay Per Click – כלומר תשלום פר קליק. מה הכוונה בעצם? זאת אומרת שהתשלום עבור המודעה שאתם מקדמים מתרחש רק במקרים בהם הגולשים שלכם אכן הקליקו על המודעה ונכנסו לאתר או דף הנחיתה שלכם דרכה. קידום ממומן PPC טומן בחובו יתרונות רבים. זוהי דרך נהדרת לחשוף את העסק או המותג שלכם בפני קהלים חדשים וליצור נוכחות חזקה בזירה הדיגיטלית.
אז מה כל כך מיוחד בשיטת השיווק הזו, כיצד היא בדיוק פועלת ומדוע היא כה פופולרית?
כיצד קידום ממומן PPC עובד בעצם?
קידום ממומן PPC מבוסס על תשלום עבור המיקום של האתר או דף הנחיתה שלכם בתוצאות החיפוש, באמצעות שימוש במודעות ממומנות. סוג זה של ערוץ שיווק קיים במטרה להגביר את התנועה של הגולשים הנכנסים לאתר או לדף הנחיתה שלכם ממנועי החיפוש השונים. קידום זה מתבצע באמצעות פרסום ברשתות הפרסום של מנועי החיפוש המובילים ביותר (כדוגמת גוגל אדוורדס). בשונה מקידום אורגני SEO, קידום ממומן מכוון לראש תוצאות החיפוש הממומנות של מנועי החיפוש. מודעות אלו יופיעו בראש הדף, מעל התוצאות האורגניות. גוגל מאפשרת למנהלי אתרים ובעלי עסקים להציג את המודעות שלהם כך שיבלטו בין תוצאות החיפוש. כאשר הגולשים מחפשים ביטוי מפתח כזה או אחר שקשור לנישה בה האתר שלכם עוסק; הוא יעלה באופן אוטומטי בראש רשימת התוצאות לאותו ביטוי. כך כמובן, תוכלו להגדיל את החשיפה והכניסות שלכם לאתר ולהגדיל אחוזי המרה בטווח הארוך, באופן די משמעותי.
5 סיבות למה להשקיע בקידום ממומן
היתרונות של שיווק ממומן באינטרנט הם רבים. בייחוד כאשר מדובר בעסקים, מותגים, חברות ואנשים פרטיים שרוצים להצליח ולזכות בתנועה נוספת באתר או דף הנחיתה שלהם. פרסום וקידום הנעשים באופן ממומן במנועי החיפוש השונים, מתאימים לעסקים קטנים כגדולים, מכל תחום.
ועכשיו, לאחר שהבנתם מהו בעצם קידום ממומן PPC וכיצד הוא עובד בדיוק, ריכזנו עבורכם 5 סיבות עיקריות וחשובות למה כדאי לכם להשקיע דווקא בקידום ממומן PPC, כיצד הוא יעזור לעסק שלכם ומדוע זו אחת השיטות היעילות ביותר בימינו בכל הנוגע לפרסום ושיווק דיגיטלי.
אתם יכולים למקד את המודעות שלכם לפי מיקום גיאוגרפי
ברשתות הפרסום של מנועי החיפוש כדוגמת גוגל אדוורדס, יש לכם את האפשרות למקד את הקמפיינים השיווקיים והמודעות הממומנות שלכם באופן ממוקד ביותר, לפי מיקום גיאוגרפי ספציפי. מה זה אומר בעצם? לדוגמא, אם העסק שלכם פועל באזור הקריות, אתם יכולים למקד את המודעות שלכם כך שיוצגו דווקא בפני האנשים הגרים באזור זה ובכל היישובים הסמוכים. כך בעצם אתם מקבלים שליטה מלאה על סוג הקהל שאתם רוצים שייחשף למודעה שלכם. קהל זה הוא גם אותו אחד שבסופו של דבר יפנה אליכם דרך האתר, או יגיע לבית העסק לקבלת שירותים באופן פיזי. במידה והעסק או המותג שלכם פועל בפריסה כלל ארצית, אתם יכולים לבחור למקד את המודעות שלכם לפי פרמטרים נוספים אחרים.
מודעות ממוקדות לפי סוג הקהל ונתונים דמוגרפיים
כאשר אתם יוצרים מודעה ממומנת, גוגל מאפשרת לכם לבחור את קהל היעד שלכם. הוא מקנה לכם את הבחירה לא רק לפי נתונים גיאוגרפיים – אלא גם לפי נתונים דמוגרפיים. מה ההבדל בין ה-2? כאשר מדובר בנתונים דמוגרפיים הכוונה היא לפילוח שוק לפי נתונים כגון גיל, מין, מצב משפחתי, דת, תחומי עניין, עיסוקים ומשתנים נוספים. קהל היעד של כל קמפיין קידום ממומן PPC משפיע באופן ישיר ובמידה רבה על הביצועים של הקמפיין עצמו. כאשר אתם יוצרים קמפיין חדש, תקבלו הצעות של גוגל לסוגי קהלים שונים שניתן לבחור מהם, בהתאם ליעדי הפרסום שלכם.
אתם יכולים כמובן ליצור גם קהל מותאם באופן אישי משלכם. כך תוכלו להיות בטוחים שהמודעות שאתם מקדמים מוצגות בפני האנשים הנכונים והרלוונטיים ביותר למה שאתם עוסקים בו, מוכרים או מציעים באתר שלכם. זה כמובן מגביר את הסיכויים שהגולשים שלכם ימשיכו לבצע את פעולות ההמרה הרצויות. למשל, הרשמה לניוזלטר, הורדה של קובץ, השארת פרטים ובסופו של דבר אף רכישה של המוצרים או השירותים שאתם מציעים.
קבלו שליטה מלאה על התקציב היומי שלכם והגדירו את המודעה כרצונכם
כל מפרסם שמעלה מודעה ממומנת, יכול להגדיר את התקציב היומי שלו למודעה הספציפית. בנוסף לכך, ניתן גם להגדיר בקלות רבה את העלות המקסימלית לכל הקלקה. באנגלית פעולה זו נקראת CPC, כלומר Cost Per Click, ובעברית עלות פר הקלקה. אתם יכולים לשלוט באופן מלא על התקציב שלכם לכל מודעה, אתר או עמוד ספציפיים שאתם מקדמים באמצעות הפרסום הממומן. מעבר לכך, ניתן גם לעקוב אחרי ההצלחה של הקמפיינים, לייעל אותם, ובכך גם לשפר את אחוזי ההמרה שלכם בסופו של דבר – בנוסף להחזר על ההשקעה. מה שעוד הופך קידום ממומן PPC לאטרקטיבי במיוחד, היא היכולת המלאה לשלוט בזמני ההופעה של המודעה שלכם. אתם יכולים להגדיר שעות מסוימות ביום בהם המודעה תעלה, בהתאם להתנהגות של קהל היעד. למשל, אם שעת השיא של גלישה באינטרנט בקרב קהל היעד שלכם היא 9 בערב; אז תפרסמו את המודעה הממומנת שלכם בין השעות 8:00-22:00 וכו'.
תחסכו בעלויות לטווח הארוך עם מילות מפתח מדויקות ורלוונטיות
במסגרת קמפיין קידום ממומן PPC, תצטרכו לבצע חקר מילות וביטויי מפתח. יהיה עליכם לחפש את המילים והביטויים החזקים ביותר שרלוונטיים לתחום והנישה שלכם. לאחר מכן, אתם יכולים לנתח את המילים והביטויים הרלוונטיים ביותר שמצאתם ולראות מהו נפח החיפוש עבור כל מילה וביטוי. ביטויים בעל נפח חיפוש גבוה, הם אלו שתרצו לבחור לשלם עליהם במסגרת המודעות הממומנות שלכם. כלומר, כל מי שירשום בתיבת החיפוש שלו את המילה או הביטוי שהוספתם; יראה אתכם בין התוצאות הראשונות של עמוד החיפוש שלו. כך ניתן בעצם להתחיל לראות תוצאות באופן די מידי.
בנוסף לכך, באמצעות שימוש במילות חיפוש מדויקות במיוחד, אתם יכולים לחסוך לעצמכם את העלויות של הקידום לטווח הארוך. כאשר השיווק והפרסום שלכם ממוקדים באופן איכותי ונכון, ניתן להריץ את הפרסומות למשך פחות זמן, משום שהן יהיו איכותיות ויעילות יותר. כך תוכלו להשקיע גם באספקטים נוספים של העסק שלכם וליהנות מגולשים רלוונטיים ביותר. מעבר לכך, בקידום מסוג זה אתם משלמים רק במידה ואנשים הקליקו על המודעה שלכם. זה יכול לעזור לכם לחסוך בעלויות – תשלמו רק כאשר מישהו באמת נכנס לאתר או הדף שלכם.
קידום ממומן PPC יעזור לכם להגדיל חשיפה ומכירות בעסק
מחקרים הוכיחו כי מבחינה סטטיסטית, הרוב המוחלט של האנשים אשר גולשים באינטרנט ומבצעים חיפוש כלשהו; לא ילכו מעבר לדף ה-1 או מקסימום ה-2 של תוצאות החיפוש. מעבר לכך, מבחינה פסיכולוגית הם מרגישים שככל שהתוצאה ממוקמת גבוה יותר, כך היא גם תהיה רלוונטית יותר לחיפוש שלהם. ברוב המקרים, גם יהיה הדבר נכון. כאשר אתם בוחרים לפתוח אתר או דף נחיתה לעסק שלכם – השיווק והפרסום שלו הוא אחד הדברים החשובים ביותר שיהיה עליכם להתמקד בו.
גם אם יש לכם את הפתרון המושלם, אם אנשים לא יראו אותו ולא ייחשפו אליו, הוא לא יוכל לעזור לאף אחד ואתם לא תזכו בהרבה תנועה. לעומת זאת, כאשר אתם מציגים את האתר או הדף שלכם בראש תוצאות החיפוש, זה מאפשר לאנשים לראות את מה שיש לכם להציע ופותח בפניהם את האפשרות להיכנס לאתר, להתרשם ובסופו של דבר לבצע רכישה. באמצעות קידום ממומן PPC אתם יכולים להגדיל חשיפה בעסק שלכם באופן משמעותי, ובכך גם כמובן להגדיל את אחוזי ההמרה והמכירות שלכם. כך תזכו בתנועה הרבה יותר גדולה, מצד גולשים רלוונטיים ביותר. בזכות האפשרות הנהדרת של מיקוד המודעות שלכם, ניתן להציג אותן בפני קהלי יעד ספציפיים שאתם מגדירים מראש, כפי שציינו קודם. כך אתם מגדילים את הסיכוי שהגולשים שמקליקים על המודעה שלכם ייכנסו ויבצעו את הפעולות שאתם רוצים.
לסיכום, היתרונות הרבים שקידום ממומן PPC טומן בחובו יכולים לעזור לכל עסק להתפתח. שיטת שיווק מסוג זה יכולה להתאים לכל עסק באשר הוא, קטן כגדול. תבחרו את מילות המפתח המתאימות, את הקהל הרלוונטי ביותר עבורכם וטרגטו את המודעות שלכם באופן מדויק. על מנת שתוכלו לראות תוצאות טובות יחסית מהר; אנו ממליצים לכם להיעזר בשירותיו של משרד פרסום מקצועי, שיודע איך ליצור מודעות מסוג זה וכיצד להפיק מהן את המיטב. במשרדינו SeoNpoint עומד לרשותכם צוות מומחים בשיווק דיגיטלי וקידום אתרים, שיכול ליצור עבורכם את המודעות הממומנות האיכותיות ביותר – כאלו שבאמת יניבו תוצאות.