האתר שלכם הוא הפנים של העסק שלכם. כל המידע שאתם בוחרים שיופיע באתר, הוא גם בעצם הרושם הראשוני שאתם מציגים לכל הגולשים שנכנסים אליו. כדי לתת את התוצאה הטובה ביותר עבור כל שאילתת חיפוש, האלגוריתם של גוגל סורק כל הזמן ומנסה למצוא את עמוד התוכן הטוב ביותר עבור כל שאלה שהוא נתקל בה. מהסיבה הפשוטה הזו, ככל שהתוכן שלכם יהיה יותר איכותי, כך גם הסיכוי שהעמוד יתמקם גבוה בעבור הביטויים הרלוונטיים עולה באופן משמעותי. זהו בעצם קידום אורגני לאתר, באנגלית SEO, והוא יעזור לכם לטפס למעלה ולעלות בתוצאות הראשונות של גוגל לכל מילת מפתח שקשורה לנישה, המוצר או השירות שלכם.
אם תמיד שאלתם את עצמכם איך אפשר לקדם את העסק בדרך הטובה ביותר מבלי להוציא הון תועפות על שיווק, הכתבה הזו בדיוק בשבילכם.
עקביות בהעלאת תכנים
בנוסף לכתיבת תוכן ענייני ומרתק, קיימת גם חשיבות רבה לתדירות שבה אתם מפרסמים תכנים חדשים או מעדכנים תכנים קיימים באתר. ככל שאתם מעדכנים את התוכן והמאמרים הקשורים לנושא שאתם מנסים לקדם, כך בעצם אתם עוזרים לגוגל לזהות שאתם אוטוריטה בתחום שלכם ושהתוכן שלכם חשוב. תוכן חדש, מעניין ורלוונטי באתר מאפשר לכם לקבע את הסמכותיות שלכם בהתאם. תדאגו להעלות תכנים באופן עקבי, בתדירות יחסית גבוהה. בכל שבוע, תקבעו לכם ימים ספציפיים שבהם אתם מעלים כתבה או פוסט. אפשר גם לתכנן את החודש מראש. כך תהיו בטוחים שאתם לא מפספסים ותמיד תישארו בתודעה של הגולשים שלכם. היום קיימים כל כך הרבה כלים בהם ניתן להשתמש על מנת לעשות אוטומציה לפוסטים שלכם. להכין כמה מראש ולהעלות אותם בהפרשים שמשאירים טעם לעוד היא אחת הדרכים המומלצות והפשוטות לוודא שהאתר שלכם תמיד פעיל ולבצע קידום אורגני לאתר באופן איכותי ונכון.
בנוסף, זכרו – יותר מאמרים או יותר מילים בכל מאמר לא בהכרח מעידים על תוכן יותר איכותי. המחשבה שלכם תמיד צריכה להיות ממוקדת בדבר אחד, והוא לספק כמה שיותר ערך לגולשים שלכם. עדיף שתעלו כתבה אחת איכותית על פני שלוש כתבות שנעשו על חצי רגל רק כדי למלא את האתר. דאגו לענות על שאלות נפוצות שיכולות לעלות אצל הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם תוך כדי הכתבה, לספק תוכן חד, ענייני וקולע שיהיה נעים לקריאה, ויחד עם זאת גם יעניק ערך מוסף.
סרטונים ותוכן וידאו
שילוב תוכן וידאו באתר שלכם, כמו למשל סרטון תדמית לעסק, סרטון למוצר או סרטון אנימציה הדרכתי, מומלץ מאוד מכמה היבטים. תוכן ויזואלי מאפשר להעביר מסרים שיווקיים ואינפורמטיביים בצורה ברורה ואפקטיבית. הוא נחשב לתוכן אטרקטיבי שמושך את העין ומעניין מאוד את הגולשים. אנחנו בני האדם קולטים מידע בצורה אופטימלית בעזרת העיניים שלנו. צבעים, צורות ותמונות נתפסים אצלינו יותר חזק בתודעה מאשר טקסט כתוב. ברגע שתדאגו להעלות סרטונים איכותיים לאתר שלכם באופן עקבי, תוכלו לראות איך החשיפה שלו גדלה והגולשים נשארים בו יותר זמן.
כשאתם מעלים לאתר שלכם תוכן וידאו, חשוב לוודא שהוא יהיה מקורי, איכותי ומושקע. תוכן וידאו יכול להקפיץ את כמות ההמרות באתר שלכם, וגם כמובן למשוך קהלים חדשים. ככל שהסרטונים שתעלו יהיו יותר מעניינים ואיכותיים, ידברו בשפת המותג וילכדו תשומת לב בשניות הראשונות, כך גם גוגל יראה באתר שלכם כאתר רלוונטי יותר ותזכו ליותר חשיפה. עיקרון האיכות עובד כאן אותו דבר כמו עם תוכן כתוב. עדיף להעלות אחד איכותי מאשר כמה לא יוצלחים במיוחד. שימו לב שהסרטונים לא ארוכים מדיי ועונים על כמה שיותר שאלות, תוך מתן ערך לגולשים שלכם.
קיימים אינספור סוגים של סרטונים שאתם יכולים לשלב באתר שלכם. בין אם אלו סרטונים למוצרים, סרטוני הדגמה (איפור, DIY, אפייה ועוד) או סרטוני הסברה אינפורמטיביים. הם מתאימים לכל אתר ומוסיפים לו את הטאץ' האחרון הזה שהוא צריך בשביל להראות אקסטרה מקצועי. במילים פשוטות, Google אוהב תוכן וויראלי, וכך גם הגולשים.
קישורים חיצוניים בשביל קידום אורגני לאתר
קישורים חיצוניים הם קישורים שקיימים באתרים ודפי אינטרנט שונים ברחבי הרשת. כשהגולשים לוחצים עליהם הם יובילו אותם ישירות אל האתר שלכם. היופי בקישורים חיצוניים הוא שהם בעצם מתפקדים כמו ערוצים נוספים דרכם הגולשים יכולים להיחשף לאתר שלכם.
כשגוגל ומנועי החיפוש מזהים שקיימים אתרים שונים ברחבי האינטרנט שבהם מוטמעים קישורים שמובילים אל האתר שלכם; הם מקבלים זאת בתור הוכחה חותכת שהאתר שלכם מבוסס בתחום שלו. קישורים חיצוניים יתרמו לסמכות של האתר שלכם ויהפכו אותו לאתר אמין בעיניי האלגוריתם של מנועי החיפוש. כך הם בעצם רואים שיש לו הרבה המלצות מאתרים שונים שקיימים ברשת. אפשר לראות את הקישורים החיצוניים בתור המלצות. ככל שקיימות יותר המלצות מפוזרות ברחבי הרשת, כך גם האתר שלכם יקבל יותר משמעות בשביל הדירוג במנועי החיפוש ויטפס במעלה הרשימה. זוהי אחת הדרכים הטובות והיעילות ביותר עבור קידום אורגני לאתר שלכם.
כמו שהסברנו קודם, לגוגל ושאר מנועי החיפוש יש אלגוריתם חכם במיוחד שיודע לזהות אתרים ספאמיים, או "אתרי זבל" שלא באמת משרתים את הגולשים בשום צורה. אתרי אינדקס או חוות קישורים לדוגמא, הם אתרים שאפילו כדאי להיזהר מהם. ברגע שמנועי החיפוש מזהים קישורים מאתרים ספאמיים, הם מענישים את האתר ומרחיקים אותו בתוצאות במקרה הטוב, ואפילו מעלימים אותו לגמריי מהתוצאות במקרה הרע. לכן חשוב שהקישורים שלכם יהיו כמה שיותר איכותיים. השתמשו באתרים בטוחים עם כתבות מעניינות ורלוונטיות שמתקשרות ישירות לנושא של האתר שלכם. היום אפשר לעשות שת"פים עם חברות ועסקים בקלות.
תענו על כל השאלות של הגולשים שלכם
כדי ליצור קידום אורגני לאתר בצורה הטובה ביותר, התוכן שאתם מעלים בין אם הוא בצורת טקסט, תמונה או וידאו, חייב לענות על השאלות של הגולשים שלכם. היום קיימים מגוון כלים ועזרים שתוכלו להשתמש בהם על מנת להבין אילו שאלות הגולשים שלכם בכלל שואלים את עצמם. אחד הכלים המומלצים שיעשו את העבודה, הוא answerthepublic. הכלי החכם והנהדר הזה בעצם נותן לכם לכתוב מילת או משפט מפתח, ונותן לכם פירוט מורחב של כל השאלות שהגולשים שואלים ברחבי האינטרנט, בהקשר לאותה מילת מפתח. לדוגמא, אם תחפשו את המונח "אפייה" או באנגלית Baking, תקבלו שלל שאילתות אפשריות שהגולשים שלכם מחפשים בנושא.
השאלות מחולקות באופן מסודר למופת לפי קטגוריות רלוונטיות, שאלות של "איך? למה? כמה? איפה? איזה? האם? מי? מתי?" ועוד. נמשיך עם הדוגמא של האפייה. נניח שיש לכם אתר עם מתכונים לאפייה ביתית. אתם צריכים להעניק לגולשים שלכם תוכן שעונה על השאלות שעולות להם ברגע שהם מחפשים את מילת המפתח הזו. Answerthepublic תספק לכם שאלות כמו "מדוע אפייה חשובה?", "מה היא הכמות של כוס באפייה?", "האם ניתן להכניס מגשי אפיה למדיח?" ועוד ועוד. בעזרתו תוכלו בעצם לדעת מהן השאלות הכי פופולריות ולענות עליהן עבור הגולשים שלכם.
ברגע שהם יכתבו את אחת השאלות האלו במנועי החיפוש, האתר שלכם אוטומטית יעלה בתוצאות הראשונות משום שאותן השורות שהם חיפשו בדיוק כבר מופיעות עבורם בתוכן שלכם. עכשיו כל מה שנותר לעשות הוא ליהנות מהגדלת החשיפה והכניסות, וכמובן, להמשיך להעלות באופן עקבי.
שימוש בתגיות ALT לקידום אורגני
לכל תמונה וסרטון שקיים באתר שלכם, אתם יכולים לשלב מילים תיאוריות שנוספות להטבעה על תמונות או סרטונים. הם נקראים תגיות ALT וידועים גם בתור תיאור טקסט חלופי. תיאורים אלה מאפשרים למנועי החיפוש לאתר את הדף שלכם באמצעות מילות המפתח שנמצאות בתמונות ובתיאורי הוידאו שלכם, וגם את הטקסט הרגיל בכל האתר. כתוצאה מכך מעלה את דירוג הדף.
תגית ALT באה מהמילה Alternative. זוהי למעשה תגית שבה אפשר לשלב מילים שישמשו כאלטרנטיבה לתמונה שמוצגת באתר. במידה והתמונה לא נטענה למסגרת המיועדת לה בעמוד, יוצג במסגרת עצמה הטקסט החלופי המתאר אותה. בנוסף, תגית זו משתמשת אנשים עיוורים שנעזרים בתוכנה מיוחדת שמקריאה להם מה שכתוב בתגית ה-ALT של התמונה. כך למעשה לתגית הזו גם חשיבות גדולה בהקשר של הנגשת אתרים לעיוורים ובעלי מוגבלות. טקסט אלטרנטיבי בעצם עוזר למנוע החיפוש להבין במה עוסקת התמונה. כך הוא יכול לחזק את ההבנה שלו לגבי הנושא שבו עוסק העמוד כולו. מנועי החיפוש לא יודעים לצפות בתמונה ולהבין מה הם רואים. אבל, למזלינו, הם בהחלט יודעים לקרוא טקסט. לכן, חשוב שנתאר את התמונה או הסרטון שאתם מעלים בתגית הכוללת טקסט חלופי לתמונה. זה יכול לעזור לכם לקדם את התמונה בגוגל תמונות. כל פרמטר שעוזר לנו לעמוד בציפיות של מנועי החיפוש, עוזר מאוד ומקל על התהליך בכל מה שקשור לקידום אורגני לאתר.
לסיכום, כפי שראיתם קיימות המון דרכים שונות לקדם את האתר שלכם באופן אורגני. אתם יכולים ליצור אוטוריטה בתחום שלכם גם בלי להוציא כסף על שיווק ממומן. זכרו שקידום SEO אורגני לוקח זמן והתמדה. מה שלא עולה כספית יעלה לכם בעבודה; אבל, בסופו של דבר היא תמיד תהיה שווה את זה. קידום אורגני לאתר המתבצע באופן נכון ואיכותי יכול לקחת את האתר שלכם לדירוגים הכי גבוהים בגוגל. הוא יכול להגדיל חשיפה ולהביא גולשים ולקוחות חדשים ואיכותיים.