fbpx

חיפוש לפי תמונה בגוגל – מה זה אומר?

קידום אתרים אינו מבוסס תוכן בלבד היום, חיפוש לפי תמונה בגוגל הוא אחד הכלים לקידום האתר. לפני שאתם מעלים לאתר שלכם תמונה, או לפני שאתם רוצים למצוא מקור של תמונה יש לבצע מספר פעולות שעשויות לתרום לכם מבחינת קידום אורגני. העלאת תמונות לאתר דרך Google לעסקים צריכה להיות לא רק בשביל עיצוב האתר, אלא לא פחות גם בשביל קידום אורגני.

איך מחפשים לפי תמונה בגוגל?

רוצים למצוא מקור של תמונה? רוצים לדעת איך הגולשים שלכם מחפשים אתכם? כשגולשי גוגל רוצים למצוא מקור של תמונה הם עושים כמה צעדים פשוטים. בסרגל הכלים של גוגל ישנה אפשרות של "חיפוש לפי תמונה", לאחר מכן יש אייקון של מצלמה עליו נלחץ. כעת צצות לנו שתי אפשרויות , להעלות כתובת URL של תמונה, או להעלות תמונה מוחשית מתוך המחשב/גלריה. ברגע שהעלתם את הקובץ לחצו על חיפוש וגוגל תמצא לכם את מקור התמונה, היכן היא פורסמה ועבור איזה אתר.

שני דברים אנחנו לומדים מזה, הדבר הראשון הוא שתמונות הן לא בשביל נוי בלבד. יש להן חשיבות וככל שתהיו מקוריים יותר כך הדירוג שלכם בגוגל יעלה. הדבר השני שאנחנו לומדים הוא שיש דרכים נוספות של חיפוש וכבר קידום אורגני לא מתבסס על תוכן SEO בלבד. כאשר אתם כותבים תוכן לאתר רצוי להוסיף תמונות מקוריות או תמונות בלעדיות (יש אתרים מורשים לכך). גם בתיאור התמונה נרצה להוסיף תוכן SEO כדי שמנוע החיפוש יוכל לאתר את התמונה בקלות. עומדים בשלבים של בניית אתרים? היעזרו בבעל מקצוע שיוכל להסביר ולסייע לכם בתהליך, כולל קידום על בסיס חיפוש לפי תמונה בגוגל.

החשיבות של תמונות באתר העסק

מיתוג – אם ניקח את המותגים המובילים נוכל לראות שמה שאנחנו זוכרים מהם היא דווקא תמונת מיתוג. אם מדובר על נייק, ישר הלוגו של העסק עולה לנו, כמו כן גם אפל ואחרות רבות. מיתוג ויזואלי הוא אחד הכלים הקריטיים להבדיל את המותג שלכם מפני המתחרים ומיתוג נכון נעשה באמצעות התמדה ויצירתיות. בנוסף ללוגו, אנחנו רוצים שגם העסק שלכם (אם הוא פיזי) יכלול את הלוגו, תמונת השער תכלול את הלוגו וזה יהיה אמצעי הזיהוי לעסק

אמון – לקוח לא מעוניין לראות תוכן, הוא מעוניין לראות הוכחות מוצקות. חיפוש לפי תמונה בגוגל נועד כדי שהלקוח יוכל להכיר את המקום אליו הוא עומד להירשם/להגיע או לקנות ממנו. אנחנו לא פגשנו אדם אחד של בחן תמונות של חדר כושר לפני שהוא נרשם אליו.

מעורבות – לקוחות פוטנציאליים יכולים להכיר את העסק שלכם מבפנים ומבחוץ באמצעות תמונות טובות. הוספת תמונות המתארות את העסק חייבות להיות באיכות גבוהה וכמובן, מומלץ לבחור בבעל מקצוע שיעזור לכם למתג את העסק בעזרת צילום מקצועי. הרבה פעמים אנחנו הולכים למסעדה רק על בסיס מנה שראינו.

חיפוש לפי תמונה בגוגל – צילומים מומלצים

אלו תמונות גוגל תקדם ואלו תמונות גוגל פחות תקדם? קידום התמונות בגוגל נעשה על בסיס האלגוריתם של גוגל. אם לומר את האמת, אף אחד לא יודע בוודאות איך גוגל מקדמת (ומי שאומר שהוא יודע, זה מקדם שנרצה להתרחק ממנו). יש מספר תמונות שהן קריטיות לא רק בשביל קידום במנועי החיפוש, אלא גם קריטיות עבורכם לתדמית העסק.

תמונות חיצוניות

תמונות חיצוניות של העסק הן תמונות שיכולות לעזור לזיהוי גם עבור עוברי אורח. כמו כן, התמונות יכולות לסייע למי שמתקשה להגיע אליכם ועל בסיס התמונות הם יוכלו לזהות את האתר. מומלץ להעלות תמונות המייצגות את העסק מבחוץ בשעות שונות של היום.

תמונות פנים

תמונות פנים יכולות להיות מבלבלות. הנתון שאתם צריכים ללכת לפיו הוא צילום מזווית הלקוח. איך הלקוח רואה את העסק שלכם? ככל שתרצו הזדהות בקרב הלקוחות, וככל שתצליחו להמחיש את האווירה דרך תמונה כך הקידום יהיה אורגני ואיכותי.

תמונת מוצר לחיפוש לפי תמונה בגוגל

צריכים להציג את המוצרים שלכם בצורה טובה. אנחנו ממליצים להיעזר בשירותיו של צלם מוצר מקצועי כדי לקבל את התמונה הטובה ביותר. צילום דרך הפלאפון הוא מעולה, אבל לא עבור בעלי העסק. צילום מוצר על ידי לקוחות והוספה לסטורי הוא קידום אורגני בסיסי. עליכם לדאוג להעלות תמונה של כל מוצר בנפרד בצורה בהירה ואיכותית שתורמת לעסק ולא גורעת ממנו.

צוות

תנו ללקוחות שלכם להכיר אתכם עוד לפני שהם הגיעו לעסק. ככל שנגרום ללקוחות להרגיש יותר קרובים אלינו, כך האווירה תישמר כשהם יגיעו למקום. העלו צילום של ערבי צוות, כל איש צוות בנפרד, בעלים ותמונות הממחישות מה קרה מתחילת הקמת העסק – התרחבות.

אקסטרה

מציעים אזורי VIP? שירות מיוחד כלשהו? העלו תמונות של האזורים האלה ובכך תוכלו לשווק את השירות הנוסף שאתם מעניקים. גם כאן, יש לקחת בחשבון שכאשר אנחנו מעלים אזור VIP, עלינו לראות את ההבדל בינו לבין שטח העסק שאינו לאורחי VIP.

אותנטיות אל מול צלם מקצועי

רגע, מתחילת המאמר אנחנו אומרים פעם אחר פעם לדאוג שאיכות הצילום תעשה בצורה מקצועית. אבל מה זה אומר עכשיו צילום אותנטי? נתחיל במשפט שירגיע את כולנו, צלם מקצועי כל יכול לייצר תמונות אותנטיות. הכוונה העיקרית היא להשתמש בתמונות עם כמה שפחות פילטרים ולשמור על צורתה הטבעית של התמונה. כן צריך לייצר ללקוח תמונה אותה יכיר כשיגיע למקום, אבל עדיין מומלץ להיעזר בצלם מקצועי או בעל מקצוע שמבין מה נכון לקידום חיפוש לפי תמונה בגוגל. עריכת יתר לא מתקבלת בצורה טובה על ידי גוגל בגלל שהיא עשויה להטעות את הלקוח, במיוחד כאשר מדובר על צילום מוצר.

חלקו את התמונות לקטגוריות

עוד כלי שיווקי חשוב הוא חלוקת התמונות לפי קטגוריות. ככל שתקלו על הגולשים בחיפוש אחר תמונות, כך גוגל תקדם את האתר שלכם. גוגל מייצרת בעצמה דרך My Business חלוקה של קטגוריות לפיהן תוכלו להתחיל לפעול. מעבר לקטגוריות האלו אנו ממליצים לכם כן להתבסס על הקטגוריות הבאות: צילומי פנים (אם העסק נמצא בתוך קניות או במקום עמוס היינו ממליצים גם להראות זווית כניסה לחנות), צילום חיצוני, צילום מכמה זוויות ראייה. במקומות מסוימים היינו אפילו ממליצים להעלות תמונה של שירותים, אך אתם כבר צריכים להחליט אם השירותים שלכם מעוצבים ברמה מומלצת להעלאה. והקטגוריות הבאות הן לפי מוצרים וצוות. אם מדובר על מכירת מזון, היינו ממליצים גם להעלות תמונה של התפריט – חשוב שהתמונה תהיה ברורה. ניתן ליצור גם תצוגה פנורמית באמצעות מצלמת 360, או כל פיצ'ר שיש בטלפונים החכמים היום של אנדרואיד ואפל.

חיפוש לפי תמונה בגוגל – הלקוח

עוד נקודה שאתם צריכים לקחת בחשבון בכל הנוגע לתמונות היא שגם הלקוח מפרסם תמונות לטוב ולרע. אם הלקוח נהנה בשהות שלו במקום שלכם, הוא יתייג ויעלה לרשתות החברתיות. לכן, גם כשאתם לא רוצים לצלם עדיין תמונות של העסק שלכם יעלו לטוב ולרע, בין אם מדובר על מנות ובין אם מדובר על איך המקום נראה. זה שיקול שצריך להיות לכם בראש בכל פעם שלקוח נכנס.

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה