ניוזלטר, או באנגלית, Newsletter, הוא כלי נהדר שאנשים פרטיים, בעלי עסקים וארגונים גדולים משתמשים בו באופן שוטף בכדי לשתף מידע חשוב ועדכונים עם מעגל הלקוחות שלהם דרך המייל.
במונחים טכניים, ניוזלטר הוא בעצם אימייל אוטומטי המעוצב בפורמט HTML, שניתן לשלוח במייל בצירוף תמונות ועם עיצוב מיוחד שאתם בוחרים לשלב, שמתאים לאופי העסק שלכם.
הניוזלטר מאפשר לנו לשלוח עדכונים לרשימת תפוצה של אנשים דרך המייל, אנשים שקודם כל נרשמו לרשימת התפוצה שלנו. זוהי דרך נהדרת ליצור מודעות למותג, ליידע על הנחות והטבות באתר שלנו, להגדיל מכירות ולשמור על המותג בתודעה של קהל היעד שלנו. קצב העדכונים והתוכן שיופיע בהם, יהיה תלוי בחברה שמנהלת את הניוזלטר.
בוודאי יצא לכם כבר להיתקל בתופעה, לא פעם, שנרשמתם לאתר מסויים ואתם לא מפסיקים לקבל ממנו כל מיני מיילים שיווקיים עם אינספור פרסומות, כמה פעמים בשבוע. אתרים אלו מנצלים את היתרונות של הניוזלטר עד הסוף ומשתמשים בו כמה שיותר. לעומת זאת, יש גם אתרים אחרים שיפרסמו לכם תכנים שיווקיים למייל פעם או פעמיים בחודש. הכל תלוי באופי המותג.
למה ניוזלטר חשוב לכל עסק
אחת המטרות העיקריות של הניוזלטר היא בעצם שמירה על קשר רציף עם הלקוחות שלכם, במהלך כל ימות השנה. כשלקוח שומע מכם באופן עקבי ומקבל מסרים מהעסק מדי חודש, הוא מקבל תחושה של הבנה, שייכות. הוא מרגיש שהוא לוקח חלק ממשהו איכותי ומקצועי שהוא יכול לסמוך עליו. חנות אינטרנטית מקצועית, למשל, משתמשת בניוזלטר על מנת לבסס את מערכת היחסים עם קהל היעד שלה. בנוסף, הניוזלטר תורם לתחושה של אמינות ועוזר ליצירת אוטוריטה בתחום בו אתם עוסקים. מטרה חשובה נוספת בניוזלטר היא היכולת לספק ללקוחות שלכם מידע חשוב על המוצרים החדשים שאתם מציעים, לתזכר אותם על המבצעים הכי חמים שלכם, לתאר להם את כל השינויים והשיפורים שאתם משלבים בעסק, לעודד רכישות חוזרות ולספק מידע, ועוד.
בעזרת הניוזלטר אתם יכולים לשווק את עצמכם ממש בקלות ולחשוף את הלקוחות שלכם לכל השירותים או המוצרים שאתם מציעים. הידע והערך המוסף שאתם מעבירים ללקוחות שלכם באמצעות הניוזלטר, גורם להם לזכור למה בדיוק הם זקוקים לשירותים שלכם. הם מבינים יותר טוב מה החשיבות שבמוצרים שהם עומדים לרכוש, ומה הכדאיות שלהם. הניוזלטר פועל בדומה לצורת העבודה עם כרטיסי מועדון של חנויות ובתי עסק. הם דואגים לשלוח לנו הטבות באופן שבועי או חודשי במטרה להגדיל את המכירות שלהם. באמצעות הניוזלטר, עכשיו גם אתם יכולים לשלוח מייל אוטומטי, מעוצב באופן ייחודי ללקוחות שלכם, עם שירותים חדשים שאתם מציעים, מבצעים ועדכונים שקשורים לעסק.
בנוסף לכך, ניוזלטר נותן לנו אפשרות לשלוח מיילים מותאמים אישית עם השם של כל לקוח בכותרת. בצורה הזו, הלקוח מרגיש שאתם פונים אליו באופן אישי ושיש מישהו בצד השני שמקשיב.
חזקו את הקשר עם הלקוחות שלכם
מערכת היחסים עם הלקוחות שלנו לרוב דורשת חשיבה מחוץ לקופסא והרבה השקעה, לטווח הארוך. בעזרת ניוזלטר, אתם יכולים להגדיל את המכירות באתר שלכם וגם להדק את מערכת היחסים הכל כך חשובה עם הלקוחות שלכם. בשביל שתוכלו לעשות זאת באופן פשוט וללא יותר מדיי מאמץ מצדכם, חשוב מאוד להתמיד בשליחת ניוזלטר ללקוחות שלכם. כבר מזמן הרבה מאוד עסקים הבינו עד כמה השיטה הזו יעילה ועוצמתית, ואימצו אותה לעצמם. היום נדיר שתיכנסו לאתר שלא קיימת בו האפשרות להירשם לניוזלטר ולקבל עדכונים במייל.
לקוחות נרשמים לרשימת התפוצה שלכם ומעוניינים לקבל ממכם עדכונים; לרוב יהיו לקוחות הרבה יותר רציניים ומוכנים לפעולה מכאלה שנתקלים בפוסטים שלכם מדי פעם. הם הכניסו בפועל את כתובת המייל שלהם, על מנת שלא יפספסו את מה שיש לכם להציע; לעומת גולשים שרק נותנים לייק ברפרוף לאיזה עמוק או קבוצה, לצורך העניין. רשימת התפוצה שלכם תחדד לכם מיהו קהל היעד שלכם, ואיפה בדיוק אתם צריכים להתמקד.
תיבת המייל היא המגרש הפרטי שלנו. רוב האנשים מוכנים לקבל לתיבת המייל שלהם רק מידע רלוונטי, ומסננים תכנים שיווקיים וספאם. כשהלקוחות שלכם נרשמים לניוזלטר שלכם, הם בעצם מעניקים לכם רשות להימצא בזירה הפרטית שלהם (תיבת המייל). אנשים אלו נרשמו לניוזלטר שלכם מיוזמתם. מה שמעיד על כך שהם כבר מתעניינים בעסק שלכם, במוצרים או השירותים שאתם מציעים, ושכנראה יש בידיכם משהו שהם צריכים או רוצים.
ניוזלטר חזק ואפקטיבי
הגולשים שלכם נחשפים בפני מאות ואלפי תכנים שיווקיים מדי יום. פרסומות, הנחות, הטבות, הצעות למבצעים, קופונים והרשימה עוד ארוכה. על מנת שתוכלו להסב את תשומת הלב של הגולשים דווקא לניוזלטר שלכם, מתוך עשרות המיילים בתיבת הדואר שלהם; התוכן שאתם משלבים בניוזלטר מוכרח להיות מעניין, קליט, תופס את העין, אותנטי וכנה. סוג תוכן כזה, הוא תוכן שלא מנסה דווקא לדחוף את הלקוח לבצע רכישה, אלא להיפך, לתת לו ערך מוסף ולפנות דווקא אל תחומי העניין שלו. אנשים אוהבים שמצחיקים אותם. הם אוהבים להתרגש, להיסחף לסיפור מרתק, לראות דברים ייחודיים שהם לא נתקלים בהם ביומיום, ולהיחשף לכל דבר יוצא מן הכלל.
חשוב שהניוזלטר שלכם ישלב בתוכו תוכן מעשיר או מבדר. כזה שהגולשים שלכם יקראו וירגישו שהזמן שלהם היה שווה את הקריאה, ואף הצלחתם להעשיר להם את הידע או להאיר להם את היום. בשביל שתוכלו לגרום לגולשים לפתוח את המיילים שלכם, חשוב מאוד שתיצרו כותרת ייחודית ומבריקה שתמשוך את הלקוחות שלכם פנימה, להמשך לקריאה של כל הניוזלטר. הכותרת צריכה להיות קצרה ושנונה, כזו שהגולשים שלכם יראו בזווית העין, יקראו אותה, ולא יוכלו לעמוד בפיתוי של להכנס למייל כדי להבין על מה בדיוק מדובר.
הידעתם? לפי סטטיסטיקות בגוגל, החזר ההשקעה של ניוזלטר הוא עצום. מחקרים אחרונים הראו שעל כל דולר שאתם משקיעים במערכת דיוור, בניית רשימות תפוצה ומערכת ניוזלטר, אתם מכניסים 38$(!) מעבר לחשיבות העצומה של ניוזלטר חזק ואפקטיבי בעסק שלכם, וכל היתרונות שהוא מביא איתו לכם וללקוחות שלכם, זוהי מערכת שיווק מאוד משתלמת וממירה.
איך אפשר להקים ניוזלטר?
ברחבי האינטרנט, קיימים מאות כלים ושירותים שיעזרו לכם להקים ניוזלטר משלכם בכל נושא שתרצו. השירותים האלו יעזרו לכם ליצור את טפסי ההרשמה לרשימת התפוצה שלכם, ויספקו לכם את האפשרות לבצע מעקב ואנליטיקות של כמות הפתיחות של הניוזלטר שלכם, כמות הלחיצות ועוד סטטיסטיקות חשובות שיעזרו לכם להבין את ההתקדמות והתוצאות של המהלכים השיווקיים שלכם.
שירותים פופולריים להקמת ניוזלטר הם Mailchimp, Mailerlite ו- Klavyo. קיימים גם כמה שירותים ישראלים שמאפשרים לכם ליצור ניוזלטר בעברית בקלות, כמו ActiveTrail.
רוב הכלים האלו יאפשרו לכם להתחיל קודם כל בחינם. בדרך כלל הם יתנו לכם להכיל עד 2,000 רשומים לניוזלטר שלכם. כדי שתוכלו לבחור ולדעת עם איזה כלי הכי נוח וכדאי לכם לעבוד, חשוב לפני הכל להתנסות בכמה שירותים שונים. משם תוכלו לבחור את האחד המתאים ביותר עבורכם, שנעים לכם לעבוד איתו.
עכשיו כשבחרתם את תוכנת הדיוור איתה תעבדו, אספקט נוסף חשוב מאוד ביצירת הניוזלטר שלכם הוא בעצם איך אתם רוצים לעצב את הניוזלטר. מומלץ לבחור בתבנית קבועה שבה תשתמשו בכל מייל, כך שתוכלו בכל פעם רק לשנות את התוכן בלי לעצב מחדש. זה כמובן גם שומר על שפת מותג חזקה וברורה. מי שיראה את הניוזלטר שלכם מייד יראה שמודבר בכם ולא יתבלבל ביניכם למותג אחר לצורך העניין; וגם לא יצטרך לנחש במי מדובר ואולי חלילה לחשוב שזה ספאם.
היתרון בשימוש בתבניות מוכנות במערכת הניוזלטר שלכם, הוא שנקודת ההתחלה שלכם תהיה טובה הרבה יותר. עם תבניות מוכנות יש לכם הזדמנות לעבוד עם תבנית שהושקעה בה הרבה מאוד מחשבה מבחינה עיצובית ושיווקית. כל מה שאתם צריכים לעשות ברגע שבחרתם את התבנית הרצויה, הוא להחליף את התוכן והמסרים השיווקיים בתבנית, שיתאימו לפעילות העסקית שלכם.
לאחר ששילבתם את התבנית שלכם, אתם יכולים להתחיל לבנות את הניוזלטר שלכם על ידי ייבוא בלוקים כמו טקסט, תמונה, כפתורים, הוספת קישורים, עריכה של הטקסט והתמונות ועוד.
עכשיו, תשאלו את עצמכם אילו תכנים אתם רוצים שיהניוזלטר שלכם יכלול? כמו שאמרנו קודם, מומלץ להחליט על מבנה קבוע, כזה שיקל עליכם את הכתיבה ויצור אצל הלקוחות שלכם הרגלי קריאה קבועים. חשוב להקפיד שתשמרו על איזון בתכנים שאתם משלבים בניוזלטר שלכם; בין תוכן שיווקי כמו מוצרים חדשים, מבצעים, חדשות; לתוכן שימושי וערך מוסף כמו מאמרים, המלצות, טיפים, סיפורי מקרה ועוד.
לסיכום, ניוזלטר הוא דרך נהדרת ליצור מקרב עם קהל היעד שלכם, לעדכן אותו בכל מה שחדש בעסק שלכם, לעניין אותו במבצעים והטבות ולעודד רכישה חוזרת. בזכות הניוזלטר אתם נשארים תמיד בתודעה של הגולשים שלכם ומזכירים להם שאתם והשירותים או המוצרים שלכם זמינים כאן בשבילם. הניוזלטר יאפשר לכם ליצור מערכות יחסים עם הלקוחות הקיימים שלכם ולהעניק להם ערך מוסף. בנוסף, הוא יאפשר ללקוחות חדשים שנרשמים לניוזלטר להכיר אתכם ואת כל היתרונות שמגיעים עם המוצר או השירות שלכם.