fbpx

איך עובד שיווק בגוגל?

שיווק בגוגל הוא לא שחור ולבן, או ליתר דיוק – לא קידום ממומן וקידום אורגני. כיום האלגוריתם של גוגל דורש יותר מבעלי האתרים ובשביל להגיע לדירוגים הגבוהים בגוגל תצטרכו לפעול במספר דרכים שונות שהן תתי קטגוריות של קידום אורגני וקידום ממומן. שיווק חייב להיות חכם ולכלול דברים נוספים מעבר למילות מפתח, ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על שיווק חכם בגוגל.

מהו שיווק ממומן?

על פניו, שיווק ממומן הוא שיווק שדורש מאיתנו הוצאה כספית בשביל להופיע בדף הראשון בגוגל. אבל כבר רבים יודעים ואפילו מניסיונכם האישי – האם אתם באמת נכנסים לאתרים עם קידום ממומן? גוגל מציבה מודעה לצד כותרת האתר בשם "מודעה" ולכן, שיווק ממומן לא תמיד יהיה אפקטיבי. מצד שני, שיווק ממומן הוא מזמן לא רק בתוכן ובגוגל בלבד. קידום ממומן בגוגל כולל גם פרסום ביוטיוב ופלטפורמות אחרות שעובדות תחת גוגל.

שיווק ממומן עובד לרוב על בסיס PPC, תשלום לכל לחיצה. השיטה כן גורמת לנחת מכיוון שאם הגולש לא לחץ על כותרת האתר לא נשלם עבור המודעה. מצד שני, יש תוכניות כמו CPM שזהו מודל תשלום בהתאם לסך המודעות. קידום ממומן בגוגל יתרום לנו לבוסט הראשוני של האתר, אבל לא מעבר לכך. כמובן שברגע שהגולש נכנס לאתר שלכם מה שייקבע האם הוא יישאר יהיו התכנים באתר, מהירות גלישה, עיצוב וכל תשתית האתר. השיווק מפסיק ברגע שאתם מפסיקים תשלום לגוגל ולכן, ללא ליווי של קידום אורגני תאלצו להמשיך לשלם כל חודש או כל לחיצה.

מהו שיווק אורגני?

שיווק אורגני הוא שיווק לא ממומן. זאת אומרת, אתם מקדמים את האתר שלכם ללא צורך בתשלום לגוף הפרסום (במקרה הזה גוגל). התוצאות האורגניות יותר קשות לפיצוח, התחרות גבוה ותלויה בנישה בה בחרתם. קידום אורגני מכונה גם SEO שלמעשה לא מדובר רק על תכנים, אלא על תמונות וסרטונים שעונים למילות חיפוש ספציפיות. גוגל כבר מזמן לא מנוע חיפוש המיועד לתכנים בלבד ואם תרצו להגיע לדירוגים גבוהים בגוגל תצטרכו לפעול במספר שיטות: תוכן, תמונה וסרטונים.

מעבר לכך, קידום אורגני גם כולל קישורים פנימיים וחיצוניים. קישורים פנימיים אלו הם קישורים באתר שלכם שמפנים לכתובת אחרת באתר. לדוגמא, אם האתר שלי עוסק בנישה של מזגנים אוכל לכתוב מאמר על סוגי מזגנים ולקשר לשם מילת מפתח המפנה לכתובת אחרת באתר כמו "טכנאי מזגנים מומלץ". האלגוריתם של גוגל אוהב קישורים פנימיים וחיצוניים וכמובן שגם הם תלויים באיכות. קישורים חיצוניים אלו הם קישורים המפורסמים באתרים חיצוניים, נרצה לפנות לאתרים עם אחוזי גלישה גבוהים כדי למשוך קהלים לאתר שלנו באמצעות הטמעת קישור בתוך תוכן המופיע באתר. ניתן לפרסם באמצעות קישורים חיצוניים בתשלום או בשת"פ.

בנוסף, עבור עסקים מקומיים יש אפשרויות קידום נוספות של גוגל ביזנס. תוכנית הקידום האורגנית מאפשרת ללקוחות למצוא אותנו ביחס למקום בגוגל מפות. בקצרה, יש לא מעט דרכים לקדם אורגנית את האתר שלכם, המטרה היא להכניס קהלים לאתר שלכם ולגרום להם לשהות באתר זמן רב – כך האלגוריתם של גוגל מקדם אתכם. שיווק אורגני יכול להיעשות באופן עצמאי או על ידי בעל מקצוע – היתרון הוא שאתם לא מבזבזים כסף בניסויים.

שיווק בגוגל מחייב אותנו לשכור מקדם?

קידום אורגני הוא קידום מאתגר, אם אתם בוחרים לקדם את האתר באופן עצמאי חשוב להכיר כלל אחד חשוב – אתם לא משלמים על קידום אורגני. יש שיטות שונות שלמעשה אינן חוקיות בקידום אורגני והתוצאה הישירה לכך היא הסרה של האתר מגוגל או דירוג נמוך – גוגל תמיד תהיה יותר חכמה מאיתנו ולכן, לא נרצה לפעול בצורה לא חוקית.

אז התשובה היא לא, אתם לא חייבים להיעזר בשירותי מקדם. תוכלו להתחיל את התהליך באופן עצמאי, לבצע מחקר מילות מפתח, לצלם סרטונים, תמונות, להטמיע כותרת SEO ולבצע אופטימיזציה לאתר. תוכלו לעקוב בגוגל אחרי הכניסות לאתר ולבחון האם קידום עצמאי עובד לכם או לא. אם מדובר על קידום מאתגר, משמע התחרות גבוהה, כן היינו ממליצים להיעזר בשירותי קידום. רוב מקדמי האתרים יוכלו למצוא לכם אפשרויות קידום, קישורים חיצוניים, ביצוע מחקר מילות מפתח, תכני SEO ויחסכו לכם זמן יקר. חשוב לבחור מקדם אתרים עם ניסיון מוכח והגעה לדרגים גבוהים בגוגל – התהליך לוקח זמן.

איך עובד האלגוריתם של גוגל?

אף אחד לא יודע בדיוק איך עובד האלגוריתם של גוגל, גם לא טובי המקדמים. האלגוריתם של גוגל הוא דבר דינמי אבל הבסיס הוא עיבוד של שאלת מפתח מצד הגולש והפניה למפרסמים הרלוונטים. המודעה הרלוונטית ביותר היא זאת שתופיע בראש הדירוגים של גוגל. כדי לוודא היכן האתר שלכם נמצא ביחס למתחרים בהתאם למילת מפתח ספציפית תוכלו לבדוק במדד Ad Rank את המיקום המדויק שלכם. ככל שהתוכן שלכם יותר רלוונטי, כך האתר יקודם בדירוג. לכן, אם אתם מוצאים מקדם שמבטיח לכם שהוא יודע בדיוק איך עובד האלגוריתם של גוגל, זה הזמן שלכם לנופף לשלום וללכת.

כמה עולה שיווק בגוגל?

המחיר של שיווק בגוגל הוא לא אחיד. המחיר יכול להיות בהתאם למספר הפעמים שלחצו על המודעה שלכם, בהתאם למספר המודעות שפורסמו והפלטפורמות בהן בחרתם. קידום אורגני (השכרת שירותי מקדם אתרים) גם הוא אינו אחיד ותלוי במספר רב של גורמים. הגורם המשפיע הראשון הוא המצב של האתר שלכם, יכול להיות שהתכנים באתר שלכם מעולים, אבל התשתית לא תקינה ובמקרים כאלה נרצה לערוך אופטימיזציה לאתר (רצוי לבצע אופטימיזציה בכל פרק זמן מסוים). בנוסף, עליכם לקחת בחשבון האם המחיר אותו אתם משלמים למקדם כולל תכנים, קישורים וכד' (לרוב המחיר לא יהיה כלול במספר לא מוגבל של תכנים).

יש שתי שיטות לתשלום עבור שיווק בגוגל על ידי מקדם – ריטיינר חודשי והאפשרות השניה היא לפי אחוזים מהתקציב שלכם. בשני המקרים העלויות יהיו החל מ-1,500 ש"ח ועשויים להגיע גם לעשרות אלפי שקלים בהתאם לגוגל האתר.
אנחנו פחות מחבבים מודעות של מקדמים שמציעים "שירותי קידום בזול", הזול בסופו של דבר יקר יותר בכל המקרים. ברגע בו תשקיעו באתר כמו עסק לכל דבר ועניין, זה יהיה הרגע שבו תתחילו להיות ויראליים ורווחיים.

שיווק בגוגל זה לא מספיק

יש לכם מותג? יש לכם אתרי מכירה? בלוג? שיווק בגוגל לא מספיק בשביל להגיע לכל קהל היעד שלכם. המטרה שלכם בראש ובראשונה היא למצוא איפה קהל היעד שלכם נמצא ובכל פלטפורמה בה הוא נמצא (בכמות מסוימת), אתם גם צריכים להימצא שם. אפיקי השיווק הם רבים, החל מיוטיוב, גוגל ועד לטיק-טוק. ככל שתפעלו ביותר זירות ככה תגיעו לקהלים פוטנציאליים. ככל שיהיו לכם יותר כניסות לאתר גם מפלטפורמות אחרות, כך גוגל יקדם את האתר בצורה אפקטיבית יותר. לכן, בחרו מקדם אתרים שיכול להציע לכם את החבילה המלאה באיכות הטובה ביותר.

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה