אם יש לכם עסק או אתר, ככל הנראה כבר יצא לכם להיתקל בעבר במונח "דף נחיתה".
דף נחיתה לעסק הוא אחד מהכלים החשובים ביותר שקיימים היום, המעניקים מענה לבעלי עסקים וחברות שבוחרים לקדם את עצמם באמצעים שונים בזירה הדיגיטלית. דף נחיתה חשוב מאוד בכל הקשור ליצירת נוכחות אונליין לעסק שלכם.
דף נחיתה, או באנגלית Landing Page, הוא בעצם דף אינטרנטי בודד שעומד בפני עצמו. הוא לא מופיע לגולשים כחלק מאתר מסויים ולא מכיל תפריט ניווט שמוביל לשום דפים אחרים.
כשמו כן הוא, דף נחיתה, הוא הדף אליו "נוחתים" הגולשים שלכם לראשונה כשהם נחשפים לעסק.
אפשר להסתכל על דף נחיתה בתור סוג של פלאייר דיגיטלי לעסק. דף הנחיתה שלכם צריך להעביר לגולשים שלכם מסר תמציתי, חד וממוקד. המטרה העיקרית שלו היא לייצר בסופו של דבר הנעה לפעולה כלשהי, שאותה הגדרתם מראש. לרוב, זו תהיה יצירת קשר ישיר של הגולש עם העסק שלכם. את זה תוכלו לעשות באמצעים שונים שדף הנחיתה מאפשר לכם להוסיף, כמו השארת פרטים, הרשמה לניוזלטר, קבלת פרטים נוספים בנוגע לשירות שלכם, ואף רכישה של מוצר או שירות מסויימים, שדף הנחיתה שלכם מקדם.
דף נחיתה עשוי היטוב חושף בפני הגולשים את ההצעה האקסקלוסיבית אודות המוצר או השירות שאתם מקדמים, בצורה ברורה. הוא מציב דגשים חזותיים על ערך המוצר או השירות המוצגים בו. לרוב בדף הנחיתה יהיה גם סקשן שאלות ותשובות, שיתן לגולשים שלכם מענה נוסף.
קצת על ההיסטוריה
דפי הנחיתה הגיעו במטרה לשפר את אחוזי ההמרה בעסק, בכל הנוגע לקמפיינים של פרסום ממומן באינטרנט. אחוזי ההמרה הם כמות האנשים שיוצרים אתכם קשר לאחר שנכנסו לעמוד, או שמשאירים את הפרטים שלהם בעמוד על מנת שאתם תצרו עימם קשר (לידים).
דף הנחיתה הראשון יצא לעולם בסוף שנת 2003. המקור של דף הנחיתה הראשון מסוגו, הוא במחלקות IT של מיקרוסופט (Information Technology, או בעברית, טכנולוגיית מידע). הרעיון מאחורי דף נחיתה נוצר בתגובה למכירות ירודות במיוחד של Office באותה תקופת זמן. הוא נובע מהצורך להגדיל את המכירות בעסק בקלות ובמהירות. עד אז, פעולות השיווק היו נחשבות לארוכות ומייגעות במיוחד, עבור צוות מיקרוסופט בפרט, ועבור בעלי עסקים בכל העולם בכלל.
המחשבה העיקרית מאחורי בניית דף נחיתה לעסק, היא ליצור עמוד אחד מלא וברור, שמטרתו היא לגרום לצופה בעמוד לבצע פעולה מסוימת שאתם רוצים. לדוגמא, הפעולה הרצויה יכולה להיות השארת פרטים, הורדה של קובץ מסויים, רכישת המוצרים או השירותים שאתם מקדמים, הרשמה לניוזלטר או כל פעולת המרה אחרת.
סוגים שונים של דפי נחיתה לעסק
חשוב לציין שקיימים סוגים רבים של דפי נחיתה. לכל סוג יש אלמנטים שונים שיכולים להשפיע לשיפור הדף וההמרות בו. ההתמקדות העיקרית בדפי הנחיתה הללו היא הגדלת החשיפה והמודעות, והבאת לקוחות חדשים (לידים) לעסק.
דף נחיתה קצר
דף נחיתה קצר וממוקד, הוא פתרון נהדר במידה ואתם מעוניינים להגדיל את כמות הלקוחות הפוטנציאליים המגיעים אליכם, בזמן קצר ככל הניתן. הדף הקצר מתאים להצגה של מידע קולע, ישר ולעניין, שלא מסיח את דעתו של המבקר בעמוד. ברוב המקרים, המטרה העיקרית של דף נחיתה קצר היא לגרום לגולשים שלכם להרשם לרשימת התפוצה, בתמורה לקבלת תוכן חינמי כלשהו.
למשל: הורדת מדריך חינמי, הרשמה לוובינר חינם או הרצאה, טיפים שבועיים ועוד.
דף נחיתה ארוך
כשזה נוגע לדף נחיתה ארוך, זהו דף הרבה יותר מורחב. הוא מכיל הרבה תוכן מפורט ואיכותי, לרוב גם יהיה ארוך במיוחד, בגלילה. הוא מעביר בצורה הטובה ביותר, את כל המידע הרלוונטי ללקוח הפוטנציאלי שלכם. במידה והוא שוקל לרכוש את המוצר או להשתמש בשירות שלכם, יהיה לו יותר קל לעשות כן משום שהוא מקבל כמויות אדירות של מידע מכם אודות המוצר/שירות לפני הרכישה שלו. במקרים אלו, כל השאלות האפשריות שלו ייענו והוא יקבל שקיפות מלאה והסבר נרחב. בדף הנחיתה הארוך נספק מידע חשוב כמו הסבר מפורט, אפשרויות וסוגים שונים לאותו שירות, יתרונות של השירות ושל העסק, עדויות מלקוחות מרוצים, המלצות וביקורות, טופס יצירת קשר ועוד.
"סוחט" (Squeeze page)
דפי נחיתה "סוחטים" הם בעצם דפים המיועדים במיוחד לאיסוף של לידים (פרטי התקשרות של לקוחות פוטנציאליים). אלו הם הדפים הנפוצים ביותר בין כל סוגי דפי הנחיתה הקיימים, נכון לעכשיו, בכל רחבי רשת האינטרנט. זהו הסוג הפופולרי ביותר שרוב האנשים ובעלי העסקים משתמשים בו.
המטרה העיקרית של דף נחיתה מהסוג הזה היא "לסחוט" את הפרטים הרלוונטים מהלקוח הפוטנציאלי המבקר בדף שלכם. זאת בכדי שתוכלו להכניס אותו למשפך השיווקי שיצרתם. עכשיו, כאשר אספתם את הפרטים, אתם יכולים להתחיל לשלוח ללקוחות הפוטנציאליים שלכם את התכנים והמסרים השיווקיים שנראים לכם רלוונטיים להם. פעולה זו תעזור לכם עם הזמן להפוך אותם מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות קיימים, משלמים ונאמנים.
דף נחיתה במטרת מכירה
דף נחיתה במטרת מכירה, כשמו כן הוא. הרעיון העיקרי העומד מאחוריו הוא למכור את המוצרים או השירותים שלכם לקהל היעד הרלוונטי, שנחשף לדף הנחיתה שלכם. לרוב דף נחיתה מסוג זה מכוון לקהל יעד "חם". כזה שמתעניין או התעניין בעבר במוצר שלכם או מכיר את העסק ועוקב אחריו ונמצא בסוף המשפך השיווקי שלכם
למה כל עסק צריך דף נחיתה
היתרון העיקרי והבולט ביותר של דפי נחיתה, הוא בכך שהם ממוקדים בנושא אחד בלבד. לרוב דפי הנחיתה מכילים מינימום הסחות דעת שלא קשורות למסר. לא תמצאו בהם מידע מיותר, כפתורים או קישורים שמובילים למקום אחר, או הסברים ארוכים ומייגעים. הדף הוא מעין "פלאייר" לעסק בו יהיו מוצגים הדברים החשובים ביותר בלבד, בשילוב עם מידע אודות העסק, המוצרים או השירותים, ומקום ייעודי להשארת פרטים להמשך התקשרות.
דף נחיתה נועד לגרום לגולשים בו לבצע פעולות המרה מסויימות. כאשר אתם יוצרים דף נחיתה, תוכלו גם לעקוב אחר הביצועים שלו. גוגל מציגה בפנינו כלי עזר כמו Google Analytics, על מנת שנוכל לראות את מספר המבקרים שהדף מקבל, כמה אחוזים מהמבקרים האלה לחצו על הקריאה שלכם לפעולה, וכמה מהם השלימו את הפעולה הרצויה עד הסוף.
לפי נתונים סטטיסטיים, רוב הגולשים ברשת האינטרנט "סורקים" את התכנים במקום באמת לקרוא אותם מילה במילה. הם בודקים במבט אחד את האתר או הדף בו נחתו, במשך כ-5 שניות. כ-30-40% מהגולשים עוזבים את העמוד לאחר 5 שניות בלבד, או אפילו פחות. בעזרת דף נחיתה איכותי ומעוצב היטב, תוכלו להקטין את אחוזי הנטישה באופן משמעותי. הגולשים שלכם ייחשפו לכל המידע הדרוש במקום אחד, מבלי להצטרך לעבור בין עמודים בכדי לגלות עוד. הכתיבה של דף הנחיתה לרוב בנוייה כך, שהקוראים ירצו להמשיך לקרוא, וכל שורה תמשוך אותם לשורה הבאה.
היתרונות הבולטים בדף נחיתה לעסק הם, שהגולשים יכולים לקבל את מקסימום המידע על השירות שאתם מציעים, במבט אחד בלבד מבלי לחפש בין עמודי האתר. יתרון מרכזי נוסף הוא משיכת תשומת הלב של הגולשים עם עיצוב מיוחד ואטרקטיבי, והצעה ייחודית ומעניינת (USP – Unique Selling Proposition). עוד יתרון בולט במיוחד של דפי נחיתה, הוא שהם מאוד ידידותיים למשתמש.
הלקוחות שלכם יוכלו לנווט בו בקלות ויהיה להם קל מאוד למצוא את המידע שהם רוצים.
החלק הטוב ביותר בבניית דפי נחיתה, הוא שהם חופשיים לגמריי לשימוש, לכל מקדם אתרים או בעל עסק. הם גם מאוד פשוטים ליצירה. קיימים אתרים בהם תוכלו ליצור דף נחיתה משלכם בחינם, או בעד עלות מינימלית. במידה ואתם מעוניינים ליצור דף נחיתה יותר מקצועי, יש לכם את האפשרות לשכור שירות של מעצב אתרים, שיעשה עבורכם את העבודה. אצלינו ב-SeoNpoint, אנו מציעים שירותים של בנייה ועיצוב דפי נחיתה לעסק. בזכות מעצב אתרים מקצועי, תוכלו לקבל דף נחיתה מעוצב היטב, מא' ועד ת', המאחד בתוכו את כל המידע החשוב יחד עם מקום להשארת פרטים.
לסיכום, דף נחיתה חשוב ומומלץ ביותר לכל עסק באשר הוא. עם דף נחיתה תוכלו למשוך את הגולשים, לעניין אותם במוצרים או השירותים שלכם עם הצעה מפתה, לאסוף לידים (פרטי התקשרות), ליצור מקרב עם הגולשים שלכם ועוד. עסק שרוצה לקדם את עצמו בצורה נכונה ויעילה בזירה הדיגיטלית, חייב לשלב בקמפיין השיווקי שלו דף נחיתה איכותי וברור, שיעביר את כל המידע שהלקוחות הפוטנציאליים שלו צריכים, על מנת להפוך ללקוחות משלמים ונאמנים לאורך זמן.