אנשים מסווגים ברשתות המדיה החברתיות לפי תחומי עניין, נתונים דמוגרפיים והגדרות אישיות. פייסבוק נותנת לכם את האפשרות להגדיר קהלים ספציפיים רלוונטיים לכל מודעה ופוסט ממומן שאתם מעלים. אתם יכולים לטרגט את המודעות שלכם לקהלים השונים שתיצרו ולחשוף רק בפניהם את התוכן שלכם. את הטרגוט אפשר לעשות ברשתות המדיה השונות כמו גוגל, פייסבוק ואינסטגרם.
על מנת ליצור ולנהל קהל מטורגט בפייסבוק, למשל, תצטרכו להשתמש בכלי לניהול קהלים. אתם יכולים למצוא את הכלי לניהול קהלים בתוך כלי הניהול העסקי. בדף הקהלים, אפשר לראות את כל הקהלים השמורים שלכם בפייסבוק וגם ליצור חדשים.
ניתן להוסיף טרגוט לפי פלח של קהל היעד לקבוצות של מודעות כדי להגיע לאנשים לפי המאפיינים, תחומי העניין וההרגלים שלהם, המוצרים או השירותים שהם מחפשים. את המידע הזה תוכלו לקבל בצורה פעילה על ידי פעולות המרה שהם עושים (לייק, תגובה, הרשמה, קנייה) או לפי האינטראקציה שכבר הייתה להם עם העסק שלכם. טרגוט לפי פלח של קהל היעד יכול לשפר את הביצועים של הקמפיין, כי הוא עוזר לכם להגיע לאנשים בזמן שהם גולשים באתרים, משתמשים באפליקציות או צופים בסרטונים. כדי לשפר את החוויה של המשתמשים וגם של המפרסמים, כדאי לעיין במדיניות הפרסום המותאם אישית בפייסבוק, באינסטגרם ובגוגל.
תחומי עניין הם אחד הדברים הטובים שקיימים באפשרויות הטרגוט. הם מאפשרים לכם לפנות לאנשים על סמך תחומי העניין שלהם, שרלוונטיים ספציפית למוצר שלכם. לדוגמא, אתם יכולים לפנות לאנשים שמעוניינים במתחרים שלכם או בתחומים רחבים ממה שאתם מציעים. תחומי העניין של העוקבים והגולשים שלכם מבוססים על לייקים ותחומי עניין של משתמשים, אפליקציות שהם משתמשים בהן, עמודים שהם אהבו ועוד. הוספת יותר מתחום עניין אחד יתרגט אנשים עם לפחות אחד מהתחומים, ככה שהחשיפה של המודעות שלכם תהיה לקהל רחב יותר.
כדי למקסם את התוצאות שלכם, אתם חייבים להכיר את כל סוגי הקהלים אליהם ניתן להגיע ולפרסם. בניית קהלים בצורה נכונה תוכל לשפר פלאים את הביצועים של הקמפיינים שלכם, תחסוך הוצאות מיותרות ותעזור לכם להכיר את קהל היעד שלכם באופן עמוק יותר.
הפרסום בשנים האחרונות הפך להרבה יותר אישי וממוקד. ניהול קהלים הוא נושא חשוב מאוד לניהול מוצלח של קמפיינים בגוגל, באינסטגרם ובפייסבוק.
סוגי הקהלים האפשריים:
קהלים שמורים
קהלים שמורים הם בעצם הקהלים שאתם יכולים להגדיר על ידי בחירת תחומי עניין, מיקום, גיל, מגדר, מכשיר בשימוש, רמת הכנסה וכדומה. את כל הנתונים האלו צריך לחקור מראש על ידי פילוח וניתוח שוק. אתם יכולים ליצור קהלים שמורים גם בתהליך יצירת הקמפיין וגם בכלי לניהול קהלים.
קהל מותאם אישית
האפשרות הזאת היא כנראה הטובה ביותר מכיוון שהיא מאפשרת לכם לטרגט מחדש מבקרים באתר שלכם ואנשים שהייתה להם איזושהי אינטראקציה עם התוכן שלכם.
קהל מותאם אישית מבוסס על מחקר מקדים שתעשו על המוצר שלכם כדי להגדיר במדויק את קהל היעד שלכם. זהו בעצם שימוש במיילים או טלפונים קיימים (לידים) ופרסום המודעות שלכם לגולשים האלו בלבד. זוהי האפשרות הכי טובה שיש היום בפייסבוק. היא מציעה 100% דיוק בקהל שנחשף למודעה שלכם. האפשרות הזאת מבטיחה לכם תנועה של אנשים שכבר התעניינו בדרך כלשהי בעבר במוצר או השירות שלכם. ברגע שתתאימו את קהל היעד שלכם באופן אישי ותכירו אותו לכל צדדיו, תוכלו גם לפרסם לו בצורה יותר יעילה ולהגדיל את הסיכויים לפעולות המרה.
קהל דומה (Lookalike)
בשיטה זו, פייסבוק וגוגל מוצאות קהל דומה לקהל המקורי שלכם. לכן, אם אתם רוצים למצוא אנשים נוספים שעונים להגדרות הקהל המסוים שכבר עובד לכם בצורה טובה בקמפיינים, אתם יכולים וצריכים להשתמש באפשרות הפילוח הזאת. כך בעצם תוכלו להשיג קהל יעד חדש, אבל דומה.