קליקים בעצם מתייחסים לכמות הפעמים שגולשים לחצו או הקליקו על כפתור, תמונה, סרטון, כניסה לאתר, קרא עוד וכו' באתר או הדף שלכם. קליק, ברוב המקרים, מפנה את הגולש לעמוד אינטרנט אחר שמקושר למודעה (אתר האינטרנט/ סרטון שפרסמתם/ עמוד פייסבוק או אינסטגרם ועוד).
קליק נחשב כאינטראקציה עם מודעה. בכל פעם שלקוח מציב את סמן העכבר מעל המודעה, מתועדת אינטראקציה עם המודעה. לא משנה אם הוא לחץ עליה או לא. אם הוא לוחץ על חלקים מסוימים במודעה ומדובר במודעה אינטראקטיבית, חלק מאינטראקציות האלה יהיו בחיהנם. במקרים כאלה האינטראקציה נחשבת ל"קליק בחינם". לדוגמא, אם המודעה שלכם היא מודעת תמונה מתרחבת, גוגל לא תחייב אתכם אם לקוח ילחץ על המודעה כדי להרחיב את התמונה המוצגת במודעה, בגלל האופי האינטראקטיבי של פורמט המודעה. בהתאם לפורמט המודעה, גוגל תחייב אתכם אם האינטראקציה של הלקוח עם המודעה תקשר אותו לעסק או לשירות שלכם, או לפעולה העיקרית שהלקוח אמור לבצע, שלשמה יצרתם את המודעה מלחתכילה.
גוגל מאפשרת לכם לבצע ניתוח נתונים של הקליקים שלכם, ולהבין מאיפה בדיוק הם מגיעים. אם תזהו את סוגי האינטראקציות של הלקוחות עם המודעות שלכם, תוכלו לדעת אילו פורמטים ואילו חלקים במודעות שלכם מושכים את תשומת הלב שלהם. בצורה הזו תוכלו בעצם להבין מה מעודד אותם להמשיך לצפות במודעה, ומה גורם להם ללחוץ כדי לעבור לאתר שלכם. אפשר להשתמש במידע הזה כדי לעצב את המודעות בסגנון שמעורר בלקוחות הכי הרבה עניין.
מה הם אחוזי הקלקה?
שיעור קליקים (Click-Through Rate) בקמפיין פרסום בגוגל מציג את שיעור הגולשים שבחר להקליק על מודעות הפרסום של הקמפיין מבין כלל הגולשים שראו את מודעות הפרסום בתוצאות החיפוש בגוגל. שיעור קליקים למעשה מבטא את כמות הקליקים על המודעות מבין כמות החשיפות.
הוא נקרא גם אחוזי הקלקה. אחוז ההקלקה על הביטויים השונים בקמפיין הפרסום שלכם, הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בהפיכת הקמפיין שלכם לקמפיין מוצלח. המערכת של גוגל מאוד מעריכה את העובדה שהמודעות שלכם מושכות גולשים וגורמות לרבים מהם להקליק.
ככל שהמודעות של גוגל יקבלו יותר קליקים כך חברת גוגל תעשה יותר כסף, וזו, כפי שאתם בטח כבר יודעים, היא המטרה העיקרית שלה.
אחוזי ההקלקה, מציגים את סך ההקלקות מתוך סך החשיפות. הנוסחה לחישוב היא, חשיפות לחלק להקלקות. 10 חשיפות והקלה אחת הם אחוזי הקלקה של 10%.
כל קמפיין פרסום בגוגל מקבל דירוג ציון איכות מגוגל. הוא נלקח בחשבון בזמן המכרז על המיקום בדף תוצאות החיפוש בגוגל לביטוי מפתח מסויים. ציון איכות טוב יותר יעניק לעסק שלכם מיקום אטרקטיבי יותר. גוגל מעניקה למדד שיעור קליקים חשיבות גדולה בהחלטה על דירוג ציון האיכות. זה מהסיבה שלגוגל יש אינטרס להציב במיקומים הטובים ביותר את מודעות הפרסום שמשיגות את שיעור הקליקים הגבוה ביותר. גוגל רוצה שמודעות הפרסום המצליחות יוצגו גבוהה ככל האפשר, כי הרי גוגל מקבלת תשלום פר קליק ומודעות שמשיגות יותר קליקים משיגות לגוגל יותר הכנסות. סיבה נוספת לכך היא בגלל שגוגל רוצה לחשוף למשתמשים במנוע החיפוש שלה את המפרסמים הרלוונטיים ביותר שיגרמו להם להקליק. שיעור קליקים מעיד על כך שמודעות הפרסום ככל הנראה רלוונטיות יותר לקהל היעד.