בלוג לעסק הוא חלק ממפת השיווק האינטרנטית של כל עסק. במפת השיווק האינטרנטית קיימים מספר חלקים. ניתן להתייחס אליהם כמו מעין שבילים, שמוליכים את קהל היעד שלנו לבצע את הפעולה הרצויה. כל אחד צריך לחשוב מה המטרה שלו בשיווק האינטרנטי. האם המטרה היא למכור את המוצרים שלכם בחנות און ליין? יצירת פורטפוליו למקצוע שלכם? ליצור שיח עם הגולשים שלכם? להזמין אותם לבוא לסדנאות ואירועים? ועוד מגוון אפשרויות. כל הפעילות האינטרנטית והשיווקית שאתם עושים, צריכה להיות משולבת אחת בשניה. לצורך העניין, אם אתם בעלי פרופיל אינסטגרם פעיל, אם צריכים להוביל את התנועה לבלוג שלכם; אם יש לכם עמוד פייסבוק, אתם צריכים להזכיר לגולשים שלכם שיש לכם גם אינסטגרם ולהפיץ באמצעותו את הבלוג שלכם; אם יש לכם בלוג אתם צריכים להזכיר בו את שאר העמודים ברשתות החברתיות שלכם, וכן הלאה. הכל הולך יד ביד ועוזר לכם להגדיל חשיפה, וכתוצאה מכך, גם את המכירות בעסק.
ועכשיו נשאלת השאלה, למה חשוב שיהיה בלוג לעסק? איך הוא יעזור לקדם את האתר שלי? כיצד הוא משפר את מסע הפרסום? איך פותחים בלוג לעסק? על כל השאלות האלו נענה לכם כאן.
מה זה בכלל בלוג לעסק?
בלוג לעסק הוא אתר, או מעין אינדקס מאמרים וכתבות, המבוסס על תוכן דינמי ומשתנה, בנישה מסויימת. כלומר, תוכן שכל הזמן מתעדכן, מתווסף, משתנה, רלוונטי ועדכני, חי ונושם. ממש בדומה לעסק שלכם. בלוג לעסק הוא דרך נהדרת להעניק לגולשים שלכם הרבה ערך מוסף. בעידן המהיר והמשתנה של היום, כולם מחפשים כמה שיותר מידע, מוצרים ושירותים און ליין.
הרעיון העיקרי מאחורי בלוג לעסק, הוא להעניק ללקוחות שלכם מידע חשוב ובעל ערך בתחום שלכם. כשהם יתחילו לקבל מכם ערך מוסף באופן עקבי, הם ירגישו בנוח לגשת אליכם כשהם יצטרכו ייעוץ, ליווי, מוצרים או שירותים אחרים. זה יהיה טבעי עבורם משום שהם כבר יודעים שאתם מבינים ומנוסים בתחום, ושלמילה שלכם יש משקל. תוכן בעל ערך יכול להיות מידע מעניין ועכשווי, חומר מרתק למחשבה, מתן השראה, טיפים חשובים, עשה ואל תעשה, תשובות לשאלות נפוצות, סיפור מעניין עם מוסר השכל חשוב, והרשימה עוד ארוכה.
בלוג עסקי הוא דרך טובה לקדם את המוצרים והשירותים שלכם, לבנות קשרים עם הלקוחות שלכם ולהגדיל את המכירות שלכם. אם יש לכם עסק, כדאי מאוד להתחיל ביצירת בלוג. זוהי דרך מצוינת לחלוק מידע חשוב על העסק שלכם, לדבר על המוצרים והשירותים שלכם ולהציע הצעות בחינם והטבות ללקוחות שלכם. בלוג לעסק הוא גם דרך מצוינת לבנות מערכות יחסים ארוכות טווח עם הלקוחות שלכם, ולעודד אותם להפוך לעוקבים וקונים נאמנים.
יתרונות של בלוג לעסק
בין אם אתם מוכרים מוצרים או שירותים באתר שלכם ובין אם לא, אתם בהחלט רוצים להביא כמה שיותר גולשים ותנועה לאתר. כל מאמצי השיווק שלכם בערוצי הפרסום השונים ובמדיה החברתית, ממוקדים על מנת להביא את הלקוחות הפוטנציאליים לאתר שלכם. פוסטים בבלוג לעסק הם דרך נהדרת למשוך גולשים לאתר שלכם, מה שיאפשר להם להכיר את השירותים והמוצרים שלכם לעומק, לצד תוכן מעניין ושימושי עבורם. האתר שלכם לא יהיה סתם עוד אתר, הוא יהיה מקום בו הגולשים שלכם יוכלו לקבל מידע חשוב בנוגע לנושאים שונים הקשורים לנישה שלכם. אתם תעניקו להם ערך, והם ירגישו שיש מאחורי המותג מישהו שדואג שיקבלו את הטוב ביותר.
יתרון נוסף של בלוג לעסק, הוא שהוא נצחי. מה הכוונה? בניגוד לקמפיינים פרסומיים שאתם מריצים ברחבי הרשת ופוסטים שהעלתם ברשתות החברתיות; לתכנים בבלוג יש תחולת חיים ארוכה הרבה יותר. פוסט שכתבתם לפני חצי שנה יכול להמשיך ולהביא גולשים ולידים ולהחזיר פי כמה וכמה את הזמן והאנרגיה שהשקעתם בו. תוכלו גם לקדם מחדש פוסטים רלוונטיים בבלוג שלכם ולהקפיץ אותם קדימה.
לדוגמא, אם בשנה שעברה כתבתם פוסט בבלוג שלכם על מנות אוכל מקוריות לשבועות – אין שום סיבה שלא תנצלו מחדש את התוכן הקיים ותקדמו אותו שוב. התוכן הזה עדיין רלוונטי, נכון ומעניין, וגם התזמון מעולה. זה מה שהופך בעצם את הפוסטים בבלוג לנצחיים, ולמה חשוב שלכל עסק יהיה בלוג לעסק. כך תוכלו להגדיל חשיפה לאתר שלכם יותר בקלות.
בלוג לעסק, הבנוי בצורה מקצועית, ממצב אתכם כמקצועיים ואמינים בתחום שלכם ועוזר בבניית המותג האישי שלכם. בין אם הגולשים יקראו את התכנים, ובין אם הם ירפרפו על הפוסט, הם מהר מאוד יבינו שאתם יודעים על מה אתם מדברים ויצרו איתכם קשר.
בלוג לעסק בדרך הנכונה
אם אתם רוצים ליצור בלוג לעסק טוב ואיכותי, אתם צריכים לוודא שאתם עושים הכל נכון. ראשית, חשוב מאוד לוודא שאתם כותבים בלוג שרלוונטי לקהל שלכם. הקהל שלכם צריך להתעניין במה שיש לכם להגיד. אם הם לא, הבלוג שלכם סביר להניח לא כל כך יעבוד. מעבר לכך, חשוב גם לוודא שאתם מספקים את המידע הנכון והרלוונטי ביותר; ולשים לב שהקוראים שלכם מבינים את המידע שאתם מספקים יחסית בקלות. הם צריכים להיות מסוגלים לקבל את כל המידע שהם צריכים מהבלוג שלכם. אם לא, הם פשוט יעזבו וימשיכו לחפש את המידע באתר אחר.
אז עכשיו, לאחר שלמדנו שבלוג לעסק הוא דבר חשוב ואף קריטי ביותר, בואו נראה איך אפשר לעשות את זה בדרך הנכונה והיעילה ביותר, שתניב תוצאות. כל בעל עסקים או אתר יודע שהלקוחות שלו הם הדבר החשוב ביותר והעיקרי בעסק. באמצעות בלוג לעסק, אתם שומרים אותם הרבה יותר קרוב אליכם ויוצרים תחושת אמון. אז איך תעשו זאת בפועל?
לכדו את תשומת הלב במהירות
בעולם המהיר והדינמי של היום, אין לאנשים יותר מדיי זמן להשתהות. אם טקסט כלשהו לא מצליח למשוך להם את העין כבר במילים הראשונות, הם סביר להניח לא ימשיכו לקרוא אותו. נסו להשתמש בכותרות מושכות ומעניינות, תיאורים מרתקים, מילות מחץ חזקות; ושלבו רק תוכן מעניין ורלוונטי, שאתם יודעים שקהל היעד שלכם יכול להתחבר אליו בקלות.
העניקו ערך מוסף לגולשים
כחלק מהבלוג לעסק שלכם, אתם יכולים להעניק לגולשים שלכם המון ערך מוסף. תחשבו, אילו שאלות יכולות לעלות אצלם ואיך אתם יכולים לענות עליהן באמצעות הפוסטים שלכם. ספרו להם סיפור מעניין, שבסופו מוסר השכל חשוב. העניקו להם טיפים חשובים מחייכם, שתפו אותם בחווייה מעניינת, העניקו מידע רלוונטי, ועוד מגוון אפשרויות. ככל שתתנו לגולשים שלכם יותר ערך באמצעות הבלוג לעסק שלכם, כך הם ירגישו שיש להם על מי לסמוך, ויקשיבו למילה שלכם.
שימרו על שפת מותג אחידה
כל מותג ועסק באשר הוא, צריך שתהיה לו שפת מותג אחידה. הכוונה היא, שבכל פוסט שאתם מעלים חשוב לשים לב שאתם מתאימים אותו לאופי של המותג או העסק שלכם. לדוגמא, אם יש לכם אתר שמוכר קרמים לפנים, סביר להניח שסוג הכתבות שתעלו לא יהיה על מוצרי חשמל לבית, או כל דבר אחר לא קשור לנישה שלכם. הפוסטים שאתם מעלים לבלוג שלכם צריכים להיות קשורים לנושא הכללי עליו האתר שלכם מדבר. כך אתם שומרים על שפת מותג אחידה, ומעניקים לגולשים שלכם כמה שיותר מידע אודות הנושא הספציפי הזה, עליו סביר להניח שירצו לקרוא.
פרסמו בבלוג לעסק באופן קבוע
בלוג לעסק הוא דבר מאוד דינמי ומשתנה כל הזמן. הוא צריך לתת לגולשים שלכם תמונה מלאה ועדכנית בנוגע לכל מה שקורה בעסר שלכם. זו הסיבה שאתם צריכים לפרסם תוכן חדש בבלוג שלכם באופן קבוע. הלקוחות שלכם הולכים להסתכל בבלוג שלכם והם יקראו את הפוסטים האחרונים שלכם. הם יגלו מי אתם, מה בדיוק אתם עושים ומה אתה חושבים. אם הם אוהבים את מה שהם רואים, הם יחזרו לאתר שלכם בהמשך ויקנו עוד מהמוצרים שלכם. אם הם לא אוהבים את מה שאתם מפרסמים, הם לא יחזרו; וזה אומר שאתה מפסידים כסף ואת הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. לכן, זה כל כך חשוב לשמור על הבלוג שלכם מעודכן ולפרסם בו באופן קבוע.
לסיכום, בלוג לעסק הוא חשוב מאוד לכל בעלי עסקים באשר הם, בכל נישה שתהיה. הבלוג מעניק לגולשים שלכם המון ערך מוסף על בסיס קבוע. הוא עוזר לחשוף את האתר שלכם בפני קהל יעד חדש, יוצר תחושה של קירוב ומשרה אמון. אם אתם רוצים שהלקוחות שלכם ירגישו שהם מקבלים מכם הרבה ערך, מעבר למוצרים או השירותים שאתם מציעים; ויהנו לגלוש באתר שלכם – חשוב לפתוח בלוג לעסק ולנהל אותו באופן עקבי ומתעדכן. ככל שהגולשים שלכם ירגישו שהם מקבלים אצלכם חווייה, כך יותר סביר להניח שהם ימשיכו לחזור לאתר שלכם שוב פעם אחר פעם, וגם ישתפו אותו עם אחרים.