אם האינסטגרם הוא המקום החם ביותר להיות בו עבור בעלי עסקים ומקדמי אתרים לקידום איכותי של העסק – אז רילס באינסטגרם הפכו בשנים האחרונות ללב ליבו הפועם של המקום הזה. בעלי עסקים בכל העולם כבר מזמן הבינו את היתרונות הרבים שרילס באינסטגרם טומנים בחובם, ומשתמשים בהם לקידום של העסק. העולם המתקדם של היום פועל ברובו על ויזואליות, אנשים נמשכים לתוכן ויזואלי מעניין ובכך מבצעים את תהליך קבלת ההחלטות שלהם בנוגע לרכישה של מוצר או שירות מסוים. ככל שהתוכן יהיה יותר מושך, כך גם עולה הסיכוי למכירה.
במאמר זה נסביר מהם בכלל רילס באינסטגרם, כיצד הם פועלים, למה הם הפכו כל כך פופולריים ואיך נשתמש בהם לקידום נכון של העסק.
מהם רילס באינסטגרם וכיצד הם פועלים?
רילס באינסטגרם הם בעצם סרטוני וידאו קצרים מבוססי תוכן ומוזיקה. ניתן לצלם ולערוך אותם ישירות מתוך האפליקציה עצמה. אינסטגרם היא רשת מבוססת תוכן ויזואלי והחלה את דרכה בתור אפליקציית תמונות בלבד. בהמשך, היא השיקה את הסטורי שתפס תאוצה עצומה בכל העולם ועכשיו החברה התלבשה על הטרנד החם הבא שסחף את העולם – הלא הוא רילס.
ברילס באינסטגרם ניתן לשלב קטעי אודיו ושירים מקוריים של אמן ספציפי, או להוסיף אודיו משלכם. רילס משלבת ספרייה נרחבת של אפקטים, פילטרים וסאונדים המאפשרים יצירה של קטעי וידאו ייחודיים, מקוריים ומעניינים. בנוסף ניתן להיעזר באפקטים של סינון המסייעים לבצע עיצובים שונים. רילס באינסטגרם מתווספים בתור טאב חדש בפרופיל. כמו כן, אינסטגרם מאפשרת לנו לשתף אותם גם בפיד האינסטגרם עצמו, להגדלת החשיפה לריל שיצרנו. סרטונים קצרים אלו יכולים לקדם אתכם מבחינה אישית, מיתוגים וכמובן גם עסקית. בשל העובדה שהם מאפשרים להעביר מידע בזמן קצר ובאופן ממוקד ביותר, רילס הפכו לכלי שיווקי עוצמתי ביותר. לא מעט בעלי עסקים בעולם כבר מזמן הבינו את הכוח הטמון בחובם של רילס באינסטגרם ומקדמים דרכם את העסק.
למוח האנושי קל יותר לקלוט מידע באופן ויזואלי מאשר טקסטואלי. בשונה מתמונה עם כיתוב או סרטונים ארוכים, רילס באינסטגרם מסוגלים לתמצת מידע רב לכמה שנויות בודדות. הגולשים הצופים ברילס השונים מקבלים הרבה מאוד מידע תוך שניות אחדות, בצורת סרטונים קצרים וממוקדים ביותר. אין צורך בקריאה של טקסטים ארוכים או צפייה בסרטוני הסברה מייגעים המגיעים לתכליתם רק בשניות האחרונות. רילס באינסטגרם מרכזים את כל המידע הדרוש בפחות מדקה.
איך רילס באינסטגרם החלו את דרכם?
הכל החל בשנת 2019, כאשר אינסטגרם, זירת המדיה החברתית הגדולה והמצליחה בעולם, ראתה שהיא החלה להפוך לפחות ופחות רלוונטית. הפלטפורמה היא לגמרי ויזואלית והכל נקבע לפי המראה של האלמנטים הוויזואליים השונים. עם הזמן, תמונות הסטילס פינו את מקומן לסרטונים קצרים, ממוקדים ומעניינים. מאז כניסתה של האפליקציה החברתית הסינית והמצליחה טיקטוק, הפופולריות של אינסטגרם החלה לפחות. מהר מאוד אינסטגרם הבינה מה עליה לעשות בכדי להשיב לעצמה את הפופולריות שלה – וזה כמובן לשלב סרטונים קצרים בדומה לטיקטוק. מכאן נולדו רילס באינסטגרם. רילס הם בעצם סרטונים קצרצרים, עד מקסימום של 90 שניות, בהם המשתמשים יכולים לרכז מידע כזה או אחר או להעניק ערך מוסף לגולשים שלהם.
כיצד נשתמש ברילס באינסטגרם לקידום של העסק?
בכדי שתוכלו להבין כיצד להשתמש ברילס באינסטגרם לקידום העסק שלכם, ריכזנו עבורכם כמה דוגמאות לסוגי רילס שונים שניתן ליצור. מעבר לנקודות עליהן נדבר, חשוב לזכור כי אין גבול ליצירתיות. אתם יכולים ליצור מגוון סוגים שונים של סרטונים קצרים בהקשר לעסק שלכם. העניקו לגולשים שלכם ערך מוסף, לכדו את תשומת לבם כבר בשניות הראשונות ופעלו בעקביות.
דוגמאות לסוגי רילס באינסטגרם לקידום העסק
קיימים סוגים שונים של רילס שניתן ליצור למען קידום העסק שלכם באינסטגרם. המשותף לכל הסוגים הוא המטרה שהם משרתים – הענקת ערך מוסף לגולשים. ככל שתצליחו להעביר לגולשים והעוקבים שלכם כמה שיותר ערך מוסף, כך גם גדל הסיכוי שהם יקשיבו לכם וילכו לקנות את מה שיש לכם להציע. כאשר אתם יוצרים רילס באינסטגרם, שימו דגש על הדברים החשובים, היו ענייניים והעבירו את המסרים החשובים בזמן הקצר ובאופן הממוקד ביותר שניתן. תשומת הלב של הגולשים מסתכמת בכ-5 שניות בודדות לכל פיסת תוכן. לכן, נסו ללכוד את תשומת לבם של הגולשים כבר בהתחלה והעניקו להם כמה שיותר ערך.
להלן כמה דוגמאות לסוגי רילס באינסטגרם שניתן ליצור למען קידום ושיווק העסק:
עשה זאת בעצמך
אחד הרעיונות לרילס באינסטגרם לקידום העסק הוא סרטונים של עשה זאת בעצמך – DIY. הציגו לעוקבים שלכם כיצד לעשות משהו מסוים שקשור לנישה שלכם, הראו להם איך הוא עובד והעניקו טיפים משלכם. במידה ואתם מוכרים מוצרים, תוכלו להציג אותם באמצעות הרילס.
מתכונים ומדריכים
אתם יכולים ליצור גרסה מקוצרת, מהירה וקולעת של מתכונים ומדריכים. אם העסק שלכם עוסק באוכל, כמובן שתהליכי ההכנה הם רעיון נפלא לרילס באינסטגרם. תוכלו לקחת את הרעיון לכיוונים שונים וליצור מדריכים עבור הגולשים שלכם להכנת הדברים בהם אתם מתמחים בעצמם בבית.
אירועים מיוחדים
כל אירוע מיוחד בעסק שלכם, יכול להסתכם עם ריל מקורי, מעניין ומושך. למשל, אם יש לכם עסק לעיצוב של שמלות כלה, תוכלו לשלב ברילס באינסטגרם סרטון קצר של הכלה ביום המאושר שלה עם השמלה שעיצבתם. או עסק של עוגות למשל יכול להעלות ריל בו בעל השמחה נהנה מהעוגה, וכדומה. כל אירוע הקשור לעסק שלכם יכול להיות רעיון לכמה רילס באינסטגרם.
לפני ואחרי
דרך נוספת לקדם את העסק שלכם באמצעות רילס באינסטגרם היא להציג לקהל היעד שלכם דברים ששיפצתם, שיפרתם או יצרתם – לפני ואחרי התהליך. עסקים רבים מאוד יכולים להשתמש בפורמט זה ליצירת תוכן מושך ומקור שיקדם את העסק. למשל: עיצוב הבית, ניקיון וסדר, יופי, ניתוחים קוסמטיים, ירידה במשקל, עיצוב שיער, איפור, שיפוצים, והרשימה עוד ארוכה.
כיצד ליצור רילס מושכים ומרתקים לקידום העסק?
כאשר אתם יוצרים רילס באינסטגרם, חשוב להעביר מידע מתומצת תוך זמן קצר. ישנם כמה דברים שיכולים לעזור לקדם את הרילס שיצרתם. למשל, שימוש בקטעי אודיו טרנדיים או להיטים מפורסמים. חלק גדול מהחשיפה שרילס באינסטגרם מקבלים, תלויה בטרנדים העכשוויים שרצים ברשת. כנסו לפיד שלכם, לחצו על לשונית הרילס ועברו על הסרטונים השונים. קטעי אודיו טרנדיים הם כאלו החוזרים על עצמם מספר פעמים בקרב אנשים ועסקים שונים. נסו להשתמש בהם בחכמה ושלבו אותם בסרטונים שלכם, לצד שימוש נכון בהאשטאגים, כותרות ומילות מפתח. אומנם מה שרואים בסרטון הוא העיקר, אך במקרה זה גם לכתוביות יש משמעות, בייחוד מבחינת האלגוריתם של אינסטגרם. בהחלט אפשר לשלב גם מילות וביטויי מפתח הקשורים לנישה שלכם או לתוכן עליו הריל שיצרתם מדבר. שילוב של כל אלו תוך מתן ערך מוסף לגולשים, יכול לסייע לכם באופן משמעותי לקידום יעיל של העסק באמצעות רילס באינסטגרם.
לבסוף, אל תשכחו לשתף את הרילס שיצרתם. כאשר הריל שלכם מוכן, אתם יכולים להתקדם למסך השיתוף. אינסטגרם מאפשרת לנו לשמור אותם בתור טיוטה, לשנות את התמונה הראשית, להוסיף תיאור והאשטאגים ולתייג אנשים אחרים. לאחר שיתוף הריל הוא יופיע בטאב ייעודי בעמוד שלכם. אנשים הצופים ברילס בפיד שלהם יכולים למצוא אותו. כאשר אתם משתפים רילס באינסטגרם גם בפיד, הם יופיעו בגריד הראשי. ניתן לשתף את הרילס שלכם גם לסטוריז, לחברים הקרובים או בהודעה ישירה. שתפו את הרילס שלכם עם כמה שיותר אנשים ותיהנו מעלייה ניכרת בחשיפה של העסק.
לסיכום, רילס באינסטגרם הם פיצ'ר מתקדם ועכשווי ביותר. אלו הם סרטונים קצרים, עד 90 שניות, החוזרים על עצמם ומעבירים לגולשים מסרים באופן מהיר, ממוקד ומקורי. זכרו להיות יצירתיים וליצור תוכן ייחודי לכם, תוך תשומת לב לכל הפרטים הקטנים. אם פעם עסק יכל ליהנות מחשיפה ונוכחות באינסטגרם בזכות תמונות בלבד, הרי היום זה כבר לא מספיק. התמונות פינו את מקומן לרילס, ואפשר להגיד בבטחה כי אינסטגרם הורידה את החשיפה של תמונות רגילות לטובת הסרטונים הקצרים והייחודיים האלו. אם המטרה שלכם היא לקדם את העסק באינסטגרם, ליצור נוכחות בדיגיטל ולהביא לקוחות חדשים – שלבו רילס באינסטגרם בעסק שלכם כבר היום. במשרדינו SeoNpoint צוות מומחים לקידום אתרים יכול לסייע לכם לקדם את העסק וליהנות מעלייה במכירות.