fbpx

לידים לעסק: מה הם ואיך תשיגו אותם

אם אתם עוסקים בשיווק באינטרנט או שיש לכם אתר או עסק עם נוכחות כלשהי בדיגיטל, כנראה שכבר יצא לכם להיתקל לא פעם במושג לידים. לידים הם לקוחות פוטנציאליים אשר הביעו התעניינות כלשהי במוצר או בשירות שאתם מציעים. עקב ההתנעיינות שלהם הם החליטו להשאיר פרטי התקשרות אישיים, בעיקר במטרה לקבל מידע נוסף אודות העסק שלכם או כדי לבצע רכישה. אותם פרטי התקשרות שהגולשים משאירים באתר שלכם, נקראים לידים. כל עסק שמבסס את ההצלחה שלו על מכירה של מוצרים או שירותים כלשהם וצריך זרימה תמידית של לקוחות, חייב שיהיו לו לידים לעסק. למעשה, אף עסק לא יכול להתקיים בלי לידים. המטרה העיקרית של ייצור לידים לעסק היא להפוך כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים ללקוחות נאמנים בטווח הארוך, וכמובן גם להגדיל מכירות. כל ליד יכול לתרום לעסק שלכם, וחשוב להשתמש בפרטים שהגולשים השאירו בצורה נכונה ומחושבת.

במאמר זה נסביר בהרחבה מה הם בדיוק לידים לעסק, אילו סוגי לידים שונים קיימים, כיצד ניתן להשיג לידים איכותיים, מהן פלטפורמות לייצור לידים, ועוד.

מה הם בדיוק לידים לעסק ומהי מטרתם?

בשפת השיווק הדיגיטלי המקצועית, ליד הוא בעצם לקוח פוטנציאלי. אותו לקוח הופך לליד ברגע שהוא משאיר את הפרטים האישיים שלו באתר או דף נחיתה של עסק או חברה מסוימים. לקוחות שמשאירים בתיבת יצירת הקשר את פרטי ההתקשרות שלהם, מביעים עניין ברכישה של מוצרים או שירותים מאותו עסק או חברה. לידים יכולים להגיע ממגוון רחב של מקומות, כדוגמת האתר עצמו, קמפיינים שיווקיים, הרשתות החברתיות, פניה ישירה במייל או בטלפון, ועוד.

ברוב המקרים, לידים לעסק יגיעו אליכם ישירות מתיבת השארת הפרטים באתר של העסק שלכם. כמות הלידים שתגיע בסופו של דבר בכל חודש תלויה במספר משתנים. כמות התנועה באתר שלכם, חווית המשתמש, עד כמה התוכן השיווקי באתר איכותי ומושך, יחסי המרה ומשתנים נוספים.

כדאי לדעת, שישנם סוגים שונים של לידים, עליהם נפרט בהמשך. לא כל הלידים הם אותו הדבר, וקיימים לידים איכותיים יותר ופחות.

סוגים שונים של לידים לעסק

לידים לעסק מתחלקים לסוגים שונים. לא כל ליד יהיה כמו הקודם לו ויהיו להם צרכים ורצונות אחרים. על מנת שתוכלו להשתמש בלידים שלכם באופן נכון ולהפיק מהם את המיטב, חשוב לוודא שאתם מכירים את ההבדלים בין 2 הסוגים העיקריים של לידים לעסק: לידים קרים ולידים חמים.

לידים קרים

כאשר מדובר בלידים קרים, הכוונה היא לגולשים שלא בהכרח מתעניינים במוצר או השירות הספציפיים שאתם מקדמים. ברוב המקרים הם יושגו בדרכים עקיפות. למה הכוונה? הרבה פעמים גולש משאיר פרטים בחברה מתחרה ולא סוגר מולה עסקה. במקרים אלו, פרטי ההתקשרות שלו יכולים להימכר לחברה אחרת המעניקה שירותים או מוצרים דומים. לידים קרים הם בעצם גולשים שלא השאירו פרטים אצלכם באתר, אבל כן התעניינו במשהו מהתחום שהאתר שלכם עוסק בו. לכן הם נקראים לידים קרים. לרוב, יהיה מורכב יותר לסגור אותם כלקוחות מאשר הסוג ה-2 של הלידים.

בנוסף לכך, לידים קרים גם יכולים להיות אנשים שיצרתם איתם קשר בעבר, באמצעות המייל או באופן טלפוני. אולי הם לא היו החלטיים לבצע רכישה בזמן שדיברתם בעבר, לא היו זמינים לשיחה, או שאולי עבר זמן רב מאז שדיברתם איתם והם כבר שכחו מכם. בכל אופן, תוכלו לחזור אליהם שנית ולנסות לבצע עסקה. למרות שהם לידים קרים, אפשר לנסות "לחמם" אותם, בעזרת פנייה או שליחת מסרים שיווקיים במייל או במודעות. בכך תוכלו להפוך אותם ללידים חמים. אמנם לעיתים זה עלול להיות מאתגר ולא הרבה ייענו, אך הרבה פעמים מכירות טובות יכולות להגיע דווקא מלידים לעסק הנחשבים ללידים קרים.

לידים חמים

המונח לידים חמים מתאר את המצב בו גולשים שהביעו עניין במוצרים או השירותים שאתם מספקים, השאירו פרטים באתר או דף הנחיתה שלכם באופן ישיר. למה הכוונה? כלומר, מרצונם החופשי ומבלי שגורם אחר יהיה מעורב בתהליך. לידים חמים נחשבים לכאלו מהרגע שהגולש השאיר את הפרטים שלו. משם, הכדור בידיים שלכם. ככל שתעניקו להם מענה יותר מהיר, כך גם יגדל הסיכוי לכך שהם יתקדמו בתהליך ויבצעו רכישה של המוצר או השירות שלכם. לידים חמים נחשבים לסוג האיכותי ביותר של לידים לעסק.

כדאי לזכור שהחשיבות לזריזות המענה גבוהה ביותר במקרים אלו. הגולש מאבד עניין ככל שהזמן עובר ועלול לפנות למתחרים שלכם, שם הוא כנראה יצליח לקבל מענה מהיר יותר. לידים לעסק הנחשבים ללידים חמים, רוצים את השירות או המוצר שלכם – והם מעוניינים לקנות אותו עכשיו. ברוב המקרים יהיו להם כוונות קנייה מידיות. חשוב להעניק להם מענה איכותי, מהיר ומקצועי ביותר, כך תוכלו להמיר אותם מלידים לעסק ללקוחות משלמים.

אז איך אפשר להשיג לידים לעסק?

תשתיות שיווק שונות

ניתן להביא לידים לעסק באמצעות תשתיות שיווק כדוגמת פרופילים עסקיים ברשתות החברתיות, אתר או דף נחיתה. על מנת שתוכלו להביא כמות איכותית ומספקת של לידים לעסק שלכם בכל חודש, חשוב מאוד לבנות אסטרטגיה שיווקית חכמה ומדויקת לעסק. החליטו מהו תקציב הפרסום שלכם ואיך תרצו להשקיע אותו. בנוסף לכך, וודאו גם שאתם ממקדים את הפרסומים שלכם לקהל היעד הנכון והרלוונטי לנישה בה אתם עוסקים. כך הסיכוי ללידים יותר איכותיים יגדל.

לידים לעסק דרך המדיה החברתית

במדיה החברתית, ניתן לשווק את עצמכם וליצור קמפיינים פרסומיים ממוקדים לקהל היעד הרלוונטי לסוג העסק שלכם. הכוונה לפלטפורמות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, טיקטוק ולינקדאין, למשל. הן מאפשרות לבעלי עסקים לקדם את עצמם באמצעות מהלכים שיווקיים שונים. במדיה החברתית תוכלו ליצור לעצמכם קהל אוהדים תומך, להיות איתם בקשר ולהביא לידים רבים לעסק. כאשר משתמשים במדיה החברתית ליצירת לידים לעסק, הם הופכים לקלים יותר לסגירה משום שהם כבר מרגישים שהם מכירים אתכם, בזכות הנוכחות שלכם בסושיאל.

קידום ממומן

אחת הדרכים הטובות והיעילות ביותר להשגת לידים לעסק, היא באמצעות קמפיין קידום ממומן PPC. ניתן לעשות אותו דרך גוגל או פייסבוק/אינסטגרם וערוצים אחרים, אך אלו הפופולריים ביותר. קידום ממומן מאפשר בעצם ליצור פילוח שוק מדויק ולמקד את המודעות שלכם לקהלי היעד הרלוונטיים ביותר לנישה שלכם. את קהל היעד תוכלו לבחור באמצעות סינון איכותי של פרמטרים שונים. ככל שקהל היעד שלכם יהיו יותר מדויק, כך תוכלו למקד את הפרסומים שלכם באופן יותר יעיל. משם, כמובן גם תוכלו להביא כמות רבה יותר של לידים חמים ואיכותיים לעסק ויחסי ההמרה שלכם יעלו בהתאם. אופציה זו היא בתשלום כמובן, אך היא נחשבת למהירה והיעילה ביותר, בייחוד בקרב עסקים חדשים.

קידום אורגני

טכניקה זו לקידום אתרים והשגת לידים נחשבת לאיכותית ביותר בטווח הארוך. קידום אורגני SEO אמנם לוקח זמן והתמדה, אך ביכולתו להביא לכם זרימה איכותית של לידים מדי יום. מדובר בטכניקת הפרסום המניבה ביותר לאורך זמן. היא חינמית לחלוטין ולא דורשת מכם תשלום – רק זמן והרבה סבלנות בכל שלב בתהליך, עד לקבלת התוצאות הרצויות. כאשר משקיעים בקידום אורגני איכותי המתבצע נכון, ניתן להגיע לתוצאות מרשימות במיוחד. דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש יעלה וכך תזכו להרבה יותר תנועה באתר מצד גולשים רלוונטיים. ותנועה מרובה כמובן שווה לעלייה בכמות הלידים לעסק. כך גם הלידים שתקבלו יהיו יותר ממוקדים ואיכותיים, משום שהם חיפשו את המוצר או השירות שאתם מקדמים באופן ספציפי.

לסיכום, לידים לעסק הם חלק חשוב ובלתי נפרד מכל עסק, בכל תחום. אלו הם לקוחות פוטנציאליים, שמעוניינים בשירותים או המוצרים שלכם ורוצים לבצע רכישה. אתם רק צריכים לתת להם את ה"פוש" האחרון הזה ולסגור את העסקה. כל ליד הוא שונה מקודמו ולכל אחד יש להתייחס באופן נכון ומתאים. לידים לעסק יביאו לכם יותר תנועה, עלייה במכירות ולקוחות איכותיים לטווח הארוך. על מנת שתוכלו לבצע את כל הפעולות הדרושות לקבלת לידים לעסק, אתם מוזמנים להיעזר בשירותיו של משרד פרסום מקצועי ומנוסה בתחום. במשרדינו SeoNpoint נעזור לכם ליצור תשתיות שיווק אינטרנטיות להשגת לידים איכותיים ונמקד את הפרסומים כך שהם יניבו את התוצאות הטובות ביותר לעסק שלכם.

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה