רשתות המדיה החברתית הגדולות והמובילות בעולם כבר מזמן הבינו את הכוח של הסטורי. הסיפורים הקצרים והזמניים האלו סובבו את העולם בסערה לאחר שנכנסו לחיינו בשנת 2013 עם אפליקציית סנאפצ'אט. בשביל להבין מה זה ואיך אתם יכולים לקדם דרכו את העסק, הכנו עבורכם מאמר עם כל הפרטים החשובים. בעלי עסקים בכל העולם משתמשים בפיצ'ר החכם והנהדר הזה כבר שנים. הוא יכול לסייע לכם לפרסם את העסק, למשוך קהל יעד חדש ורלוונטי, ליצור מקרב עם העוקבים שלכם, ועוד יתרונות רבים.
אז מה זה סטורי? כיצד הוא פועל בדיוק? איך להעלות אותו ובאיזה אופן הוא יכול לעזור לקדם את העסק?
אז מה זה סטורי בכלל?
סטורי הוא קטע קצר, לרוב עד 15 שניות, של תוכן כלשהו שאתם בוחרים להעלות לפרופיל שלכם ברשתות המדיה החברתיות. בספטמבר 2022, אינסטגרם הבינה את הצורך של אנשים בסטוריז יותר ארוכים ועכשיו היא מאפשרת להעלות גם סיפורים באורך עד 60 שניות.
הסטורי למעשה מסייע לבעלי עסקים ואנשים פרטיים לקדם את העסק או המותג ברשתות החברתיות באופן יצירתי יותר. הוא מאפשר לכם להיות ספונטניים יותר, להראות אנושיים יותר ולהציע סוג תוכן נוסף ואינטראקטיבי לקהל העוקבים שלכם.
בתשובה מפורטת לשאלה מה זה בעצם, חשוב לדבר גם על הייחוד המרכזי שלו. מה שכה מיוחד בפיצ'ר המתקדם הזה שרשתות המדיה החברתיות מציגות בפנינו, הוא העובדה שהסטורי נשמר בפרופיל שלכם ל-24 שעות בלבד. כלומר, יש לכם חלון הזדמנויות של 24 שעות להציג בפני העוקבים שלכם את התוכן שאתם מעוניינים שיראו בסטורי. לאחר אותו זמן מוגבל, הוא נעלם לחלוטין.
איך סטורי עובד?
הסטורי שלכם יכול להיות בכל נושא שתבחרו. מתן פרטים על העסק, חשיפה של העסק ללקוחות חדשים, הצגת מבצעים והטבות, צירוף קישור לאתר או דף הנחיתה שלכם, ועוד. סטורי הוא הרבה מעבר לפיצ'ר שמתעד את מהלך היום שלכם, כפי שהיה בתחילת דרכו. היום, הרעיון המרכזי הוא יצירת אינטרקציה עם העוקבים שלכם. הוא מאפשר לכם להעלות שאלונים עם אפשרויות בחירה ולשאול שאלות כלליות שהעוקבים יכולים לענות עליהם. הסטורי הוא דרך נהדרת ויעילה במיוחד ליצור מקרב מול העוקבים שלכם, בייחוד בשל העובדה שהוא מרגיש אותנטי ביותר. העוקבים שלכם רואים אתכם ואת מה שיש לכם להציע, מקבלים מכם מידע חשוב, מתקשרים אתכם ובכך גם מרגישים שיש מישהו בצד השני שמקשיב להם.
לסטורי שלכם ניתן להוסיף כל פיסת תוכן שתרצו, בכל פורמט שמתחשק לכם. אפשר להעלות סטורי עם קטע טקסט שכתבתם, סרטון וידאו שהכנתם, תמונת סטילס כלשהי שלכם או המוצרים בעסק, חידונים, סקרים, שאלונים ועוד הרבה סוגים של תוכן. עכשיו הסטורי גם מאפשר להוסיף מוזיקה, האשטאגים, מיקום, לינקים, סטיקרים וגיפים – והרשימה עוד ארוכה.
כיצד הוא יכול לקדם את העסק?
העלאת סטורי לפרופיל העסקי שלכם ברשתות החברתיות היא דרך נהדרת ויעילה ביותר לקדם את העסק שלכם. מדוע? ובכן, האופן בו סטורי פועל הוא מאוד מחושב ומדויק. הוא מאפשר לכם להעביר לעוקבים שלכם מסרים רלוונטיים וממוקדים בנוגע לעסק והפעילות שלו. הדרך בה הוא מסייע לקדם את העסק היא בעיקר בזכות האפשרות שהסטורי מעניק ליצור אינטרקציה עם הגולשים שלכם.
בזכות הסוגים השונים של הפיצ'רים שהסטורי משלב, ניתן ליצור סוגים שונים ומגוונים של סטוריז, כאשר לכל אחת מטרה אחרת. למשל: סרטון עם המוצרים שלכם וקישור לחנות או האתר. סטורי אחר המסביר עליכם ומעניק לגולשים תחושה שניתן לסמוך עליכם. אחד נוסף יכול להיות עם שאלה או סקר כלשהו אשר אתם מפנים לעוקבים שלכם בכדי שיענו והאינטראקציה עם העמוד שלכם תגדל. וכן הלאה וכן הלאה. כמות אידאלית של סטורי ביום היא בין 3 ל-6, כאשר אתם לא רוצים ליצור מעט מדיי וגם לא יותר מדיי, כך שהסטורי שלכם לא יהיה עמוס מדי ואנשים לא יאבדו ריכוז בדרך.
לסיכום, אחת הדרכים היעילות ביותר שקיימות היום לשיווק ופרסום העסק, היא לקדם את העסק שלכם באמצעות סטורי ברשתות החברתיות. במשפט אחד לשאלה מה זה סטורי – קטע תוכן קצר אשר נעלם לאחר 24 שעות ומאפשר לכם ליצור אינטרקציה עם העוקבים שלכם. במשרדינו SeoNpoint צוות של מומחים לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי יסייע לכם ליצור את הסטורי האידאלי, להגדיל חשיפה לעסק וליהנות מעלייה במכירות ואחוזי ההמרה שלכם.