פייסבוק נכנס לחיינו בשלהי 2005, ושינה את העולם. מעבר לפלטפורמה חברתית, הוא מקום נהדר לבעלי עסקים באשר הם, בו הם יכולים לפרסם את העסק שלהם בדרכים שונות ומגוונות ולצבור קהל לקוחות נאמנים. החל מעמודי פייסבוק, הפרופיל האישי, פרסום ממומן, פוסטים, קבוצות ועוד. פייסבוק נותנת לנו אינספור אפשרויות לקידום העסק שלנו. היום נתמקד דווקא בפרסום בקבוצות בפייסבוק, וכל היתרונות שהוא מביא איתו.
אפשר להתייחס לקבוצות פייסבוק בתור סוג של פורום, קהילה מגובשת שמרכזת אנשים סביב תחום או נושא משותף. לדוגמא: קבוצה לחובבי אפייה ביתית, קבוצה של אמהות, קבוצה של אוהדי טניס או קבוצה של השכרת דירות בפרדס חנה. קבוצות בפייסבוק לא מוגבלות בכמות החברים שיכולים להצטרף אליה, יכולות להגיע גם למאות אלפי עוקבים ויותר. לא מזמן, פייסבוק אפשרה פרסום בקבוצות בפייסבוק גם לדפים עסקיים; אופציה שעד עכשיו הייתה פתוחה רק לאנשים פרטיים. משתמשים בפייסבוק יכולים להצטרף לעד 6,000 קבוצות וליצור אינטראקציה שוטפת עם חברי הקבוצות השונות, וכמובן גם לפרסם את השירותים והמוצרים שלהם דרכן.
למה לפרסם בקבוצות בפייסבוק?
אחד היתרונות הבולטים של פרסום בקבוצות פייסבוק הוא שהקבוצות מקבלות יותר חשיפה בפיד. כל פוסט שפורסם בהן בעל יותר סיכויים להיחשף בפני יותר קהל יעד, משום שהפוסט יופיע בעיני כל מי שעוקב אחר הקבוצה. זו יכולה להיות הזדמנות נהדרת לבעלי עסקים לפרסם את עצמם והעסק שלהם דרך אותן הקבוצות ולהגיע לקהל יעד רלוונטי ורחב יותר. קבוצות פייסבוק הן ממש המקום האידיאלי להתחיל בו שיחות עם אנשים מתעניינים באותם תחומי עניין כמו שלכם, או כמו קהל היעד שלכם. כולם כבר נמצאים תחת אותו גג עם מכנה משותף שמרכז אותם במקום אחד.
גם במידה ואין לכם את הזמן לנהל קבוצת פייסבוק משלכם, אתם יכולים עדיין ליהנות מהיתרונות העצומים שמגיעים עם פרסום בקבוצות בפייסבוק; ופשוט להראות נוכחות בקבוצות קיימות רלוונטיות לתחום בו אתם עוסקים. אתם יכולים להעלות אליהן פוסטים, להגיב וליצור שיח עם הגולשים האחרים, לשתף פוסטים שאהבתם בפרופיל האישי שלכם ולהתחיל ליצור קשרים. הקשרים האלו שהתפתחו עם חברי הקבוצה יכולים להפוך ללידים, ועם הזמן גם ללקוחות משלמים.
איך לקדם את העסק דרך פרסום בקבוצות בפייסבוק?
שיווק ופרסום של העסק שלכם דרך קבוצות בפייסבוק הפך לכלי עוצמתי, במיוחד בשנים האחרונות.
בקבוצות השונות בפייסבוק אתם יכולים למצוא קהל מאוד ספציפי, שמתאים לאופי של המותג שלכם.
בקבוצות האלו לרוב קהל היעד יחפש תשובות לכל מיני שאלות שיש לו. אם אתם תמלאו את המקום הזה, ותהיו אלו שיענו להם על השאלות בכל יום; כך תוכלו להצטייר בתור אוטוריטה בתחום שלכם. חברי הקבוצה ימשיכו לחפש את הפתרונות לשאלות שלהם אצלכם ואתם תמשיכו להעניק להם פתרונות. בנוסף לכך, ככל שתתקדמו ותתמידו עם פרסום בקבוצות בפייסבוק, אנשים יתחילו לתייג אתכם בתגובות ברגע שהם ייתקלו בפוסטים שונים שצריכים מענה מקצועי. הם יזכרו שאתם עזרתם להם כבר בעבר ושאתם בקיאים ומבינים בתחום, ובכך יעניקו לכם עוד יותר חשיפה ויגבירו את תחושת האמינות. בהמשך תוכלו גם לבקש מהם להשאיר ביקורות על השירותים שרכשו מכם.
כשאתם רק מתחילים עם פרסום בקבוצות בפייסבוק, עליכם לעשות את זה נכון ובאופן שיטתי. קודם כל, כדאי לבחור 2 או 3 קבוצות רלוונטיות וחזקות, ובהתחלה להתמקד רק בהן בשיווק של העסק שלכם. את הקבוצות האלו אתם יכולים לבדוק קודם כל אחרי שלקחתם בהן חלק למשך תקופה (שבוע-שבועיים), בלי לשווק בהן שום דבר. רק בתור צופים מהצד. תשאלו את עצמכם: האם המומחיות שלכם נחוצה בקבוצה? האם יש לכם מספיק מידע כדי לעזור לחברי הקבוצה ולענות על השאלות שלהם? האם המוצר או השירות שלכם עונה על הצרכים של חברי הקבוצה? ועוד. חשוב שקודם כל תבינו עד כמה הביקוש עבור השירות או המוצר שלכם גבוה ומי הם המתחרים שלכם בתחום. עכשיו, אתם יכולים להתחיל לפרסם ולשווק את עצמכם בקבוצות השונות. חשוב שבהתחלה, תמקדו את הפעילות שלכם על פרסום בקבוצות בפייסבוק שבהן כבר קיים באופן ברור ומובהק הצורך שאתם יכולים ורוצים למלא עבור קהל היעד הפוטנציאלי שלכם.
למה כדאי לפתוח קבוצת פייסבוק?
היתרונות בפתיחת קבוצת פייסבוק הם רבים, כמו שכבר ראיתם. הקמה של קבוצת פייסבוק משלכם מומלצת במיוחד בטווח הארוך. בעזרת קבוצה משלכם אתם יכולים לקבל שליטה מקסימלית בפלטפורמה הספציפית הזו, בקהל היעד שלכם ובכלל באופי של הקהילה שאתם רוצים ליצור.
קבוצה היא דרך נהדרת ופשוטה להגיע לקהל היעד שלכם באופן ישיר, ללא שום צורך בהשקעה כספית מצדכם. האופציה הזו היא חינמית לגמריי וכל אחד בעל פרופיל אישי (או עסקי) בפייסבוק יכול לפתוח קבוצה ולנהל אותה.
אם אתם לא המנהלים של הקבוצה שאתם חברים בה, אתם חייבים לפעול לפי החוקים של הקבוצה שהוגדרו מראש על ידי המנהלים שלה, על מנת שתוכלו לקדם בה את העסק שלכם בצורה טובה, מבלי להפר את כללי הקבוצה. ניהול של קבוצת פייסבוק משלכם מאפשרת לכם לשלוט על החווייה של החברים בקבוצה שלכם ולהשתמש בה לפרסום וקידום של העסק שלכם.
קבוצה בפייסבוק תאפשר לכם להכיר את קהל היעד שלכם טוב יותר ולהבין את כל מה שאתם צריכים לדעת עליו על מנת לטרגט אליו את השירותים שלכם בדרך הטובה ביותר. במקרה הזה תשאלו את עצמכם: מה קהל היעד שלכם צריך? מה הקשיים שהוא מתמודד איתו? מה הלבטים שלו? על איזו שאלה וצורך המוצר שלכם עונה? איך הוא ישפר להם את החיים? ברגע שתבינו מה בדיוק קהל היעד שלכם צריך, תוכלו לדייק את המסרים השיווקיים שלכם ולמקסם את הפוטנציאל של העסק.
באמצעות הקבוצה שיצרתם אתם מאפשרים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם למצוא את השירות שלכם בקלות ולקבל מכם ערך חשוב, להכיר אתכם ואת העסק שלכם יותר לעומק, לפתח אמון, לחזק את הקשרים וליצור ביניכם מערכת יחסים של ממש. בנוסף לכך, באמצעות קבוצה שאתם יוצרים בפייסבוק יש לכם את האפשרות לחזק את המיתוג שלכם במדיה, להגדיל נוכחות אונליין ולבנות מוניטין לעסק או המותג שלכם, בתור אוטוריטה מקצועית כמובילי דעה בנישה שלכם.
קבוצות פייסבוק מייצרות שיח ותנועה תמידית בין כל חברי הקבוצה. הקבוצות הן פלטפורמה פתוחה שנותנת חופש ביטוי לכל אחד בכל נושא. הן מקום אידיאלי להתייעצות, קבלה של מידע והמון ערך מוסף במהירות, הן מספקות תחושה של קהילה, וקהל היעד מרגיש שיש מקום בטוח שבו לגמריי מבינים אותו ועוזרים לו. מהסיבות האלו, כל עסק שרוצה להצליח ולהגיע ליותר קהל יעד רלוונטי, צריך להתחיל להתנהל עם קבוצות בפייסבוק ולפתוח כאלו שרלוונטיות לעסק. על ידי פרסום בקבוצות בפייסבוק, במיוחד בקבוצה משלכם שאתם יצרתם, אתם יכולים לנהל בקלות וביעילות את הקשר השוטף עם קהל היעד שלכם, ליצור ביניכם מקרב, ובכך בעצם למכור ביתר קלות את המוצרים או השירותים שלכם בהמשך. הם כבר מכירים אתכם, יודעים שאפשר לסמוך עליכם, ואין סיבה שלא יקנו מכם, בייחוד אם הם מרגישים שאתם מעניקים להם הרבה ערך מוסף על בסיס יומיומי דרך הקבוצה שלכם.
סוגי קבוצות פייסבוק
בפייסבוק קיימים 3 סוגים של קבוצות:
- קבוצה פתוחה – כל אחד יכול לראות את התיאור של הקבוצה, מי בדיוק חבר בה, ואת כל התכנים של הקבוצה. הקבוצה פתוחה לגמריי לקהל הרחב, וזהו כמובן הסוג המומלץ ביותר של פרסום בקבוצות בפייסבוק. אם המטרה שלכם היא לקדם את העסק שלכם בפייסבוק, חשוב שהקבוצה שאתם יוצרים תהיה פתוחה כדי שקהל היעד שלכם יראה בקלות מי אתם, מה יש לכם להציע, ואיך המוצר או השירות שלכם יעניקו לו פתרון לבעיה מסוימת.
- קבוצה סגורה – אנשים שלא חברים בקבוצה יכולים לראות רק את ההסבר על הקבוצה ומי החברים בה. אין להם גישה לראות את הפוסטים שחברי הקבוצה מעלים או כל תנועה בתוך הקבוצה עצמה – אלא אם כן יצטרפו אליה ויקבלו אישור ממנהלי הקבוצה. בדרך כלל תהליך האישור כרוך במספר שאלות בסיסיות שמנהלי הקבוצה מציגים בפני המצטרפים החדשים כדי לוודא שהם מתאימים לאופי הקבוצה ושהיא מתאימה למה שהם מחפשים וצריכים.
- קבוצה סודית – לא ניתן למצוא אותה בפייסבוק או בגוגל. כשמה כן היא – סודית. רק המנהלים והחברים הקיימים כבר בקבוצה יכולים לשלוח הזמנה לאנשים חדשים ולצרף אותם לקבוצה.
לסיכום, פרסום בקבוצות בפייסבוק היא דרך נהדרת לחשוף את העסק שלכם בפני קהלי יעד רלוונטיים, ליצור מודעות למותג שלכם, להעניק לגולשים שלכם ערך מוסף ובסופו של דבר גם להפוך אותם ללקוחות נאמנים. אתם יכולים לפרסם את עצמכם בקבוצות הקיימות שרלוונטיות לנישה שלכם וליצור נוכחות אונליין; וגם כן ליצור קבוצה ייחודית משלכם שמתאימה לאופי העסק שלכם, שתעזור לכם להפוך לאוטוריטה בתחום שלכם, למשוך לידים חמים ולהמיר אותם למכירות.