אז מה זה בעצם גוגל לעסק שלי? גוגל לעסק שלי, או באנגלית Google My Business, הוא כלי נהדר, חינמי לגמריי, שמאפשר לבעלי עסקים להציג מידע אודות העסק שלהם בגוגל; ובכך גם להגדיל את הנוכחות של העסק שלהם אונליין. כאשר לקוחות מחפשים אתכם או את המוצרים והשירותים שלכם בגוגל, העסק שלכם יכול להיות מוצג אוטומטית במעין כרטיס ביקור עסקי, בראש תוצאות החיפוש. בכך אתם בעצם מקבלים עוד שטח פרסום ושיווק מגוגל, לגמריי בחינם. אחת המטרות העיקריות של גוגל לעסק שלי היא בעצם לחבר בין בעלי עסקים ולקוחות שמחפשים אותם בגוגל, ולהקל על שני הצדדים. מבחינת הלקוחות שלכם, הוא מציג את כל המידע על העסק שלכם שהם רוצים לדעת, יחד עם פרטי התקשרות. ועבורכם, בעלי העסקים והמקדמים, זהו כלי נפלא שמקנה לכם שטח פרסום חינמי לגמריי ללא מאמץ מצדכם. הוא מעיד על מקצועיות ומגביר את הנוכחות שלכם אונליין באופן משמעותי. ברגע שאתם פותחים חשבון גוגל לעסק שלי, גוגל תפתח לכם באופן אוטומטי גם חשבון גוגל עסקי (במידה ועוד לא היה לכם אחד כזה). כרטיס העסק שלכם – גוגל לעסק שלי – הוא בעצם הדבר הראשון שהגולשים שלכם יראו עליכם בגוגל. זה פועל ממש על אותו עיקרון של רושם ראשוני. אם כרטיס העסק שלכם יהיה מספיק מושך ואטרקטיבי והגולשים שלכם יאהבו את מה שהם רואים, זה יגדיל בהתאם את הסיכויים שלכם להמרה וסגירת עסקה.
בשביל להבין יותר טוב מה זה גוגל לעסק שלי, אתם יכולים להתייחס לפיצ'ר הזה בתור מעין מודעה קטנה של גוגל עם פרטים על העסק שלכם. המודעה הזו כוללת את כל הפרטים החשובים שאתם רוצים שהגולשים שלכם יראו אודות העסק שלכם. גוגל לעסק שלי נהדר במיוחד מהסיבה שהוא יכול לחשוף את המודעה (או "כרטיס העסק") שלכם גם בפני גולשים שלא בהכרח מכירים את העסק שלכם, אבל מחפשים מוצר דומה לזה שאתם מציעים. הסיכוי לכך עולה במיוחד ברגע שהם נמצאים בקרבה פיזית לבית העסק שלכם או מקלידים בחיפוש את שם העיר בה הוא יושב.
פלוס נוסף עיקרי של גוגל לעסק שלי, הוא שגם אם יש לכם אתר וגם אם לא – כרטיס העסק שלכם יופיע בפני הגולשים ויעניק לכם עוד חשיפה. בנוסף, לכך, כרטיס העסק שלכם מוצג לגולשים שלכם במקום בולט מאוד, שפשוט אי אפשר לפספס. הוא מונח בדיוק בראש או בצד העמוד הראשון של תוצאות החיפוש. הוא יחסית גדול ובולט, בייחוד אם אתם משלבים תמונות ותוכן ויזואלי.
איך זה עובד?
גוגל מאפשרת לנו להתחבר בקלות אל חשבון גוגל לעסק שלי. דרכו אתם יכולים לעדכן את כל הפרטים החשובים שאתם רוצים שהגולשים שלכם ייחשפו אליהם. פרטים כמו כתובת האתר שלכם, הכתובת הפיזית של העסק במידה ויש כזו, פרטי התקשרות כמו מספר טלפון ואימייל, שעות הפתיחה או הפעילות של העסק שלכם ועוד מגוון פרטים נוספים שיעזרו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם למצוא את העסק ביתר קלות ולפנות אליכם. אתם יכולים לראות את גוגל לעסק שלי בתור מעין תעודת זהות דיגיטלית לעסק שלכם – חותמת באונליין שייחודית רק לכם. על מנת שתוכלו לעשות עבודה טובה יותר בלמשוך את תשומת הלב של קהל הלקוחות שלכם ולגרום להם לבחור דווקא בשירותים שאתם מציעים, גוגל לעסק שלי מאפשרת לכם בין היתר לעדכן את הפרופיל שלכם עם תמונות חדשות ורלוונטיות שצילמתם או עיצבתם, לשלב מבצעים מיוחדים בכמה שורות וכמובן גם לקדם מכירות.
גוגל לעסק שלי גם מאפשרת ללקוחות שלכם להשאיר לכם ביקורות. הביקורות הן לרוב בין הדברים הראשונים שתופסים את תשומת הלב של הגולשים. כל לקוח יכול לתת ציון לעסק שלכם, החל מכוכב אחד (חוויה לא משהו) עד חמישה כוכבים (חוויה מדהימה). דירוג כוכבים גבוה יותר מ- 4.5 כוכבים, נחשב לדירוג גבוהה וטוב במיוחד לכל בית עסק. לפעמים, דירוג שנמוך מ-4 כוכבים עלול להבריח כמות גדולה של גולשים, רק מהסיבה שאנשים תמיד יסתמכו על דעות של אנשים אחרים, יותר ממה שעסק או מותג כלשהו אומר להם. שימו לב שאתם מקפידים תמיד לתת שירות טוב ואיכותי באופן עקבי לכל לקוח, ולבקש מלקוחות מרוצים לדרג אתכם ולהשאיר ביקורת. כך אתם יכולים לשמור על דירוג גבוה שיחזק את המעמד והמוניטין של העסק שלכם אונליין.
תגדילו חשיפה עם גוגל לעסק שלי
בעזרת GMB אתם יכולים למשוך את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים, כשהם מקישים ביטוי מפתח רלוונטי לנישה שלכם בשורת החיפוש של גוגל. גוגל לעסק שלי הוא מעין כרטיס העסק שלכם כמו שציינתי קודם. בעזרתו, אתם יכולים ליצור הרבה יותר נוכחות בתוצאות החיפוש ובפיצ'ר המפות של גוגל (מיקום גיאוגרפי). דרך גוגל לעסק שלי יש לכם אפשרות כמובן למסור מידע חיוני לגולשים שלכם, להגיב לביקורות שהם משאירים, לפרסם תמונות של המוצרים שלכם ולשלב מבצעים מיוחדים. את כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם אתם יכולים לערוך ולשנות בכל זמן נתון. גוגל מציג את העסק שלכם באופן מקצועי ומושך במיוחד, עם תמונות ופרטים לגבי העסק שלכם, כך שכל מי שרואה אותו לא יכול להתבלבל, ויקבל מיד את כל המידע הנחוץ אודותיכם. מעבר לכך, הוא גם מאפשר לכם להבין בדיוק איך עליכם לשפר את מדדי המעורבות של הלקוחות שלכם. אתם יכולים להגביר את המעורבות של הלקוחות שלכם בעזרת אינטראקציה שוטפת איתם, באופן דיי פשוט דרך הכרטיסייה המיועדת לכך, "לקוחות". השימוש בגוגל לעסק שלי מבטיח לכם שיותר ויותר לקוחות חדשים יפנו דווקא אליכם, וירצו לקבל מכם שירות, על פני המתחרים שלכם. הוא גורם לעסק שלכם להראות מקצועי, אמין ומעניין.
מעבר לכך, האפשרות להראות את המיקום שלכם נהדרת במיוחד להגדלה של החשיפה שלכם.
ברגע שאנשים מחפשים מוצר או שירות באיזור שלהם, לרוב הם כבר יהיו מאוד קרובים לרכישה. מבחינה סטטיסטית, אחד מכל שני אנשים שמבצעים חיפוש מקומי, כמו חיפוש "מסעדה טבעונית בפרדס חנה" למשל, מבקרים בעסק כבר באותו יום או שבוע. מהסיבה הזו, החשיבות של גוגל לעסק שלי היא עצומה. חשוב מאוד שכל המידע הרלוונטי אודות העסק שלכם יופיע ישירות ברגע שאנשים מחפשים משהו רלוונטי לנישה שלכם בגוגל. מעבר לכך, כפי שבטח כבר הסקתם בעצמכם, הכי חשוב שהמידע שאתם מספקים יהיה מדויק, עדכני ומפורט ככל הניתן.
חשיבות של תוכן ויזואלי בGMB
אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לזכור כשאתם משתמשים בכלי הנהדר הזה שגוגל נותן לנו, הוא יצירת רושם ראשוני איכותי בעיני הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. ברגע שהגולשים מחפשים את המותג שלכם בגוגל, סביר להניח שקודם כל הם ימצאו בתוצאה הראשונה את אתר האינטרנט שלכם. בצד של רשימת התוצאות יופיע GMB שלי – כרטיס העסק שלכם עם כל המידע שהוספתם. בהגדרות של גוגל לעסק שלי, מעבר לפרטים והמידע החשובים יש לכם גם את האפשרות להוסיף תמונות. גוגל נותנת לנו להוסיף תמונות של העסק מבפנים ומבחוץ, ואפילו לשלב מעין סרטון "סיור" בעסק. זאת כמובן, במידה והעסק שלכם בעל נוכחות פיזית. כמובן שבמידה והעסק שלכם רק בדיגיטל, אתם יכולים לשלב במקום זה תמונות של הלוגו שלכם, תמונה מעוצבת שמתארת את העסק או סרטון קצר מלווה במוזיקה שמסביר מה הלקוחות שלכם מקבלים אצלכם.
ככל שתשקיעו יותר ביצירה של תמונות וסרטונים שמושכים את העין, ותוודאו שאתם מדגישים את כל שלל היתרונות שלכם דרך המדיה הזו, כך גם כמובן החשיפה שתקבלו תהיה גדולה יותר. גוגל מאוד אוהבת אתרים ועמודים שמעניקים לגולשים שלה ערך מוסף. על ידי שילוב של תמונות איכותיות וסרטונים שמתארים את העסק, אתם מעניקים לגולשים שלכם עוד ערך וכך גם מגדילים את ה"אהדה" של גוגל כלפי האתר או העמוד שלכם. כלומר, בכך אתם מגדילים את הסיכויים שלכם לעלות גבוה יותר בתוצאות החיפוש לביטויי מפתח רלוונטיים הקשורים לנישה שלכם.
ככל שתוסיפו יותר פרטים לגבי העסק ותוסיפו גם פן ויזואלי בצורת תמונה או סרטון, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יימשכו למודעה שלכם הרבה יותר והסבירות שיקנו מכם תגדל בהרבה.
לסיכום, עכשיו אתם יודעים בדיוק מה זה גוגל לעסק שלי, איך הוא עובד ומה הוא יכול לעשות עבורכם. חשוב שתשימו לב לנקודות שציינתי למעלה כשאתם פותחים כרטיס עסקי בגוגל לעסק שלי, ושאתם עושים את זה בצורה נכונה. הכלי הנהדר הזה שגוגל מעניק לנו לגמרי בחינם, אוצר בתוכו המון פוטנציאל לקדם את העסק שלכם ולקחת אותו כמה רמות קדימה; לחשוף אותו בפני קהל יעד רחב יותר; וכמובן – להגדיל את אחוזי ההמרה והמכירות שלכם בעסק.