כמעט כל עסק שמעוניין להגדיל את הנוכחות שלו במנועי החיפוש נתקל ולא פעם בשאלה הזו. האם כדאי להשקיע את תקציב השיווק בקידום ממומן? או להשקיע את הזמן בקידום אורגני מתמשך של האתר? קידום אורגני או ממומן מהווה שאלה גדולה גם היום, בקרב בעלי עסקים ומקדמי אתרים שרוצים לקדם את העסק שלהם ולזכות בעוד חשיפה ומכירות. אלו הם 2 סוגי הקמפיינים העיקריים שניתן להריץ, וגם אלו שמביאים את התוצאות הטובות ביותר בסופו של דבר. אז מה שונה בין ה-2 ואיזה סוג פרסום הכי מומלץ? כל התשובות כאן.
גם קידום אורגני וגם פרסום ממומן הם כלים חשובים מאוד לקידום של כל עסק. זאת במיוחד כאשר המטרה העיקרית שלכם מאחורי יצירת הקמפיין היא לקבל את החשיפה המקסימלית לאתר שלכם. אתם יכולים להשתמש בכלים האלה כדי לקדם את העסק שלכם בזירה הדיגיטלית ולהשיג כך הרבה יותר לקוחות. בתור בעלי עסקים, מומלץ מאוד לקיים קמפיינים לקידום אורגני וגם פרסום בתשלום. עדיף לשלב את שניהם על מנת שתוכלו לקבל את התוצאות הטובות ביותר.
קידום ממומן
נקרא גם קמפיין PPC, או באנגלית, Pay Per Click. קמפיין ממומן הוא הדרך שלכם להופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. כלומר, בדפים הראשונים של תוצאות החיפוש, לכל מילת מפתח רלוונטית. קידום ממומן בתשלום המבוסס על תשלום פר קליק קיים במגוון רחב של ערוצים כמו גוגל, אינסטגרם, יוטיוב, פייסבוק, אאוטבריין ועוד. קידום ממומן מתאים כמעט לכל סוג של עסק. כל אחד יכול להריץ מודעות ממומנות דיי בקלות ולזכות בחשיפה וכניסות לאתר.
קידום אתרים ממומן, יופיע תמיד בראש התוצאות של החיפוש, בראש הדפים הראשונים. גוגל מקצה 4 מקומות בראש העמוד ועוד 3 מקומות בתחתית העמוד למודעות הפרסום הממומן. בדף תוצאות החיפוש, אלו המקומות שהמודעה שלכם יכולה להתברג בהם. זאת משום שלגוגל, כמו כל חברה גדולה, יש אינטרס למקסם את הרווחים שלה. הם עושים זאת על ידי הדגשה של הפרסומות הממומנות והקפצה שלהן למעלה; וגם על ידי טשטוש יעיל של ההבדל בין התוצאות הממומנות לבין התוצאות האורגניות. כך בעצם גולשים שמקליקים על המודעה לא ירגישו שהם לוחצים על משהו ממומן, וחוויית הגלישה שלהם תישאר מהנה וחלקה.
קידום אורגני
קידום אורגני, נקרא גם SEO, או באנגלית Search Engine Optimization. הוא הדרך שלכם להופיע במיקום גבוה יחסית, בהצגה הטבעית (האורגנית) של תוצאות החיפוש בגוגל. קידום אורגני מתייחס אך ורק לאופטימיזציה של האתר, וההתאמה שלו למנועי החיפוש. העיקרי שבמנועי החיפוש הוא גוגל. קידום אורגני נכון ואפקטיבי הוא תהליך שלוקח זמן ומאמץ, ונבנה לטווח הארוך. כשמדובר בקידום אורגני לעסק, הסבלנות תמיד משתלמת בסופו של דבר.
התוצאות מגיעות באופן קבוע וטבעי בזכות עבודת הקידום האורגני שעושים, בחירה של המילים והביטויים הנכונים, ויצירת תשתית לקידום רחב עם הכלים המתקדמים של גוגל. אז מה הכוונה באופן טבעי? בביטויים שבהם תהיו מדורגים גבוה, התנועה תגיע אליכם לאתר או לדף הנחיתה בלי שום שימוש בקמפיין, בלי תשלום על כל קליק (PPC) ובלי שום הגבלה על כמות הקליקים שתקבלו בסופו של דבר. קידום אורגני הוא קידום אתר שמתבצע באופן טבעי, ללא כל שיווק בתשלום. מדובר בקידום אתר שנעשה על ידי בעלי האתר, תוך שימוש בכלי מדידה שונים שמספקת גוגל.
קידום אורגני הוא בעצם הצמיחה הטבעית של האתר שלכם. הוא לא עולה כלום. כך האתר שלכם מתגלה לאט לאט על ידי מנועי החיפוש. היתרון הוא שזה לגמרי בחינם. עם זאת, לוקח זמן עד שהאתר שלכם מדורג גבוה יותר במנועי החיפוש. אם לא תהיו סבלניים, אתם עלולים לאבד את כל התנועה שצברתם עד כה. חשוב לתת לזמן לעשות את שלו ולהמשיך לבצע אופטימיזציה כל תקופה, עם יד על הדופק, כך שתוכלו לדעת מה בדיוק עובד ומה לא.
ההבדלים בין קידום אורגני או ממומן
בקידום אורגני מתבצעת השקעה כספית בתשתית לשם קידום האתר או דף הנחיתה. לאחר מכן, הכניסות לאתר הן טבעיות ולא דורשות תשלום נוסף לפלטפורמת פרסום כזו או אחרת. בתהליך של קידום ממומן אנו משלמים למעשה בעבור כל הקלקה של גולש על המודעה המפורסמת בדף תוצאות החיפוש. אז מהם ההבדלים העיקריים בין קידום אורגני או ממומן?
הבדל של זמן
קידום אתרים אורגני הוא תהליך מתמשך. גם אם תבצעו את כל הפעולות הדרושות, בסדר הנכון, יעבור זמן מסוים עד שתראו תוצאות ותתחילו לקבל פניות מלקוחות. כמה זמן בערך? זה תלוי, כמובן, בנישה שאתם נמצאים בה וברמת התחרות. גם במקומות בהם התחרות נמוכה באופן יחסי, התוצאות של שיווק אורגני יכולות להגיע רק לאחר מספר חודשים של ביצוע אופטימיזציה.
קידום ממומן, לעומת זאת, הוא תהליך שבו תוכלו לראות תוצאות באופן מיידי. מהרגע שאתם מגדירים קמפיין ומפעילים אותו, לא יעברו יותר מכמה דקות מהרגע שהקמפיין שלכם מאושר, עד שתתחילו לראות תנועה לאתר שלכם ותוכלו לעקוב אחר ההתקדמות של הקמפיין.
השקעה ביצירת תכנים
ככל שתיצרו יותר תוכן, כך גדל גם הסיכוי שלכם להימצא גבוה יותר במנועי החיפוש. זו הסיבה שאתם צריכים להשקיע את זמנכם ביצירת תוכן בעל ערך ולא רק ביצירת תוכן לשם הנפח. כדאי גם להוסיף כמה סרטונים לאתר שלכם, במיוחד אם אתם נמצאים בנישה מאוד תחרותית. סרטונים יכולים לעזור לכם להשיג תנועה רבה מ-YouTube.
אם אתם לא יוצרים תוכן וידאו, אתם יכולים לשכור שירותים שיעזרו לכם ליצור את התוכן. חשוב לוודא שהתוכן שאתם מייצרים רלוונטי במיוחד לנישה שלכם. אם לא, לא תקבלו מספיק תנועה. כשזה נוגע לקידום אורגני, התוכן הוא המלך. הוא משחק תפקיד מאוד חשוב במערכה. השתמשו במילות מפתח רלוונטיות לנישה שלכם ושתלו אותן בטקסטים שאתם מעלים. זה חלק מהאופטימיזציה של הקידום האורגני. בקידום ממומן, אתם יכולים פשוט להריץ פרסומות לתכנים שכבר העלתם ולערוך אותם בהתאם.
כסף כסף כסף
אם אתם בעלי עסק קטן, כנראה שאין לכם תקציב גדול במיוחד לשיווק. זו הסיבה שאתם צריכים לחפש דרכים לייעל את האתר שלכם מבלי להוציא הרבה כסף. אתם יכולים לעשות זאת על ידי שימוש בכלי של Google Analytics החינמי, ועוד מגוון כלים ברחבי האינטרנט שניתן להיעזר בהם, על מנת לקבל תמונה יותר רחבה של מה קורה אצלכם באתר.
פרסום ממומן אמנם לוקח ממש מעט זמן, אך הוא גם עולה כסף, ולפעמים – לא מעט. על מנת שתוכלו לשווק את העסק שלכם כמו שצריך, להריץ פרסומות שיביאו לכם תנועה ולמקסם את הפוטנציאל של הקמפיין הממומן, חשוב מאוד לעשות את זה כמו שצריך. במקרה הזה, אם כבר אז כבר. עכשיו, לא לכל בעל עסקים יש תקציב שיווק גדול ורחב ידיים, וכאן בדיוק ניתן להיעזר בפרסום אורגני. כן, הוא דורש הרבה יותר זמן ומאמץ, אך הוא חינמי לחלוטין וניתן להגיע איתו, אם מבוצע נכון, לתוצאות דיי מרשימות.
שלבו בין השניים
הדבר החשוב ביותר שיש לזכור בעת שימוש בכל טכניקה שיווקית באשר היא, הוא לוודא שאתם בסופו של דבר מקבלים את כמות התנועה המקסימלית לאתר שלכם. לא תוכלו להפיק את המרב ממסע הפרסום שלכם אם אתם לא מקבלים את הכמות הנכונה של מבקרים לאתר שלכם. אתם יכולים להיעזר בכלים שונים למדידה כמו גוגל אנליטיקס, כדי לראות כמה תנועה אתם מקבלים לאתר שלכם ואילו דפים זוכים למספר הביקורים הרב ביותר. חשוב מאוד לדעת מה עובד ומה לא.
ברגע שיש לכם את המידע הזה, תוכל להשתמש בו כדי לבצע שינויים באתר שלכם ולקבל תוצאות טובות יותר. בדיוק מהסיבה הזו חשוב לדעת לשלב את שתי הטכניקות. במקום לבחון בין קידום אורגני או ממומן, היעזרו בשניהם. בצעו אופטימיזציה של האתר או דף הנחיתה שלכם למנועי החיפוש, ובד בבד גם הריצו פרסומות ממומנות. כך תוכלו לראות תוצאות הרבה יותר מהר.
לסיכום, השאלה של האם להתשמש בקידום אורגני או ממומן תמשיך להישאל בקרב בעלי עסקים ומקדמי אתרים. פשוט אין תשובה מדוייקת. שניהם יכולים לעזור לכם לקדם את העסק שלכם. השאלה שאתם באמת צריכים לשאול היא, מה וכמה אתם מוכנים להקריב? כל עסק, במיוחד עסק חדש, דורש הקרבה מסויימת. כשזה נוגע לקידום אורגני או ממומן, העיקריות ביניהן הן זמן וכסף. מה אתם יכולים להרשות לעצמכם להשקיע יותר בקידום של העסק שלכם? זמן או כסף? אם אתם רוצים שהדברים ירוצו מהר, השתמשו בקידום ממומן. אם אתם רוצים תוצאות איכותיות לטווח ארוך ויש לכם זמן להשקיע, לכו על קידום אורגני. ההמלצה שלנו, היא לשלב בין השניים. שילוב נכון של קידום אורגני וקידום ממומן יביא לכם את התוצאות הטובות ביותר לעסק.