fbpx

קידום העסק באינסטגרם – המדריך המלא

תוכן עניינים
קידום העסק באינסטגרם

אז מה צריך לעשות בשביל קידום העסק באינסטגרם? למה זה חשוב לבעלי עסקים? איך הפלטפורמה הזו יכולה לעזור להביא יותר מכירות ולחשוף את העסק בפני קהל יעד נוסף? התשובות לכך פשוטות מאוד. אינסטגרם היא רשת חברתית, מהגדולות ביותר בעולם. היא צומחת בקצב מסחרר ועסקים רבים מנסים לבסס את הנוכחות שלהם בתוכה. בשנים האחרונות, אינסטגרם הפכה מפלטפורמה חברתית ואורגנית; שבה עסקים נראו בדיוק אותו דבר כמו שאר המשתמשים האחרים בה; לפלטפורמת שיווק ופרסום עצומה, אולי הגדולה ביותר בעולם כיום. עכשיו, אינסטגרם אוגרת בתוכה מגוון של אפשרויות וכלי עזר לבעלי עסקים ומקדמי אתרים. היא מעניקה את האפשרות ליצור גם פרופילים עסקיים, לבצע פעולות אנליטיות שונות, אפשרויות תצוגה מגוונות למודעות, אפשרות לקידום ממומן, מרקטפלייס (חנויות מקוונות), ועוד מגוון כלים ופיצ'רים.

פרסום באינסטגרם פותח לבעלי עסקים בכל העולם מגוון ערוצי שיווק נוספים. בזכותו, תוכלו גם לצורך העניין, ליצור קשרים עם אושיות אינסטגרם ולגרום להם לשתף את המעריצים שלהם בחוויה שקיבלו מהמוצר או השירות שלכם. בעצם, לפתח קשרים עם אנשים בעלי כמות עוקבים גבוהה שיקדמו את העסק שלכם עבורכם. כך תגדילו חשיפה ותיצרו הוכחה חברתית, שיכולה לעזור לכם להביא עוד לקוחות, ליצור מקרב ותחושת אמון, וכמובן גם להגדיל מכירות.

אז מהן הדרכים העיקריות לקידום העסק באינסטגרם?

תהליך השיווק באינסטגרם מתחלק ל-2 דרכים מרכזיות. קידום אורגני ופרסום ממומן באינסטגרם. שתיהן דרכים נהדרות בהן תוכלו לקדם את העסק שלכם באינסטגרם. שילוב נכון של ה-2 יהיה היעיל ביותר, עבור כל עסק, ובייחוד עבור עסק בתחילת דרכו. בזמן שאתם מבצעים אופטימיזציה ופעולות SEO, כדאי להריץ גם על הדרך כמה פרסומות ממומנות. כך בעצם יהיה לכם יותר קל לראות מה עובד ומה לא באסטרטגיה השיווקית שלכם, ותבינו ביתר קלות מה תוכלו לעשות על מנת לשפר את זה ולמקסם את הפוטנציאל של קידום העסק באינסטגרם.

קידום אורגני

קידום אורגני הוא סוג של שיווק חינמי לחלוטין, בו אתם יוצרים אופטימיזציה של עמוד האינסטגרם שלכם עבור מנועי החיפוש, ועבור האלגוריתם של אינסטגרם. הרעיון העיקרי בקידום העסק באינסטגרם בצורה אורגנית, הוא ליצור חשיפה ואינטראקציה בין המותג שלכם ובין הלקוחות הפוטנציאליים. את זה תצטרכו לעשות בדרכים יצירתיות. בין היתר, כך גם תוכלו לחשוף את עצמכם לקהל יעד חדש, ולהעלות את המודעות לעסק או המותג שלכם. כמו שאמרנו קודם, קידום אורגני באינסטגרם מתבצע בחינם, אבל חשוב לקחת בחשבון שהוא מצריך גם לא מעט השקעה וזמן.
תצטרכו לבנות אסטרטגייה שיווקית יצירתית, לבצע מחקר שוק מעמיק ולחפש האשטאגים רלוונטיים. זה יכול לעזור לכם להפיץ התוכן שלכם במקומות הנכונים. בנוסף, קידום אורגני באינסטגרם הוא אסטרטגייה ארוכת טווח. היא לוקחת זמן והתמדה ולא יכולה להשיג תוצאות מיידיות. שיווק מסוג זה יכול גם לקחת כמה חודשים עד שתוכלו לקצור את הפירות שנטעתם.

פרסום ממומן

קידום ממומן באינסטגרם מתבצע דרך מערכת הפרסום של פייסבוק. היא מאפשרת לכם לבחור ולהציב את המטרה שתרצו לקדם, ובסופו של דבר גם להגיע אליה עם המסע הפרסומי שלכם. המטרה יכולה להיות העלאת חשיפה, הגדלת כמות העוקבים או מכירות. מערכת הפרסום של פייסבוק היא כלי חכם דרכו קל לפרסם באינסטגרם בדרכים יצירתיות. תוכלו לטרגט את המודעות שלכם לקהל יעד ממוקד במיוחד. את קהל היעד שלכם תוכלו להגדיר בעצמכם, לפי מאפיינים שונים שרלוונטיים ספציפית לנישה שלכם. את המודעה ניתן להריץ במיקום שהגדרתם מראש, כמו פוסט ממומן בפיד או בסטורי.

בעזרת פרסום ממומן באינסטגרם, יש לכם את האפשרות להגיע במהירות לקהל יעד רחב במיוחד, בעלויות נוחות יחסית. בכדי לקדם את העסק שלכם באינסטגרם בצורה טובה ויעילה, שתגדיל את אחוזי ההמרות, תצטרכו להשקיע בתקציב שיווק נדיב יחסית, שהגדרתם מראש כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלכם. במקרה הזה, החסכון המשמעותי שתקבלו יהיו בזמן ומאמץ מצדכם – בהשוואה לשיטת הקידום האורגני. לבסוף, ההשקעה הכספית שלכם תהיה שווה את זה; כפי שרוב מסעי הפרסום הממומן באינסטגרם, כחלק מקידום העסק באינסטגרם, יכולים להוכיח לא פעם.
באמצעות המודעות של אינסטגרם, אתם יכולים לפרסם את העסק שלכם ולהגיע ללקוחות חדשים, מצויידים בפילוח שוק מדויק, ונתונים חשובים שתוכלו לתכנן את האסטרטגיה שלכם לפיהם. כאן חשוב להחליט מי האנשים החשובים במיוחד לעסק שלכם, ולהגיע דווקא אליהם בעזרת אפשרויות פילוח שוק שונות. הגדירו תקציב ועקבו אחרי הביצועים של המודעות שלכם. קדמו כל פוסט שתרצו כדי להפוך אותו למודעה, או השתמשו במנהל המודעות של אינסטגרם על מנת ליצור קמפיינים מתקדמים יותר לכמה פלטפורמות במקביל (גוגל, פייסבוק, יוטיוב ועוד).

קידום העסק באינסטגרם – כך תעשו זאת בצורה יעילה

תוכן לקידום העסק באינסטגרם

כשזה נוגע לתחום הקידום באינטרנט, התוכן שאתם מעלים תמיד יהיה בחשיבות עליונה. לא משנה איזה סוג עסק אתם מנהלים ומה אתם מנסים למכור ולקדם, המיקוד שלכם צריך להיות על ייצור תוכן איכותי שיעניק ערך מוסף לקהל הרלוונטי, אליו אתם מטרגטים את השירותים או המוצרים שלכם. חשוב לזכור שתוכן יכול להיות להגיע בכמה צורות שונות ומגוונות. תוכן לא בהכרח אומר רק מילים כתובות. הוא מתבטא גם בתכנים ויזואליים – עיצוב וגרפיקה, תמונות וסרטונים ועוד.

32.7% ממשתמשי האינסטגרם הם בין הגילאים 25 עד 34, ו-22.9% מהם הם בגילאים 18 עד 24. בתהליך קידום העסק באינסטגרם, חשוב שתיצרו לכל אחד מפלחי הגילאים האלו תוכן רלוונטי, מגוון, יצירתי ואותנטי. ומעבר לכך, גם חשוב שתעשו זאת באופן עקבי. התוכן צריך להיות שימושי ורלוונטי לצרכים האישיים של קהל היעד אליו אתם מטרגטים את התכנים והפרסומים שלכם. כאן זה בדיוק הזמן להציג בפני הקהל שלכם כיצד העסק שלכם יכול להקל לו על החיים, ולפתור בעיה כלשהי איתה הוא מתמודד כבר זמן מה. תהיו יצירתיים בדרך שבה אתם מציגים את המידע. ניתן להיעזר בפילטרים, עיצובים, תבניות וצבעים שיעזרו לכם לבנות את שפת המותג שלכם וליצור בידול משאר המתחרים באותה נישה. כך גם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יוכלו לזהות את הפוסטים שלכם מבין ים התוכן המוצג בפניהם באינסטגרם, ביתר קלות.

האשטאגים

לאינסטגרם מועלים מדי יום מיליוני תמונות, סרטונים, רילסים ומוצרים. קל מאוד ללכת לאיבוד באוקיינוס המידע הזה. זה יכול להקשות מאוד על הקהל הרלוונטי שלכם להיתקל בתכנים שלכם.
בטח יצא לכם לשמוע, ולא פעם, את המונח "האשטאג", או כפי שהוא מוכר בסימון שלו- #. ההאשטאג נחשב לאחת ההמצאות הגאונית ביותר של אינסטגרם. את ההאשטאג ניתן להוסיף בתחילת מילה או ביטוי מסויימים שאתם בוחרים. אלו חייבים להיות בהקשר ישיר לנושא של הפוסט שהעלתם, לתוכן המוצג בו, או למותג או העסק שלכם באופן כללי.
כאשר אתם משלבים האשטאגים במסע קידום העסק באינסטגרם, שאר המשתמשים באינסטגרם יכולים להיחשף לתכנים שלכם בקלות – כשהם רק מקישים את המילה או הביטוי בשורת החיפוש. המון משתמשים גם עוקבים אחרי האשטאגים, בדומה ללעקוב אחר משתמשים אחרים. כך גם בכל פעם שתעלו פוסט או סטורי חדשים, האנשים הרלוונטיים שעוקבים אחר אותם השטאגים שצירפתם, מיד יראו את הפרסומים שלכם. בדרך הזו, עוקבים חדשים יכולים למצוא אתכם בקלות, מדי יום, מבלי שהייתם צריכים להוציא על זה שקל. רק להוסיף האשטאג. בכדי שתהליך זה יהיה יעיל, כדאי לשלב בתיאור לתמונה שהעלתם (ה- Caption), לפחות 5 האשטגים. הקדישו זמן לחקר האשטאגים מעמיק, והשתמשו רק בכאלו רלוונטיים לנישה שלכם.

הנעה לפעולה

הציגו בפני הגולשים שלכם הנעה ברורה לפעולה. אל תפחדו להגיד למשתמשים מה אתם רוצים שהם יעשו ו"להורות" להם לבצע פעולות מסויימות שתכננתם מראש. לדוגמא: אהבתם? תנו לייק; מזדהים? הקליקו לחיצה כפולה; תייגו חבר שגם צריך את זה; שתפו מישהו שמזכיר לכם את התמונה או הסרטון, ועוד ועוד. המטרה העיקרית בשילוב של הנעה לפעולה כחלק מקידום העסק באינסטגרם, היא לגרום לקהל שלנו להרגיש בנוח איתנו, ולבנות מולו תחושה של קירוב ואמון בנו. כך בעצם, אם נבקש מהם לבצע מטלות מורכבות יותר בהמשך הדרך; כמו למשל לחיצה על הלינק שצירפנו, השארת פרטים להמשך התקשרות או רכישה של המוצרים או השירותים שלנו – הם ירגישו הרבה יותר בנוח, איתנו וסביר להניח שיבצעו אותן. רוצים לדעת עוד על היתרונות של אינסטגרם? לחצו כאן

לסיכום, קידום העסק באינסטגרם יכול לעזור לכם באופן משמעותי לשווק את העסק שלכם, ליצור חשיפה ומודעות לעסק, להביא לקוחות חדשים ולהגדיל מכירות. אם תתכוננו מראש את המהלכים השיווקיים שלכם, תלמדו את האינסטגרם לכל צדדיו ותיעזרו בכל הכלים השונים שהוא מציע, מהר מאוד העסק שלכם יכול להתחיל לגדול ותראו תוצאות משמעותיות. מילות המפתח כאן, כמו בכל מסע פרסומי, הן זמן והתמדה. וודאו לעשות זאת נכון לפי השיטות שציינו כאן והשקיעו מעצמכם. בסופו של דבר, קידום העסק באינסטגרם יהיה שווה את זה. זוהי דרך נהדרת ליצור נוכחות חזקה בזירה הדיגיטלית ולהתפתח לרמות הגבוהות ביותר, אליהן אתם יודעים שהעסק שלכם יכול להגיע.

מתעניינים בקידום העסק באינסטגרם – המדריך המלא?

השאירו פרטים ונחזור אלכם בהקדם האפשרי

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!

דילוג לתוכן