בתור בעלי עסקים חשוב שנצליח להעביר ללקוחות הפוטנציאליים שלנו את היתרונות הבולטים ביותר בעסק שלנו באופן ממוקד ומקורי. USP מאפשר להעביר באופן ייחודי למה כדאי לאנשים לבחור דווקא בשירות או במוצר שלנו. USP באנגלית הם ראשי התיבות של המונח Unique Selling Proposition, או בעברית, הצעת מכירה ייחודית. ה- USP הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק שלכם בעסק. זוהי בעצם ההצעה הייחודית שלכם. המטרה העיקרית שלה היא ליידע את הלקוחות איך המוצר או המותג של העסק שלכם עולה על זה של המתחרים שלכם באותו התחום. במאמר זה נסביר לעומק מהו USP, למה הוא כל כך חשוב לעסקים וכיצד תוכלו לבצע אותו נכון.
מה זה USP ולמה הוא חשוב לכל עסק?
המונח USP, או באנגלית Unique Selling Proposition (נקרא גם Unique Selling Point), למעשה משקף את הצעת הערך המבודלת שמותג או חברה מציעים ללקוחות שלהם. על מנת להבין את המונח USP לעומק, חשוב לזכור כי זהו הערך הייחודי והנבדל של העסק שלכם משאר המתחרים השונים בנישה שלכם. כלומר, ההצעה המפתה והייחודית שאתם מעניקים ללקוחות שלכם, זו שתגרום להם להתעניין ולבחור דווקא במוצר או בשירות שלכם. הצעה זו היא חלק בלתי נפרד מתהליך הבידול שאתם יוצרים מהמתחרים שלכם בשוק. הבידול היא פעולה טקטית ואסטרטגית מדויקת ביותר, עליה חברות ועסקים רבים עובדים בקפידה במשך זמן רב ועל בסיס קבוע. בכדי שקהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יכנסו לאתר או דף הנחיתה שלכם ויבצעו את פעולות ההמרה הרצויות, תהיו חייבים ללכות את תשומת לבם כבר בשניות הראשונות. בזכות USP חזק, מדויק וקולע, תוכלו לעשות בדיוק את זה.
כיצד ניצור USP איכותי ונכון?
הגדרה נכונה של USP היא חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג של העסק. מיתוג חכם קשור באופן ישיר לתהליך הבידול של העסק והייחוד שלו משאר המתחרים באותה נישה. בעלי עסקים רבים נוטים לתת חשיבות גבוהה במיוחד לדברים כמו הלוגו של העסק, שהוא כמובן חלק קריטי ובלתי נפרד מכל עסק – אך לצד זאת הם מזניחים צדדים מהותיים ביותר כמו USP נכון.
על מנת ליצור USP מקצועי ואיכותי לעסק, חשוב לשים לב לכמה פרמטרים מרכזיים ולעשות אותו בצורה נכונה. עסקים חדשים רבים בוחרים USP מבלי לבצע את המחקר הדרוש ולאחר מכן לא מבינים מדוע הוא לא מביא להם מספיק פניות מלקוחות. הצעת מכירה ייחודית צריכה לייצג את היתרון היחסי שיש למוצר שלכם בעיני הלקוחות הפוטנציאליים הרלוונטיים לנישה שלכם, באופן הברור והמדויק ביותר. ה- USP שלכם חייבת לשלב מושגים כמו מאפיינים דמוגרפיים של קהל היעד (גיל, מין, תחום עיסוק, סטטוס וכו'), מאפיינים גאוגרפיים כמו מיקום מדויק, היתרונות של המוצרים או השירותים שלכם וכמובן גם הפעילות העסקית של החברה עצמה. אז כיצד נעשה זאת? הכנו עבורכם כמה שלבים חשובים שיכולים לסייע בתהליך יצירת ה- USP שלכם.
USP קצר, מדויק וקולע
כאשר אתם יוצרים את ה- USP שלכם בעסק, חשוב שהוא יהיה כמה שיותר קצר וקולע. ככל שהוא יהיה יותר מדויק וענייני, כך גם הסיכוי שהוא ימשוך קהל לקוחות גדול יותר. USP איכותי מסוגל ללכוד את תשומת לבו של הגולש בשניות ספורות ובשורה אחת קצרה. וודאו שאתם לא נכנסים לשום מושגים מקצועיים או מאפיינים טכניים של המוצר או השירות שלכם. היו יצירתיים כאשר אתם יוצרים את ה- USP שלכם. טרמינולוגיה מקצועית לא תגרום ללקוח הפוטנציאלי לבחור בכם – אלא דווקא ההבנה של היתרון הייחודי שאתם מעניקים.
הציגו תועלות במקום תכונות
כחלק מתהליך יצירת USP לעסק, נסו לחשוב מהם היתרונות והתועלות שהמוצרים או השירותים שלכם מעניקים ללקוחות – ולא רק על התכונות שלהם. מה שחשוב הוא כיצד התועלות האלו מיטיבות עם הלקוחות שלכם. איך המוצרים או השירותים שלכם יעזרו להם בחיים? איזו בעיה הם פותרים עבורם? אילו רצונות הם מספקים? ה- USP שלכם בעסק צריך לענות על כל אלו בשורה אחת קצרה וקולעת. לדוגמה, עסק שמוכר פתרונות תאורה. אפשר לדבר על המאפיינים של המנורות השונות, אך זה לא הדבר שימשוך את הלקוחות. נסו להדגיש את התועלת שהלקוחות שלכם מקבלים. למשל, כמו היכולת להאיר חלקים שונים בבית וליהנות מנוחות מקסימלית בכל פעולה יומיומית כדוגמת קריאה, ארוחת הערב וישיבה בגינה לאחר יום ארוך.
מה הלקוח מקבל מכם?
הצעת מכירה ייחודית צריכה לתת ללקוח תמונה ברורה: מהו הדבר המיוחד שהוא מקבל מהעסק שלנו ולא מקבל מהמוצרים או השירותים של המתחרים בתחום? כאשר אנשים גולשים ברחבי רשת האינטרנט ומחפשים שירותים או מוצרים מסוימים, לרוב הם יודעים בדיוק מה הם רוצים. חשוב שהלקוח הפוטנציאלי שלכם יבין מה בדיוק הוא יכול לקבל מכם וכיצד ההצעה שלכם מתעלה על זו של המתחרים שלכם באותה נישה. נסו להעביר לו את המסר בצורה ברורה תוך שקיפות מלאה. ככל שה- USP שלכם יעביר את המסר הזה בצורה המדויקת ביותר, כך גם תוכלו ליהנות מיותר פניות ומתעניינים.
הכירו את קהל היעד שלכם
כדי למצוא את ה- USP הנכון והמדויק לעסק שלכם ועל מנת שתוכלו להציג אותו בצורה נכונה לקהל הלקוחות שלכם, תהיו חייבים להכיר את קהל היעד שלכם בצורה מעמיקה. לפני שאתם יוצרים USP בעסק שלכם, חשוב לבצע מחקר מעמיק של קהל היעד. תוכלו להיעזר בכלים שונים שעומדים לרשותכם ברחבי הרשת כמו גוגל אנליטיקס, Answer the Public, SimilarWeb, גוגל טרנדס ועוד רבים אחרים. כאשר אתם מבצעים את מחקר קהל היעד שלכם, חשוב לגלות איזה סוג של אנשים הם ומה בדיוק הם רוצים לקבל מסוג המוצרים או השירותים שיש לכם להציע. בררו דברים כמו מהם תחומי העניין שלהם ומה המטרות שלהם. ברגע שאתם יודעים את כל הדברים האלה, אתם יכולים ליצור USP שמיועד במיוחד קהל היעד הרלוונטי ביותר אליכם.
לצורך העניין, יש לכם עסק שמוכר מוצרי קוסמטיקה. במקרה זה, קהל היעד העיקרי שלכם יהיה נשים, לרוב בגילאים 16-80. מיקוד נוסף הוא ספציפית לנשים המעוניינות לטפח את עור הפנים שלהן ומשתמשות בשגרת טיפוח יומיומית. התאימו את ה- USP שלכם לקהל היעד המדויק ביותר עבור העסק שלכם וכך תוכלו להגדיל את הסיכוי שההצעה הייחודית שלכם תשרת את המטרה שלה ותביא לכם את התנועה הרצויה.
אמינות ושקיפות
ה- USP צריך להיות מוגדר באופן בו הלקוח הפוטנציאלי יכול להבין וגם לבדוק אותו. כלומר, כאשר אתם יוצרים USP לעסק שלכם, חשוב מאוד לוודא כי אתם מסוגלים לעמוד מאחורי ההבטחה שלכם. USP היא הצעת מכירה ייחודית, ומאחורי כל הצעה עומדת גם הבטחה.
ניתן דוגמה. אחד ה- USP שהריצו דומינוס פיצה הוא: "אתם מקבלים פיצה טרייה, חמה לפתח הדלת שלכם בתוך 30 דקות או שהפיצה חינם!" כלומר, הם מבטיחים כאן שהלקוחות שלהם יקבלו את הפיצה שלהם עד 30 דקות מרגע ההזמנה ובמידה ולא יעמדו בכך, הלקוחות לא ייאלצו לשלם. מה שאומר שדומינוס פיצה יודעים שהם מסוגלים לעמוד בהבטחה הזו, גם במקרים בהם המשלוח מתעכב מסיבה זו או אחרת – הם יכולים לזכות את הפיצה ולא להיפגע מכך יותר מדי. להיפך, זהו מהלך אסטרטגי ושיווקי חכם במיוחד משום שהלקוחות באמת מרגישים שיש מישהו בצד השני שאכפת לו. אנשים פועלים על פי רגש ולכן הם ימשיכו לרכוש את השירותים של אותה חברה.
לסיכום, USP הוא הצעת מכירה ייחודית וחשובה ביותר עבור בעלי עסקים בכל תחום. זה מה שיגרום ללקוחות שלכם להשתהות עליכם, להיכנס ללינק ולבצע את פעולות ההמרה הרצויות. חשוב להעניק ל- USP את המקום המתאים וליצור אותה באופן המדויק והממוקד ביותר. אם אתם רוצים שהעסק שלכם יגדל ויצמח, וודאו כי אתם מעניקים תשומת לב לכל הפרטים הקטנים. התחרות באינטרנט היא רבה והשווקים רוויים, אך בזכות USP איכותית תוכלו ללכוד את תשומת לב הגולשים ולקחת אותם במורד המשפך השיווקי שלכם עד למכירה. על מנת שתעשו זאת נכון, אתם יכולים להיעזר בשירותיו של משרד פרסום מקצועי. במשרדינו SeoNpoint צוות מומחים לשיווק דיגיטלי יעזור לכם ליצור USP ייחודי ומקורי לעסק, לצד מיתוג נכון ושיווק מדויק.