מה זה בדיוק קופירייטינג? קופירייטינג (או בעברית: רעיונאות) הוא האמנות והמדע של כתיבת טקסטים שיווקיים, במטרה לקדם עסק או מותג מסויים, ולמשוך אנשים להתעניין במותג הזה.
כל מודעה, פוסט, ססמא או מסר שיווקי באשר הוא שאתם רואים ביומיום, סביר להניח נכתבו על ידי קופירייטר. הקופירייטר הוא בעצם, אשף מילים. הוא יודע איך להשתמש במילים על מנת לגעת בכל הנקודות של קהל היעד שלו, ולגרום לו לבצע פעולה מסויימת, או להרגיש רגש מסויים (שלאחר מכן גם כנראה יגרום לו לבצע את הפעולה הזו). המטרה העיקרית של הקופירייטר היא למשוך את תשומת הלב של הלקוח, לגרום לו להישאר באתר ולבצע בו את הפעולות שהוא מעונין שהוא יבצע.
שיווק של עסק דורש כמה סוגים של אנשי מקצוע. גם אם אתם עסק קטן, חשוב שתכירו את עולם הקופירייטינג ותדעו איך להשתמש בשירות הנהדר הזה לטובתכם. בעוד שהמעצב הגרפי אחראי לעיצוב של החומר הויזואלי, הקופירייטר עוסק בכתיבה, עריכה וניסוח של מסרים שיווקיים המתאימים לאופי העסק ומשקפים את המותג בצורה הטובה ביותר. הוא יודע להתאים את המסרים האלו בצורה מדוייקת לקהל היעד הרלוונטי לכל מותג ועסק, ללחוץ להם על הנקודות והטריגרים ולגרום להם לנוע לפעולה הרצויה.
חשוב מאוד שתשלבו תוכן שיווקי איכותי ומושך בכל חומר פרסומי שאתם יכולים לחשוב עליו, שאת מעלים. החל מבחירת השם למותג שלכם וניסוח סלוגן חזק, כתיבה של פוסטים ומודעות, פרופיל עסקי, עיצובים ופליירים ועוד. כשאתם משווקים את העסק או המותג שלכם, המילים והמסרים הנכונים שממוקדים לקהל היעד הרלוונטי שלכם יכולים לעשות את כל ההבדל. זכרו שהתוכן תמיד היה, וכך גם יישאר הלב של השיווק. טרנדים שיווקיים באים והולכים, אבל אף אחד לא יכול לערער על הכוח והעוצמה שמתחבאים מאחורי מילים.
קופירייטינג: כבר מזמן לא רק בשלטי חוצות
לרוב, כשאנשים חושבים על המקצוע קופירייטר, הם מדמיינים רק קמפיינים גדולים של פרסומות בטלוויזיה. זה רחוק מהמציאות. קופירייטינג קיים בכל דבר. בכל פיסת תוכן שיווקי. מעבר לכך, קיים מגוון סוגים שונים של קופירייטרים. הקופירייטר יכול לעסוק בכתיבת דפי נחיתה, מודעות, מאמרים, כותרות לסרטונים, סטטוסים, ססמאות ועוד ועוד. השימוש בקופירייטינג בכל האמצעים השיווקיים האלו נעשה לכמה מטרות משותפות. לספק מידע לקוראים באופן שיווקי ומושך, להעביר מסרים שיווקיים מדוייקים, לעורר עניין במותג ולצבור קהל לקוחות נאמנים.
לא משנה איזה מסר אתם רוצים להעביר, אם המטרה שלכם היא לגרום לגולשים לבצע פעולות המרה באתר או העמוד שלכם – קופירייטינג חייב להיות חלק מהתמונה.
אם פעם, כל מה שהיה צריך כדי לגרום לאנשים לקנות הוא ססמאות קליטות ומשחקי מילים, היום הצרכנים כבר מזמן הפסיקו ליפול בפח הזה. העולם של ימינו והאינטרנט בפרט, מוצפים באינספור מסרים שיווקיים מכל הסוגים והגוונים – ולאנשים כבר מזמן נמאס מהם. הם כבר "לא קונים" כל מסר שיווקי בקלות כמו שהיו בעבר. מה שפעם גרם לאנשים לרוץ לחנויות, היום יגרום להם ללחוץ "נקסט" או להתעלם בלי למצמץ בכלל. בדיוק מהסיבה הזו, תוכן שיווקי איכותי, ממוקד ומדוייק לכל קהל יעד באופן אישי, הוא הדרך הטובה והיעילה ביותר לבנות אמון מצד הקהל שלכם, להשרות תחושה של מקצועיות, וליצור מודעות למותג בפני קהל יעד חדש שעוד לא מכיר אתכם.
למה צריך קופירייטר בעסק?
כשאתם כותבים תוכן לעסק או האתר שלכם, מפרסמים פוסטים בפייסבוק ואינסטגרם, או כל פיסת תוכן כתובה אחרת בפן השיווקי של העסק – לפני הכל, חשוב שתתייעצו עם קופירייטר מקצועי או תיעזרו בשירותים שלו. המטרה העיקרית בקופירייטינג היא להעביר לקוראים את המסר הנכון והמדוייק ביותר לכל מותג. בעצם לנסח בפעם אחר פעם, בכל מסר שיווקי שיוצא תחת המותג; טקסט קולע ומדוייק, שיצליח להעביר את המסר הדרוש ביעילות; ובצורה שתגרום לאנשים לבצע פעולות המרה כמו השארת פרטים, הירשמות לניוזלטר, לייק, תגובה, שיתוף ועוד.
לא משנה איזה סוג עסק יש לכם, או אם אתם מקדמים את עצמכם בתור בעלי מקצוע או אושיות. קופירייטינג איכותי יכול לעשות את כל ההבדל בהצלחה שלכם. הוא יקח את העסק שלכם כמה רמות קדימה, יגרום לכם להראות הרבה יותר מקצועיים,מביני עניין וכבעלי אוטוריטה בתחום שלכם.
בעבר יכלנו לנסות וללכוד את תשומת הלב של קהל היעד שלנו בעזרת מסרים שיווקיים כמו עלוני מכירה, קמפיין שלטי חוצות, תשדירי פרסומת בטלויזיה או ברדיו, מודעות בעיתון, ועוד אמצעים. בשנים האחרונות עולם השיווק התהפך, וקופירייטינג הפך לחלק בלתי נפרד מכל עסק או מותג באשר הוא. היום, בזכות עולם הדיגיטל והאפשרויות האינסופיות שהוא מביא איתו; כמו האפשרות ליצור מודעות בפייסבוק, באינסטגרם ובגוגל, ובעצם להביא את המסרים השיווקיים דרך המון ערוצים שונים. כך ניתן להגדיל את החשיפה של העסק או המותג שלכם ולמשוך את קהל היעד שלכם יותר בקלות. עם קופירייטינג טוב, הוא ירגיש שאתם מדברים אליו באופן אישי ומבינים לליבו.
קופירייטינג טוב מניע לפעולה
פעולות כמו פרסום ממומן, קידום במנועי חיפוש (SEO) ותוכניות שותפים, יביאו את הגולשים אל האתר שלכם. אבל מה שיגרום להם לבצע פעולות ממירות בתוך האתר – את אותן פעולות שאתם רוצים שהם יעשו – זה התוכן שלכם. אתר איכותי מוכרח להיות מנוסח באופן איכותי, תמציתי, מקצועי, קליל ופשוט להבנה. סגנון הכתיבה חייב להיות מותאם באופן אישי לאופי של האתר או המותג. קופירייטר טוב יודע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. הוא מיומן לדעת לשתול מילות מפתח רלוונטיות במיקומים אסטרטגיים לאורך התוכן, לשלב לינקים בעת הצורך, לקשר בין עמודי האתר השונים (במידה ויש לכם אתר) ולמשוך את קהל היעד הרלוונטי שלכם לבצע את הפעולות הרצויות.
איך הופכים לקופירייטר?
אז קודם כל, אם יש לכם זיקה למילים ושיווק, המקצוע הזה תפור עליכם. תחום הקופירייטינג הוא תחום מדהים, מאוד יצירתי, דינאמי ומשתנה. יחד עם זאת, הוא גם תחום מאוד ספציפי, למי שיש את הכישורים המתאימים. אם אתם מרגישים שאתם חריפים עם מילים, נמשכים לתחום הכתיבה, אוהבים לשחק עם מילים ולחשוב על משפטי מחץ, לנסח משפטים מבריקים ולחשוב על רעיונות חדשים לכתיבה קיימת שאתם רואים – אתם קופירייטרים במהותכם. אם סימנם וי על רוב הפרמטרים כאן, סביר להניח שאתם בהחלט תוכלו להצליח ולהוביל בתחום.
תחום הקופירייטינג הוא כל כך מגוון, וזה גם מה שכל כך מדהים בו. עם הידע הזה בארגז הכלים שלכם, אתם יכולים לבחור לעבוד בכל מקום שתרצו. לא משנה איפה. היום ניתן בקלות לעבוד מהבית עם משרדי פרסום, חברות או לקוחות פרטיים. אתם יכולים להשתמש בתוכנות ארגון ועבודה שונות כמו אקסל, טרלו או גאנט פוסטים, ולארגן את התכנים שאתם כותבים עבור כל לקוח.
מה שכן, במקרה הזה, רק כשרון לא מספיק. לא כל מי שיכול לשיר יפה הופך להיות זמר. קופירייטינג הוא מקצוע לכל דבר אותו צריך ללמוד, לאורך זמן, בקפידה והתמדה. על מנת שתוכלו להשתלב בעולם הקופירייטינג ולהפוך לקופירייטרים מקצועיים ואלופים בעצמכם, חשוב לקבל הסמכה מקצועית. היום קיימים אינספור קורסים של קופירייטינג במכללות רבות בארץ, וכמו כן ברשת האינטרנט. אתם יכולים להתחיל עם מידע ביוטיוב, לקנות קורסים באתרי לימוד כמו Udemy ובהמשך גם להתקדם לקורס פרונטלי במכללה. הכל תלוי בעד כמה אתם רוצים להשקיע. מה שנקרא, אם רוצים אין זו אגדה. אם אתם אוהבים לכתוב ונמשכים לעולם השיווק והמכירות, המקצוע הזה הוא בדיוק עבורכם. ואף נגלה לכם סוד קטן – אפשר להרוויח בו לא רע. בזכות העובדה שבאמת ניתן לעבוד עם כל סוגי הלקוחות, וכמו כן לעבוד עם כמה לקוחות שונים במקביל. אתם יכולים לבחור בלקוחות גדולים כמו חברות בע"מ, או עסקים פרטיים שיהיו שמחים לשלם לכם בנדיבות עבור השירותים הכל כך חשובים והנחוצים שתלמדו לספק.
לסיכום, קופירייטינג מקיף אותנו בכל מסר שיווקי שאנחנו רואים, ולכן הוא כל כך חשוב לעסק. בין אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם, להגדיל מכירות, או לבלוט יותר ברשתות החברתיות, קופירייטינג יעשה את ההבדל הזה בעסק שלכם. יש משפט שאומר "תוכן הוא המלך". אם כך, קופירייטינג הוא הכתר והגלימה של המלך. הבגדים והתכשיטים שלו. ללא קופירייטינג באתר שלכם, המלך עלול ללכת עירום. אל תאפשרו לזה לקרות ותנו לקופירייטר מקצועי לעבור על התכנים שלכם ולמקסם אותם בצורה הטובה ביותר, שתתאים לקהל היעד ואופי המותג שלכם.