בעולם של היום, נכון לשנת 2022, אין כמעט אחד שלא מכיר את אפליקציית אינסטגרם. אפשר ללא ספק, להגיד שזהו המקום החם ביותר ברשת להיות בו היום. בזמן שטיקטוק פונה לקהל צעיר יותר, דור ה-Z; האינסטגרם פונה לקהלים הרבה יותר רחבים מסוגים שונים. פרסום באינסטגרם המתבצע באופן נכון, מדויק ועקבי, יכול לעזור לעסק שלכם לגדול באופן משמעותי. כשזה נוגע לפרסום באינסטגרם, הפלטפורמה החברתית הזו פתוחה לכולם, בכל העולם. כל אחד יכול לקחת חלק פעיל בקמפיינים השיווקיים של האפליקציה ולקדם את המוצרים או השירותים שלו באמצעותה. מעבר לכך, היום, אנשים גם כן יכולים לבצע את הרכישות שלהם כבר ישירות מתוך הפלטפורמה, דרך האינסטגרם מרקטפלייס (בדומה לפייסבוק מרקטפלייס). אינסטגרם מעניקה מעטפת מא' ועד ת' עבור בעלי עסקים בכל העולם לקידום יעיל של העסק שלהם.
הבעיה העיקרית בכל הנוגע לאפליקציה הנהדרת הזו, היא שרוב האנשים שגולשים בה, בכלל לא יודעים איך להשתמש בה לטובתם באופן כזה שיחזיר להם תשואות בעסק. אז מהו בדיוק פרסום באינסטגרם, אילו יתרונות סוג זה של שיווק טומן בחובו, כיצד הוא מתבצע ולמי הוא מתאים? כל התשובות כבר כאן.
מה זה בעצם פרסום באינסטגרם וכיצד הוא מתבצע?
פרסום באינסטגרם הוא בעצם קידום של העסק שלכם דרך הפלטפורמה, באמצעות שימוש בכלים שונים, פיצ'רים חכמים שהאפליקציה מציעה, לצד טקטיקות שיווקיות מגוונות. קיימות כמה דרכים שונות לפרסם את העסק שלכם באינסטגרם. 2 הדרכים הפופולריות והמוכרות ביותר, הן קידום אורגני וקידום ממומן. בשונה מפלטפורמות מדיה חברתית אחרות שקיימות היום, אינסטגרם היא ייחודית במינה וטומנת בחובה שלל אפשרויות לשיווק העסק. איך בדיוק? בואו ונסביר.
קידום אורגני באינסטגרם
קידום אורגני באינסטגרם הוא לא שונה מאוד מקידום אורגני הנעשה ברשתות אחרות, כדוגמת פייסבוק או גוגל. הקידום נעשה בצורה של תחזוקה שוטפת של חשבון אינסטגרם פעיל לעסק שלכם. כמות המשתמשים באינסטגרם גדלה בכל יום ומחקרים שונים מוכיחים שהתנועה של הגולשים באפליקציה היא איכותיות במיוחד. זכרו, שתמיד חשוב להעלות תכנים המותאמים לשפת המותג שלכם באופן עקבי. מה הכוונה? הרי עסק, הוא בסופו של דבר מעין מותג. גם אם אתם מציעים שירותים ולא מוכרים שום דבר, אתם עדיין יכולים למתג את העסק שלכם. חשוב לעשות זאת באופן כזה שמושך את העין, מבדל אתכם מהמתחרים שלכם בתחום ויוצר עניין בקרב הגולשים שלכם. תוכלו לעשות זאת על ידי חזרתיות ושימוש בצבעים שבחרתם מראש, סגנון דיבור, סוג תוכן ועוד. כאשר הקידום האורגני שלכם באינסטגרם עובד, יותר ויותר עוקבים יתווספו ואתם תוכלו לזכות בחשיפה נוספת לצד קהל לקוחות פוטנציאליים רחב יותר.
קידום ממומן באינסטגרם
קידום ממומן באינסטגרם הוא שיטת שיווק שמוכרת לרובנו מהגוגל והפייסבוק. באינסטגרם, ישנו דגש גדול מאוד על הפן הוויזואלי. קידום ממומן הוא בעצם יצירה של פרסומים ומודעות ממומנות, שרצים במשך כמה ימים לבחירתכם. ניתן לקדם את הפוסטים, הסטורי או הרילס שלכם ו"להקפיץ" אותם אל מול קהל יעד שקבעתם מראש. אינסטגרם מאפשרת לבעלי עסקים למקד את המודעות שלהם לקהלי יעד ספציפיים מאוד. קהל היעד מתחלק לפי פרמטרים שונים, כדוגמת מאפיינים דמוגרפיים (גיל, מין, תחומי עניין) ומאפיינים גיאוגרפיים. המודעות שלכם באינסטגרם יכולות להיות מוצגות בפני קהל היעד הרלוונטי ביותר לעסק שלכם. בשיטה הזו תוכלו להגדיר תקציב, קהל יעד, שעות פרסום ספציפיות מוגדרות מראש, ועוד.
היתרון העצום של קידום ממומן באינסטגרם הוא כמות האנשים שמבלה את זמנה באפליקציה. למעשה, לפי נתונים סטטיסטיים, נכון לשנת 2022, בכל יום ישנם כ-500 מיליון(!) גולשים פעילים בו זמנית ברשת החברתית הזו. נתון זה רק מעיד על כך שלא משנה באיזו נישה אתם עוסקים, אילו מוצרים או שירותים אתם מוכרים ומקדמים – תמיד תהיה קבוצת אנשים שתתחבר אליכם ותרצה לקנות דווקא מכם. עם קהל כל כך רחב של משתמשים, פרסום באינסטגרם הוא חובה עבור כל עסק שרוצה להצליח ולגדול. בזכות קידום ממומן, תוכלו להציג את הפרסומות שלכם בפני קהל היעד הספציפי שבחרתם. קהל שמתעניין דווקא במה שיש לכם להציע. כך גם יגדל הסיכוי שהוא בסופו של דבר יבצע את פעולות ההמרה הרצויות וישלים את דרכו לאורך המשפך השיווקי שלכם כל הדרך לרכישה.
איך פרסום באינסטגרם שונה משאר הפלטפורמות החברתיות?
פרסום באינסטגרם הוא שונה לחלוטין מקידום ושיווק בפלטפורמות מדיה חברתית אחרות. אינסטגרם היא פלטפורמת מדיה חברתית המתחדשת בלי הפסקה. נוספים אליה כלים ופיצ'רים חדשים כל הזמן. כל פיצ'ר כזה מקנה לכם, בעלי העסקים ומקדמי האתרים, הזדמנות נהדרת לפרסום של העסק שלכם. כפי שציינו קודם, האפליקציה מאפשרת לנו לעשות באמצעותה הן קידום ממומן והן קידום אורגני. בקידום ממומן אתם בעצם מפרסמים קמפיינים בצורה של פוסטים בפיד שלכם, כסטורי או כריל. הפרסומים האלו מוצגים בפני קהלים שקבעתם מראש ומטורגטים בצורה מדויקת. פרסום באינסטגרם מקנה לכם אפשרויות חשיפה מרובות להגברת המודעות של הגולשים למותג שלכם. בנוסף לכך, באינסטגרם קל יותר ליצור מודעות מאשר בפלטפורמות חברתיות אחריות. האפליקציה היא ידידותית מאוד למשתמש, וממש תוך דקות ספורות תוכלו ליצור מודעה איכותית ולמקד אותה לקהל היעד הרלוונטי ביותר לנישה שלכם בעסק לפי נתוני פילוח שוק שונים.
אפליקציה מבוססת ויז'ואל
בנוסף למה שכבר ציינו, אינסטגרם שונה מפייסבוק בכך שהיא אפליקציה מבוססת ברובה על הפן הוויזואלי. כלומר, היא שמה דגש על תמונות וסרטונים, יותר מאשר המלל והמסר המועברים מאחוריהם. זאת בניגוד לפייסבוק, שם התוכן והמסר עצמו הוא המלך. באינסטגרם, איכות התכנים נמדדת במראה שלהם. מחקרים הוכיחו שלבני אדם הרבה יותר קל לקלוט מסרים באופן ויזואלי. אינסטגרם עלו על העובדה הזו כבר מזמן, ומאז רוכבים על הגל של הצגת תכנים שיווקיים בצורה של סרטונים קצרים ותמונות מעוצבות. למסר גם כמובן יש משמעות, אך הרבה פחות גדולה מאשר לנראות שלו. לכן, כאשר אתם עושים פרסום באינסטגרם ומקדמים את העסק שלכם דרך פלטפורמת הענק הזו – חשוב מאוד לזכור שהתכנים שלכם צריכים להיות כמה שיותר מושכים לעין.
וודאו שהתוכן שלכם יהיה שונה ומיוחד. אתם לא חייבים להמציא את הגלגל מחדש, אך כן מאוד חשוב לשים לב שמה שאתם מעלים יהיה מעניין, מקורי, אותנטי וידבר את שפת המותג שלכם. בשנתיים האחרונות, משנת 2020, רילס הפכו לצעקה האחרונה באינסטגרם. בפן הזה, האפליקציה מאוד מנסה להתחקות אחר ההצלחה המסחררת של טיקטוק, ושילבה סרטונים קצרים של כמה שניות כפיצ'ר. והחלק הכי טוב הוא? ניתן לפרסם את העסק שלכם גם באמצעותם. למעשה, היום אינסטגרם מקדמת סרטונים הרבה יותר מתמונות. אז קחו מצלמה (בימינו המצלמה של הסמארטפון תעשה את העבודה באופן נהדר); תתחילו לדבר, הציגו את עצמכם והגדילו חשיפה לעסק שלכם.
יצירת קשרים עם משפיענים
פרמטר חשוב נוסף שצריך לקחת בחשבון שקיים דווקא באינסטגרם, הוא האפשרות של בעלי עסקים ליצור שיתופי פעולה עם משפיענים שונים. פרסום באינסטגרם, מעבר לשיטות המוכרות כדוגמת קידום אורגני או קידום ממומן, כולל בתוכו לפעמים גם עבודה לצד משפיענים רלוונטיים לתחום שלכם. אלו הם בעצם אנשים עם אלפי או מאות אלפי עוקבים, שאתם יכולים לבצע איתם שיתופי פעולה בתמורה לתשלום, או שליחה של חבילות מוצרים בחינם. המשפיענים בעצם עוזרים לכם לקדם את המוצרים או השירותים שאתם מציעים מול קהל העוקבים שלהם, תוך מתן המלצה חמה. זוהי דרך נהדרת וייחודית לזכות בחשיפה גבוהה בפני אנשים רבים. המשפיענים נחשבים למשפיעי דעת קהל – העוקבים שלהם סומכים עליהם ומקשיבים להם. באחוז גבוהה מהמקרים הם גם ילכו וירכשו את מה שהמשפיענים המליצו עליו. זוהי אסטרטגיית שיווק ייחודית לאינסטגרם, שלא בדיוק באה לידי ביטוי באותה יעילות בפלטפורמות מדיה חברתית אחרות כמו הפייסבוק והטיקטוק ,למשל.
לסיכום, פרסום באינסטגרם הפך לחובה עבור בעלי עסקים שמעוניינים לקדם את העסק שלהם ביעילות, לזכות בחשיפה ולהגדיל מכירות. כמות הגולשים בפלטפורמה היא אדירה. אינסטגרם מאפשרת לנו לקדם את העסק דרכה באמצעים שונים. קידום אורגני, ממומן, שיווק שותפים ועוד. זכרו, שעל מנת שתוכלו לראות תוצאות ובאמת לקדם את העסק באופן שיביא תשואה, התמדה היא מילת המפתח. המשיכו להעלות, לקדם, לפרסם וליצור תוכן. מקדו את המודעות שלכם לקהל היעד הרלוונטי ביותר ואל תתייאשו אם אתם לא רואים תוצאות על ההתחלה. זה ידוע שכמו כל דבר בחיים, גם פרסום באינסטגרם לוקח זמן ומאמץ. בסופו של דבר, זה תמיד שווה את זה. זוהי פלטפורמה חינמית בה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם כבר נמצאים, ומחפשים מוצרים או שירותים כדוגמת מה שיש לכם להציע. לא רוצים לעשות את זה לבד? במשרדינו SeoNpoint תוכלו ליהנות מחבילות קידום ושיווק באינסטגרם על ידי מיטב המומחים שלנו, שיעזרו לכם להקפיץ את העסק.