fbpx

USP – הצעת מכירה ייחודית

תוכן עניינים
USP – הצעת מכירה ייחודית

אנשים רבים נוטים לחשוב שמותג מתבטא רק בלוגו או בעיצוב של האתר שלו. ההיפך הוא הנכון. מיתוג טוב, איכותי ומושך, שמצליח להביא תוצאות ולהגדיל מכירות קשור דווקא לבידול של העסק מבין שאר המתחרים בשוק. על מנת שנוכל להגדיר בידול בעסק שלנו מהמתחרים באותה נישה, חשוב להבין לעומק את המושג USP, ואיך מוצאים אותו אצלכם בעסק.
על מנת ליצור USP איכותי, עליכם לחפש דרך לבדל את עצמכם מהמתחרים שלכם. אם לא תעשו זאת, למכור את המוצרים או השירותים שלכם באופן עקבי עלול להיות אתגר לא קטן. כדאי גם לחשוב איזה סוג של הצעת מכירה ייחודית (USP) אתם יכולים להציע ללקוחות שלכם.

אז מה זה בעצם USP?

USP – Unique Selling Proposition, או בעברית "הצעת מכירה ייחודית"; הוא מונח יסוד מעולם השיווק הדיגיטלי. הצעת המכירה הייחודית שלנו היא מה שמייחד אותנו בתור עסק, או את המוצרים שאנחנו מציעים בתחום. ה- USP הוא בעצם מה שמייצג את הבידול שלנו, מה מיוחד בנו שאין לאף אחד אחר בשוק, ולמה כדאי לקנות דווקא מאיתנו. הצעת מכירה ייחודית צריכה לייצג את היתרון שיש למוצר שלנו בעיני הלקוח הפוטנציאלי, ביחס לשאר המתחרים באותה נישה.
היתרונות שלכם יכולים להיות משהו מיוחד שהעסק שלכם עושה, מאפיינים אישיים שלכם, חוויה מיוחדת עבור הלקוח, שירות ספציפי שלא ימצאו באף מקום אחר, ועוד. ה- USP שלכם יכול להתרכז גם ברמת התועלת הרגשית שהלקוחות שלכם מקבלים מהשירותים/מוצרים שלכם, זמן ההמתנה למוצרים או השירותים שלכם, מענה מהיר, יחס אישי ברמה גבוהה ועוד.

למה USP חשוב בעסק?

לא משנה באיזו נישה אתם בחרתם לעסוק, קיימים עוד אינספור עסקים, מותגים וחברות שסביר להניח מציעים פחות או יותר את אותו הדבר, או מוצר/שירות דומים. ה- USP, ההצעה הייחודית ללקוח, מבוססת על הערך המוסף של העסק. כלומר, למה כדאי לבחור דווקא בכם מבין כל האפשרויות הקיימות? מה מיוחד בכם ולמה אתם תהיו אלו שיציגו את הפתרון המושלם?
על מנת שתוכלו לתפוס את תשומת הלב של הגולשים, אתם צריכים לתת להם משהו מעניין וייחודי – וחשוב מאוד גם שיהיה אמין, נכון ואמיתי. צריך להיות לכם רק אחד כזה. הלא הוא ה- USP שלכם. אז למה כל עסק חייב USP? דמיינו לעצמכם שנכנס גולש לאתר שלכם, ומתחיל להתעניין במוצר או השירות שאתם מציעים. בשלב הבא, הוא יבוא וישאל את עצמו: "למה כדאי לי לקנות דווקא המוצר שלהם ולא מוצר של חברה אחרת?" המטרה שלנו כבעלי עסקים, היא לגרום לו להבין בדיוק למה הוא יקבל את המענה הטוב ביותר אצלינו ולא אצל אחרים.
ה-USP הוא חלק חשוב ועיקרי בשיווק ומיתוג של כל עסק. חייבים לקחת אותו בחשבון ולשים עליו דגש כשאתם בונים את המותג שלכם. USP טוב לוקח זמן, מחשבה ויצירתיות מצדכם. אבל בסופו של דבר, ההשקעה תמיד שווה את זה. הצעת המכירה הייחודית שלכם תגרום לעסק שלכם להתבלט מפני שאר המתחרים, ויעניק לו ערך. אם אין לכם USP טוב, העסק שלכם עלול לפספס. זו צריכה להיות הצעה שאי אפשר לסרב לה, שהלקוחות שלכם נתקלים ובה ופשוט לא יכולים שלא להמשיך ולזרום במורד המשפך השיווקי שלכם, כל הדרך לרכישה.

איך ליצור USP איכותי וממיר?

למען האמת, בעולם של היום, בו כבר נהיה כל כך קל לפתוח עסק עצמאי או אתר חנות בדיגיטל, חברות ובעלי עסקים רבים אפילו לא מנסים להציע משהו ייחודי. הם פשוט מציעים את אותם הדברים כמו שאר המתחרים, עם לוגו אחר ושם שונה. זוהי לא טקטיקה טובה בכלל אם המטרה שלכם היא להתבלט מהקהל, וליצור בידול מהמתחרים שלכם. אם אתם לא שונים באופן משמעותי מכל השאר, תיאלצו לעבוד הרבה יותר קשה על מנת למשוך את תשומת הלב של הלקוחות שלכם, ולגרום להם לבצע את פעולות ההמרה הרצויות.
המפתח ל- USP מוצלח הוא שההצעה חייבת להיות ברורה, קצרה ולעניין, וגם קלה להבנה. זה צריך להיות מסר שיועבר בקלות ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, ללא צורך בהסברים נוספים מצדכם. ה- USP שלכם חייב להיות חזק ואיכותי מספיק בכדי למשוך את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולגרום להם לרצות לקנות מכם. ה-USP שלכם יכול להיות משפט קצר אחד או פסקה. ודאו שה-USP שלכם ברור ותמציתי, ושקל להבין אותו.
חישבו היטב מה עושה אתכם שונים ומיוחדים מהאחרים. אילו צדדים חזקים יש לכם בעסק, נקודות מפתח שלא נתקלתם בהן אצל אף אחד אחר? איך אתם יכולים להציע משהו שהוא ייחודי, חדשני ובעל ערך ללקוחות שלכם? שאלו את עצמכם כמה שאלות מפתח על מנת לגלות מה ה-USP שלכם.
מה הופך את האתר שלי לבעל ערך רב יותר למשתמשים, מאתרים מתחרים? מה יכול לגרום למשתמשים להעדיף את האתר שלי על פני אלטרנטיבות אחרות? למה שהאתר שלי יהיה מדורג גבוה יותר מאתרים אחרים? בכל הנוגע לכתיבת USP איכותי, תמיד חשוב לנסות להמציא משהו שאף אחד אחר לא חשב עליו קודם. גם אם לא תמציאו אותו, אולי יש לכם איזה טריק או שיטה שאין לאחרים, שמשפר אותו והופך אותו לאקסקלוסיבי ובלעדי רק לכם.

הגדירו קהל יעד או נישה ספציפית

כאשר אתם יוצרים את ה-USP שלכם, חשוב מאוד למקד את הפעולות השיווקיות שלכם לנישה ספציפית, עם מסר שיווקי ממוקד שמתאים בדיוק לנישה הזו. כאן אתם צריכים לדבר על הבעיות והרצונות של קהל היעד אליו כיוונתם. כך בעצם אתם יכולים ליצור בידול מן המתחרים שלכם בשוק, וליצור תקשורת ישירה עם קהל היעד שלכם. ברגע שאתם מטרגטים את השיווק שלכם לקהל יעד יותר ספציפי ומדוייק, הוא מרגיש שאתם מדברים לליבו ומבינים את הבעיות, החששות והרצונות שלו. זה בעצם יוצר מקרב ראשוני ביניכם לבין הלקוח הפוטנציאלי, ומקנה תחושת אמון.

מצאו USP חזק

ל-USP טוב וממיר לוקח זמן להיבנות. על ידי פעולות אנליטיות כמו איסוף נתונים, טסטינג ואנליזה, תוכלו להכיר את קהל היעד שלכם הרבה יותר לעומק, לדעת מה הוא אוהב ומה הוא צריך, ואיך אתם יכולים להשלים לו את החסר עם המוצר או השירות שלכם. הרבה בעלי עסקים בימינו רוצים לראות תוצאות מיידיות, עם תחילת מסע הפרסום שלהם. הם חושבים שהמסר השיווקי הראשוני שאיתו ייצאו לאוויר יהיה המסר שיביא לקוחות ויגדיל מכירות. USP איכותי דורש השקעה מתמדת, עריכה ובדיקה של מה עובד ומה לא, והרבה סבלנות. לבסוף, העבודה תמיד משתלמת, משום ש-USP טוב יכול לעשות את כל ההבדל בעסק שלכם.

על מה חשוב להקפיד בכתיבת USP?

הצעת המכירה הייחודית שלכם צריכה להיות כתובה בצורה ברורה, בדרך כלל במשפט אחד קצר וקולע. התוכן יכול להיות מצחיק או מרגש, אבל חשוב שיהיה בטוב טעם. ב-USP שלכם תציגו תועלת ברורה ללקוח, שהוא יכול להבין בקלות. כיצד תשפרו את איכות חייו? הדגישו את הייחודיות של העסק, השירות או המוצר שלכם. איך הוא שונה מהמתחרים שלכם? הקפידו על תוכן ממוקד קהל מטרה. תוכן שפונה לקהל ספציפי שהגדרתם מראש – ועונה על צורך ספציפי שלו. וודאו שה-USP שלכם יהיה קליל, קליט וקל לזכור. כזה שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יוכלו להתחבר אליו רגשית. שמרו על שקיפות ואמינות לאורך כל הדרך. זוהי בעצם ההבטחה הגדולה שלכם ללקוח. ולבסוף, וודאו שה-USP שלכם יהיה מעורר לפעולה, עם קריאה ברורה לפעולה (Call to Action).

תהפכו מאפיינים לתועלות

מאפיינים הם מה שמתאר את המוצר או השירות שלכם, על פני השטח. גודל, צבע, סוג חומר, משקל ועוד. תועלות הן מה שהלקוחות שלכם יקבלו כאשר הם ישתמשו במוצר שלכם.
לצורך הדוגמא, ניקח נעלי ספורט של נייקי. אפשר לאפיין את הנעליים בתור קלות משקל, בעלות אוורור, סוליות חזקות מותאמות לריצה, בד שלא סופג מים, צבעים יחודיים שלא דוהים, ועוד. כל אלו הם מאפיינים. לעומת זאת, התועלות בנעלי הספורט של נייקי יכולות להיות למשל, שהן מסוגלות לעזור לספורטאים לרוץ למרחקים יותר גדולים, נוחות במיוחד לנעילה למשך כל היום, נשמרות במצב מעולה לאורך זמן, נראות מרשימות בעיני אחרים, ועוד. קחו את כל המאפיינים של המוצר או השירות שלכם, ומצאו את התועלות הנסתרות בהם. עכשיו תוכלו להציג את התועלות האלו בפני הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, וליצור USP חזק.

לסיכום, ה-USP הוא חלק חשוב ומרכזי בכל שיווק ומיתוג של עסק, באשר הוא. זה מה שיוצר בידול שלכם מבין שאר המתחרים שלכם בשוק, ומראה ללקוחות הפוטנציאליים שלכם את היתרונות המרכזיים שלכם. הוא מסביר למה בדיוק כדאי להם לקנות דווקא מכם, כיצד תשפרו את חייהם ומה מיוחד בכם. זוהי אחת הטקטיקות השיווקיות העוצמתיות ביותר, וכל בעל עסקים או מקדם אתרים חייב לדעת להשתמש בה לטובתו. לאחר ביצוע מחקר מעמיק, תוכלו גם אתם ליצור USP מושך, מעניין ואיכותי; שיביא לכם תנועה חדשה לעסק ויגרום ללקוחות הקיימים להפוך לקונים נאמנים.

מתעניינים בUSP – הצעת מכירה ייחודית?

השאירו פרטים ונחזור אלכם בהקדם האפשרי

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!

דילוג לתוכן