fbpx

מטאוורס לעסקים: מה זה ואיך זה יקדם לכם את העסק

באוקטובר האחרון (2021), מארק צוקרברג, הבעלים של פייסבוק, יצא בהצהרה שהוא משנה את השם של החברה מפייסבוק למטאוורס. זה יצר באזז עצום בקרב אנשים בכל רחבי העולם, ובייחוד בעלי עסקים. מטאוורס לעסקים טומן בחובו המון יתרונות, ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים ביותר.
מטאוורס הוא למעשה יקום מקביל וירטואלי. הוא יתקיים במקביל לעולם ה"רגיל", באמצעות טכנולוגיה חדשנית של מציאות רבודה. מדובר בעצם בשילוב מנצח בין המציאות שלנו לבין מציאות רבודה ועולם וירטואלי. שילוב של הפיזי עם הדיגיטלי, באופן עמוק הרבה יותר משהכרנו. חברות טכנולוגיה רבות, דוהרות לעבר העולם הזה בקצב דיי מסחרר ולוקחות את שאר העולם איתן.
מציאות רבודה, או באנגלית, AR- Agumented Reality, היא שכבת תוכן וירטואלי שבעצם "מתלבשת" על גבי העולם הפיזי שאנו חיים בו. נעשה בה שימוש נרחב, חכם ומגוון של אובייקטים חזותיים, צלילים, יכולת לתקשר ועוד. האובייקטים הווירטואליים של המציאות הרבודה משתלבים עם המציאות הפיזית בזמן אמת ובאופן אינטראקטיבי ומתקדם.

מה זה בכלל מטאוורס לעסקים?

אז מה זה בעצם מטאוורס? בעיקרון, ההגדרה הכי פשוטה למונח היא מעין מציאות וירטואלית מקבילה. שם בעצם ניתן לנהל חיי חברה, לדבר עם אנשים מכל העולם, להעביר פגישות עסקים, לשחק משחקים, לעשות קניות ועוד המון אפשרויות מדליקות. למעשה מדובר באוסף חדשני ומגוון של רעיונות, תפיסות וכלים טכנולוגיים חדשים. מומחים בתחום אומרים, שהמטאוורס בעל יכולת לשנות מהיסוד את האופן בו בני האדם משתמשים, חווים ומתקיימים ברשת החברתית. התוכן התלת מימדי בה הוא אינסופי ורחב ידיים. זהו תוכן מאוד עשיר, מרשים וחדשני המשתמש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר שקיימות בימנו.
המטרה והחזון של המטאוורס הוא שכל אחד מאיתנו יחיה, יעבוד וינהל חיי חברה וקהילה דרך המציאות הוירטואלית הזו. החיים עומדים להתנהל לא רק במציאות המוכרת לנו; אלא גם במציאות מקבילה, חכמה ומתקדמת במיוחד. הנוכחות שלנו במטאוורס מתאפשרת באמצעות האווטאר שלנו (דמות וירטואלית שיצרנו). איתו בעצם נוכל לבצע אינטרקציות, לעשות קניות, לשחק ועוד.

העתיד כבר כאן עם מטאוורס לעסקים

מעצמות העל הטכנולוגיות כבר שם, ומתקדמות בקצב מסחרר שלא נוכל לעלות על דעתינו. על מנת שחוויית המטאוורס תהיה מלאה, הטכנולוגיה צריכה להנגיש למשתמשים בה, חוייה מקיפה של כל החושים. וזה בדיוק מה שהיא עושה. במציאות המדומה החכמה הזו, תוכלו לראות, לשמוע, לדבר, לגעת (ולהרגיש) ואפילו להריח! הטכנולוגיה כבר קיימת ב-VR ונמצאת בשימוש במסגרות טיפוליות למיניהן בארה"ב. לדבריו של צוקרברג, כאשר הוא הגה את המטאוורס, החזון העיקרי היה: "לאפשר לשוק לצמוח ולייצר הזדמנויות תעסוקתיות מרגשות עבור מיליוני יוצרים ומפתחים".
בנוסף לכך, הוא אמר שחברת מטא (פייסבוק לשעבר) מאמינה שהמטאוורס הוא "היורש הטבעי של האינטרנט". הוא יספק חוויות חברתיות עשירות יותר ויאפשר לאנשים להרגיש ולהיות נוכחים אחד לצד השני, באופן דיגיטלי, מכל מקום בעולם. רשתות ענק כמו Forever 21, נייקי ועוד ממהרות להקים חנויות בעולם הווירטואלי. כך הן יכולות להגדיל את רווחיהן עוד יותר בעולם האמיתי.
מעבר לכך, אמנים גדולים כמו אריאנה גראנדה ואסאפ רוקי כבר השיקו הופעות במטאוורס. כן כן, הופעות. אריאנה הופיעה עם שירים שלה במשחק שסחף את העולם Fortnite. למעשה, היא עשתה סיבוב הופעות שלם. היא פשוט ריחפה שם באוויר בתור אווטאר ושרה. הפוטנציאל של המטא כל כך אדיר, שכבר אינספור מפורסמים וחברות הבינו אותו, והחלו לנצל אותו לטובתם.

שני הצדדים של המטבע

אז עכשיו כשהבנו מה זה בכלל מטאוורס, ומה הפוטנציאל שלה, בואו ניכנס קצת יותר לעומק הדברים. כשמדובר במטאוורס לעסקים, היתרונות הם רבים ומגוונים מאוד. הם יגעו בכל אספקט בחיים שלנו בסופו של דבר. עם זאת, כמו בכל דבר בחיים, יש לפלטפורמה החדשנית הזו הרבה מאוד יתרונות, לצד גם כמה חסרונות שחשוב להכיר לפני שמחליטים להעביר את כל הדטא שלכם למציאות המדומה.

יתרונות של מטאוורס לעסקים

חשיפה לעסק והגדלת מכירות

מטאוורס לעסקים יכולה להפוך את החיים שלנו לקלים הרבה יותר. בזכות הטכנולוגיה המפותחת שלה, היא יכולה לגרום לעולם להיות הרבה יותר נגיש, לאנשים ברחבי כל העולם. כל זאת במרחק נגיעה. אבל מה זה אומר בפועל? בעצם, דרך הפלטפורמה הזו תוכלו לפתוח חנות וירטואלית במטאוורס, להציג ולמכור את המוצרים או השירותים שלכם. אנשים יוכלו לרכוש אותם ישירות דרך המציאות הרבודה, ללא הצורך להגיע אליכם באופן פיזי. במידה והשירותים שאתם מעניקים מחייבים פגישה (שירותי גננות, שיפוץ, אימונים אישיים, קוסמטיקה ועוד); אתם עדיים יכולים ליהנות מהיתרונות של מטאוורס לעסקים. תוכלו ליצור מודעות ולהגדיל את החשיפה לעסק שלכם, בדרכים שעוד לא הכרתם לפני כן.

שיח אישי מול לקוחות במטאוורס

יתרון נוסף של מטאוורס לעסקים, הוא שהיא עוזרת לכם לשפר את שירות הלקוחות שלכם בעסק. אתם יכולים לענות על שאלות הלקוחות שלכם במקום. הם יכולים ליצור איתכם קשר באופן ישיר אם יש להם בעיות או שאלות. לבסוף, מטאוורס לעסקים יכולה לעזור לכם להגיע ללקוחות שלכם בדרכים חדשות ומתקדמות ביותר. אפשר ממש לנהל איתם שיחה אישית, פנים אל פנים, בתוך המציאות הוירטואלית. זה בעצם אומר שעם המטאוורס, אתם יכולים ליצור ולנהל אינטראקציה עם הלקוחות שלכם בצורה הרבה יותר אישית. כך תיצרו אמון ומקרב מול הלקוחות שלכם, ותוכלו לקדם את העסק אף יותר.

יצירתיות ומקוריות מעל לכל דמיון

מטאוורס מאפשרת ליוצרים לדמיין בפירוט גרפי מדהים. במציאות המדומה החכמה הזו, תוכלו לעשות כל דבר שתרצו. החל מהופעת רוק במדבר אינסופי, עד לכתיבת ספר בזמן שאתם מרחפים בחלל החיצון. המטאוורס הוא המקום האידאלי ליישם בו יצירתיות. זה כמובן בא לטובת כל הצדדים המעורבים. תוכלו להפוך את פגישות העסקים הארוכות שלכם להרבה יותר קלילות ומהנות. או אפילו לצאת לנופש חברה במטאוורס. ניתן ממש להגיע לכל מקום בעולם או בפלנטה בו הייתם רוצים לבקר. האפשרויות לא נגמרות. בעלי עסקים יכולים לקדם את עצמם בדרכים שונות ולזכות בעוד חשיפה ומכירות בעסק.

חסרונות של מטאוורס לעסקים

לכל מטבע יש שני צדדים. לצד היתרונות הרבים שמטאוורס לעסקים טומנת בחובה, יכולים להיות גם כמה אתגרים וסכנות בתחום, שכדאי להכיר.

אבטחת מידע

כאשר גולשים ברשת, בייחוד בכל הנוגע לעולם המטאוורס; תמיד יכול להיות סיכון של חדירה לפרטיות וניצול לרעה של הפלטפורמה על ידי גולשים זדוניים. אבטחת מידע ופרטיות היא דבר חשוב ביותר ואף קריטי לכל בעלי עסקים. הדטא צריך להיות שמור ומוגן בבטחה. לדברי צוקרברג, מטא בטוחה לגמריי לשימוש ואף מגנה על הפרטיות שלכם. עם זאת, כולנו מכירים את זה שאנחנו מחפשים משהו בגוגל ולאחר מכן קופצות פרסומות פייסבוק בנושא. לכן, במידה ואתם מחליטים להשתמש במטאוורס לעסקים, חשוב שתהיו מוגנים בכל הנוגע לאבטחת המידע שלכם.

איסוף דטא פרטי שלכם

מכשירי המציאות המדומה בהם צריך להשתמש על מנת להכנס למטאוורס, יכולים ללמוד עלינו המון. רק על ידי כך שנשתמש בהם ונבצע פעולות בעולם הווירטואלי. הם יאספו עלינו דטא פרטי כמו מה אנחנו חושבים על העולם ואיך אנחנו רואים אותו. מהם הרצונות והחששות שלנו. טכנולוגיית למידת המשתמש הייחודית הזו, תוביל להסקת מסקנות לגבי המשתמשים. לדברי אבי בר זאב, יועץ מציאות מדומה ואחד מממציאי משקפי ההולולנס של מיקרוסופט; "כשאנחנו מאפשרים לאסוף עלינו כל כך הרבה מידע, אנחנו הופכים את עצמנו בפועל למטרות נוחות לתמרון. ברגע שמערכת יודעת על איזה כפתורים ללחוץ אצלנו, ומתי ללחוץ עליהם, יש לנו הרבה פחות שליטה עצמית".

התנתקות מהמציאות הפיזית

המציאות המדומה עלולה להיות כה טובה, מושכת ומעניינת, שהמציאות הפיזית עלולה להתחיל להשכח לאט לאט. כבר היום, אנחנו מחוברים לסמארטפונים והמכשירים החכמים שלנו כמו אוויר לנשימה. אם כולם יעברו לחיות את רוב זמנם במציאות המדומה, כיצד תיראה המציאות הפיזית?
סאם אנגלבארדט, בעלים שותף בקרן ההון-סיכון Galaxy interactive, שפעילותה מתמקדת במטאוורס; אומר בנושא: "על מנת ליצור מרחב מוצלח למסחר אלקטרוני במטאוורס, צריך לשכוח את פורמט החנות הפיזית." כלומר – חנויות פיזיות נמצאות תחת סיכון להפוך לכבר לא רלוונטיות, עם התקדמות השנים והטכנולוגיה. יותר ויותר בעלי עסקים יעבירו את ההתנהלות השוטפת לתוך המטא, וכבר לא יהיה צורך להגיע פיזית לחנות. זה כמובן עלול לפגוע בתקשורת הבין אישית שלנו. לצד זאת, צוגרברג טוען שהמטא דווקא תחבר יותר בין כולם. כנראה שנצטרך לחכות ולראות.

לסיכום, מטאוורס לעסקים היא העתיד בהתגלמותו. באמצעות מציאות מדומה חכמה במיוחד, שתוכננה בקפידה; תוכלו לבצע פגישות עסקים, מפגשים חברתיים, לקנות ולמכור מוצרים, ועוד. העולם מתקדם בקצב מסחרר אל עבר הטכנולוגיה, והעתיד כבר כאן. בעוד כמה שנים, כאשר המטאוורס תחדול מלהיות איזו מילה מסתורית שלא כולם מכירים, ותהפוך להיות אוטוריטה עוצמתית; נכון יהיה המשפט – אם אתה לא שם, אתה לא קיים.

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה