fbpx

תגית קנוניקל, כל מה שצריך לדעת!

תגיות קנוניקל (Canonical tag)

תגית קנוניקל נתמכת על ידי מנועי החיפוש הגדולים מאז תחילת 2009, אך למרות היתרונות שהיא מציעה גם למפעילי אתרים וגם למשתמשים, מפעילי אתרים רבים טרם יישמו אותה. את חוסר הרצון הזה ניתן לייחס לרוב לחוסר ידע לגבי התגית, מטרתה ויישומה.

במאמר זה נבחן את שלושתן, יחד עם כמה טעויות נפוצות שנעשו ביישום התג. מוכנים? קדימה בואו נצא לדרך.

מהי תגית קנוניקל?

תגית קנוניקל עוסקת בתוכן כפול ותוכן מועדף. זו מילה די יוצאת דופן, אך מבחינה אטימולוגית היא מתאימה. זה נגזר מקאנון, שהתייחס במקור לכללים ולחוקים מקראיים או מצפוניים. מאוחר יותר המילה שימשה על מנת להתייחס ליצירותיו של סופר שהתקבלו כאותנטיות.

המשמעות האחרונה היא שנוגעת לאינטרנט, SEO ומנועי חיפוש. התגית עוזרת למנועי החיפוש לזהות אלו מהדפים הוא הדף המקורי- האותנטי, ביחס לתוכן משוכפל.

ישנן סיבות לגיטימיות רבות לתוכן כפול, במיוחד כשמדובר בכתובות URL שנוצרו על ידי המערכת. אלו כוללים:

  • כתובות אתרים מרובות – במיוחד באתרי מסחר אלקטרוני שבהם נוצרות כתובות אתרים באמצעות אפשרויות סינון למחיר, צבע, דירוג וכו'.
  • HTTP, HTTPS ו- WWW – מנועי חיפוש רואים בכל השלושה כדפים מובחנים, ויסרקו אותם כך (ואולי יוסיפו אותם לאינדקס).
  • אותיות גדולות וקטנות – משתמשים, ורוב הדפדפנים, מתייחסים לאותיות גדולות וקטנות כאות זהה, כאשר השניים ניתנים להחלפה לרוב. הדבר לא בהכרח נכון לגבי מנועי חיפוש, כך שאם אתר האינטרנט שלך מערבב בין שמות קבצים או בין תיקיות, עליך להשתמש בתגית הקנוניקל.
  • כתובת אתר לנייד – בעת שימוש בכתובת אתר מיוחדת עבור הגרסה הסלולרית של אתר האינטרנט שלך.
  • URL מתאים למדינה – בעת שימוש במספר כתובות אתרים ספציפיות למדינה, התוכן נשאר במידה רבה זהה, עם כמה הבדלים קלים בלבד. זה לא חל אם השפה שונה, ובמקרה זה תרצו שמנועי החיפוש יחזירו תוצאות נפרדות.

ברוב המקרים הללו התוכן לא משוכפל בפועל; אלה יש כתובות אתרים מרובות המציגות את אותו תוכן.

כפילויות אמיתיות הן כאשר התוכן בפועל מופיע במספר כתובות URL ייחודיות, לרוב כתוצאה מסינדיקציה של תוכן. יש להשתמש בתגית הקנוניקל בכל המקרים הללו בכדי לספר למנועי החיפוש מהו התוכן המקורי, ואיזו כתובת אתר צריך לסרוק, להוסיף לאינדקס ולהחזיר אותם ב-SERP.

כך נראה הקוד:

האם חייב להשתמש בתגית?

השימוש בתגית קנוניקל אינו חובה, תוכן כפול לעיתים רחוקות מביא לאיזשהו עונש, אלא אם מדובר בתוכן ספאם או בתוכן שמשמש במטרה לרמות את הדירוג. גוגל מתעלמת לרוב מהתוכן המשוכפל כדי להימנע מלהפוך את ה- SERP לעמוס עם אותן תוצאות מכתובות URL שונות.

אך אם אינך משתמש בתגית הקנוניקל האתר שלך עלול להיות מושפע לרעה בדירוג של גוגל בגלל תוכן כפול.

נשמח לתת לך את ההצעה הכי נכונה לעסק שלך

איך התגית עוזרת לקידום אתרים?

Google לא אוהבת תוכן כפול.

זה מקשה עליהם לבחור איזו גרסה של דף לכלול, איזו גרסה של דף לדרג עבור שאילתות רלוונטיות. אין לה דרך לדעת אם עליה להתרכז בדף אחד ולאנדקס רק אותו, או לחלק את תשומת הלב בין גרסאות מרובות.

יותר מדי תוכן כפול יכול להשפיע גם על "תקציב הסריקה" שלך. פירוש הדבר שגוגל עשויה בסופו של דבר לבזבז זמן בסריקת גרסאות מרובות של אותו דף במקום לגלות תוכן חשוב אחר באתר שלך.

תגיות קנוניקל פותרות את כל הבעיות הללו. הן מאפשרות לך לומר לגוגל איזו גרסה של דף עליהם להוסיף לאינדקס ולדרג.

אם תכשל לציין כתובת אתר "קנונית" בעצמך, גוגל תיקח את העניינים לידיים שלה. לסמוך על גוגל ככה זה לא רעיון נהדר. גוגל עשויה לבחור גרסה של הדף שלך שאתה לא באמת רוצה שיהיה קנוני.

איך כל זה משפיע על קידום אתרים? גוגל עלולה לראות בדפים עם תוכן דומה כדפים עם תוכן כפול אם אין עליהם תגיות. מכיוון שגוגל לא אוהבת תוכן כפול היא עלולה להעניש את האתר שלך ולדרג אותו נמוך יותר. כמו כן, כפי שצוין לעיל, אם אין בדפים עם תוכן כפול תגיות קנוניקל, גוגל תסרוק את כולם ותתעלם מדפים אחרים שהיית רוצה שתסרוק על מנת לעלות את האתר שלך בדירוג או להכניס אותו בתוצאות החיפוש של שאילתות נוספות.

מה ההבדל בין תגית קנוניקל להפניית 301?

למרות שעל פני השטח הפונקציונליות של תגית קנוניקל דומה למדי לזו של הפניה מחדש של 301, מבחינת מדדים הם אינם זהים. בעוד שניהם אומרים למנועי חיפוש להתייחס לדפים מרובים (או כתובות URL) כאל עמוד בודד, 301 מפנה את כל התעבורה לכתובת אתר ספציפית ותגית קנוניקל לא.

תגית קנוניקל

אם מבנה האתר שלך השתנה, הפניה מחדש של 301 היא האפשרות המועדפת, מכיוון שהיא גם תתקן סימניות. אם לאתר שלך יש תוכן כפול, אך עליך למדוד תנועה לכל כתובת אתר, השתמש בתגית קנוניקל לטובת מנועי החיפוש.

כיצד להשתמש נכון בתגית קנוניקל

הדבר הראשון שצריך לעשות כשמשתמשים בתג קנוניקל הוא להחליט מהי כתובת האתר המועדפת, ואז להוסיף את התגית לקטע של כתובת האתר המועדפת ולכל הגרסאות שלה.

החדשות הטובות הן שרוב תוכנות ה- CMS כוללות את זה, או לכל הפחות, יש תוספים זמינים שמאפשרים את רוב התהליך.

אם אינך משתמש ב- CMS, גוגל (ומנועי חיפוש אחרים) הקלו מעט על ניהול תהליכים מסוימים, למשל: שימוש סלקטיבי בהפניית 301, שימוש בכלים למנהלי האתרים של Google כדי לציין כיצד לטפל בפרמטרים ספציפיים של כתובות אתרים ויש עוד נוספים.

נשמח לתת לך את ההצעה הכי נכונה לעסק שלך

טעויות נפוצות ביישום תגית הקנוניקל

הגדרת דף הבית ככתובת האתר המועדפת

יש מקרים בהם דף הבית שלך יהיה כתובת האתר המועדפת, אך לא רבים. אם כל הדפים עם תגית הקנוניקל שלך מצביעים על דף הבית שלך אתה מסתכן בכך שאף אחד מהדפים שלך, מלבד דף הבית שלך, לא ייסרק, ולא יאנדקס על ידי מנועי החיפוש.

שימוש במספר תגיות קנוניקל

לכל עמוד צריך להיות רק תגית קנוניקל אחת המצוינת בדף, אחרת יתעלמו מכולן. זה יכול להתרחש מבלי שאתה מודע אפילו בגלל יישום לקוי של תוסף SEO או בגלל תבנית שלא נערכה כהלכה.

מה חשוב לעשות לאחר שקראת והבנת מהי תגית קנוניקל

אמנם אין זה סביר לקבל עונש על תוכן משוכפל, אך אם מנועי החיפוש מאנדקסים את כל התוכן הכפול שלך זה עלול להשפיע על הרלוונטיות של תוצאותיהם, ויכול גם להשפיע על דירוג הדפים שלך; ובסופו של דבר משפיע על התנועה באתר שלך ועל הכנסותיך.

עם זאת, תגיות קנוניקל אינן כדור קסם שישפר באופן אוטומטי את נראות הדפים שלך, אם בכלל, יישום שגוי שלהן יכול להשפיע על הדירוג הכללי שלך לרעה.

אם טרם הוספת תגיות קנוניקל לאתר שלך, עליך תחילה לשקול בזהירות את הצורך בפועל (האם יש לך תוכן כפול, או כתובות אתרים מרובות שמצביעות על אותו תוכן?), לפני שתערוך אסטרטגיה כיצד ליישם את המידע שקיבלת כאן, ובאילו דפים.

אם כבר הכנסת תגיות קנוניקל, מה שלמדת פה עשוי לעזור לך לבחון מחדש את היישום כדי להבטיח שהכל נעשה כראוי, וכי אתה לא מסתיר דפים שצריך להוסיף לאינדקס.

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה